Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله عبدالملکی گفت: قرار است ۱۱ هزار شغل از مجموع ۲۱۰ هزار شغل مقرر در ۹ استان پایلوت کشور تا پایان سال‌جاری ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، «حجت الله عبدالملکی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه سپاه و کمیته امداد کردستان که در سالن فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد اظهار کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران در فاز اول آن که سال ۵۷ رخ داد یک انقلاب سیاسی دینی تمام عیاری بود که باعث احیای دین شد و فقاهت شیعه و سنی را تقویت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه در حوزه اقتصادی هنوز شاهد یک انقلاب نیستیم هر چند در پیشرفت جمهوری اسلامی جزء ۲۰ کشور برتر دنیا هستیم اما هنوز انقلاب ما اقتصادی نیست زیرا نظامات اقتصادی ما همان انتظامات قبل از انقلاب است.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه آمریکا مانند زالو اقتصاد دنیا را از پای در می آورند  عنوان کرد:  آمریکا با هنر خود پای دلار را به میان میکشاند و نظامات سیاسی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران یکی از پر ظرفیت ترین اقتصادهای دنیاست گفت: انقلاب اسلامی ما از ظرفیت اقتصادی هنوز استفاده نکرده است.

عبدالملکی افزود: داشته های ایران خیلی بالاتر از آن است که معیشت مردم را لگد مال کند و استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی می تواند قدرت اقتصادی را به رخ مردم دنیا می کشاند.

محور انقلاب اقتصادی تولید است

وی با اشاره به اینکه محور انقلاب اقتصادی تولید است؛ ادامه داد: مهمترین مولفه ی انقلاب اقتصادی اسلامی برداشتن هر گونه مانع پیچیده، بروکراسی، اداری و ... در راه تولید است چرا که در سطح بین المللی رفع خلا اقتصادی می کند و در سطح داخلی هم رفع خلاء رفاه می کند.

به گفته ی معاون اشتغال کمیته امداد کشور؛ کارآفرینان ستون های اصلی انقلاب اقتصادی هستند که نیاز مبرم کشور به دو میلیون کارآفرین است که با احتساب ۴۰۰ هزار نفر کارآفرینی که در کشور وجود دارد باید ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای یک میلون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر ایجاد شود زیرا رفع کار برای محرومین عنصر تقویت کننده ملی خواهد شد و ما برای تولید  همه ظرفیت ها را داریم که می توانیم از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: کمیته امداد از یک خیریه بزرگ به نهاد حاکمیتی رفع فقر تبدیل شده است لذا یک و نیم میلیون نفر نیازمند بیکار مستعد اشتغال هستند که به تنهایی قادر نیستیم و با همکاری سپاه می خواهیم یک جهش بزرگی در بحث تولید ایجاد کنیم چرا که رفع فقر و بی نیازی فقرا از مهمترین اولویت‌های مورد نظر کمیته امداد است، مولفه‌هایی که بتواند علاوه بر رفع فقر و محرومیت، خانواده‌های کم توان و آسیب پذیر را به حدی از ثبات درآمدی برساند که در آینده پایداری اقتصادی بخشی از زندگی طبیعی معیشتی آن‌ها به شمار رود.

پیاده سازی طرح‌های جدید و زود بازده 

عبدالملکی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از بدو تاسیس تا کنون در زمینه فقر زدایی از خانواده‌های نیازمند و توانمند سازی آن‌ها توفیقات قابل قبولی داشته است خاطر نشان کرد: مددجویان تحت حمایت امداد عموماً از اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه هستند که فاقد دانش و مهارت کافی برای ورود به بازار کار هستند، در این راستا معاونت تولید و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با پیاده سازی طرح‌های جدید و زود بازده و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌های مختلف قدم‌های جدی در تحقق این امر بردارد.

وی تاکید کرد: قرار است ۱۱ هزار شغل از مجموع ۲۱۰ هزار شغل مقرر در ۹ استان پایلوت کشور تا پایان سال‌جاری ایجاد شود که از سپاه استان کردستان جهت این همکاری و بعنوان هفتمین استان پایلوت کشور تشکر ویژه می کنیم.

عبدالملکی به کارآفرینان به عنوان ستون‌های اصلی اقتصاد کشور توصیه کرد بیایند و این بار را به دوش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مشاغل خرد خانگی و روستایی را ساماندهی خواهیم کرد، بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال توانسته از سال ۹۰ تا ۹۶، یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل معادل یک پنجم اشتغال کشور را ایجاد کند.

عبدالملکی در پایان خاطر نشان کرد: در این شرایط که همه مردم مشکل اقتصادی دارند با ایجاد اشتغال پایدار می توان نان را بر سر سفره محرومین آورد  و اعتقاد راسخی به کردستان داریم و از هرجایی که بتوانیم به پیشرفت و آبادانی این دیار کمک خواهیم کرد.

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ایجاد ارگان‌های خدمت رسان به مردم و محرومین است

محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در ادامه این جلسه ضمن تشکر از اقدامات و همکاری سپاه بیت المقدس کردستان در جهت رفع نیازمندی های محرومین اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی یک نهاد مقدس در جامعه امروزی ماست که همانند همیشه سپاه یار و یاور محرومین بوده است چرا که در بحث کمک های مومنانه در سال ۹۹ در استان، هیچ محرومی در این شرایط سخت، سختی شرایط کرونایی را نداشت.

وی گفت: در نیمه دوم سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸ به همت بسیج سازندگی سپاه استان ۴۷ واحد مسکونی تحویل مددجویان داده شد و در بحث تهیه چهیزیه هم سپاه بیت المقدس همواره محرومین را در اولویت قرار داده است.

شیخی زاده  ادامه داد: در تفاهم‌نامه ای که میان کمیته امداد، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سپاه بیت المقدس استان امضا شد، ایجاد ۲۴۰ طرح نیروگاه خورشیدی برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم شد که ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

به گفته ی شیخی زاده؛ ۴۶۸ پرسنل در کمیته امداد استان کردستان شاغل هستند و همگی آنها عضو پایگاه بسیج هستند.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ایجاد نهادها و ارگان‌های خدمت رسان به مردم و محرومین است، گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد از محل کمک‌های معیشتی کرونا اهدا شده است.

شیخی زاده اضافه کرد: در استان کردستان در بحث اشتغال هم تحولات خوب، علمی و دقیقی افتاده است و فرآیند اشتغال را دگرگون کرده است که در یه مبحث هدایت شغلی، راهبری شغلی و کاریابی و آموزش اقدامات خود را جلو می برد.

وی ادامه داد: سهمیه استان کردستان ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال ۵ هزار و ۱۷۰ نفر است که تا به امروز برای ۳ هزار و ۱۷۷ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان ایجاد شغل شده است.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ای بین سپاه بیت المقدس کردستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) با منظور اجرای ده بند اساسی ایجاد اشتغال و کارآفرینی امضا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی استان پایلوت کشور سپاه بیت المقدس انقلاب اقتصادی استان کردستان ایجاد اشتغال ایجاد شود شیخی زاده هزار شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید