Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@13:49:51 GMT

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۲۵۰۳

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود

مدیر پذیرش بورس با بیان اینکه کانون سهامداران حقیقی باید برای شنیدن صدای سهامداران تشکیل شود، گفت: باید به مسئولان فهماند بورس بازار حساسی است و اظهارنظر غیرکارشناسی اعتماد را از بین می‌برد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس تهران گفت: طبق قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، دولت موظف است کالاهای پذیرفته شده در بورس را از شمول نظام قیمت‌گذاری خارج کند؛ این در حالی است که زمانی که چنین قیمت‌گذاری‌هایی از سوی وزارتخانه اعمال می‌شود، تخلف از قوانین مصوب مجلس و تضییع حقوق سهامداران شرکت‌های یاد شده را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

استعفای رییس سازمان بورس پذیرفته شد

وی افزود: عدم دخالت دولت در قیمت این کالاها، لطف در حق سهامدار نیست که منوط به تصمیم کسی باشد؛ در حالیکه سوال این است که استیفای حقوق سهامدار و بازار در این زمینه‌ها چگونه باید انجام شود؟

درگاهی در پاسخ به این سوال که آیا دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سودی را که از بورس در طول امسال جمع کرده باید به بازار برگرداند، گفت: این خواسته عملاً منتفی و نشدنی است و آب رفته به جوی باز نمی‌گردد؛ ضمن اینکه فقط می‌توان از دولت انتظار داشت حداقل در مورد سهام شرکتهایی که واگذار کرده است، با تقویت تقاضا، ارائه اخبار خوب و بازارگردانی قوی از آن حمایت کند.

مدیر پذیرش شرکت بورس در خصوص منع اظهارنظر مسؤولان سیاسی کشور در مورد بازار سهام توضیح داد: باید به مسئولان فهماند که بورس بازار حساسی است و چندصدایی و اظهارنظرهای غیرکارشناسی جز تضعیف سازمان بورس و لطمه به اعتماد عمومی ثمری ندارد.

مدیر پذیرش شرکت بورس در پاسخ به این سوال که آیا برای بهتر شدن شرایط بازار سرمایه می‌توان فضایی ایجاد کرد یا کمپینی راه انداخت که در قالب آن، با آگاهی دادن به مردم از فروش هیجانی سهام ارزشمند آنها جلوگیری شود، گفت: چنین تصمیماتی اغلب راه به جایی نمی‌برد و در تناقض با ذات بازار سرمایه است و به جای این کارها باید نهادهایی خودانتظامی همانند کانون سهامداران حقیقی را راه انداخت که صدای سهامدار خرد باشد چرا که نگاه به حقوق سهامدار باید از جنس نهادی و بلندمدت باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی بورس تهران شاخص بورس بازار سهام بورس بازار بورس فرابورس سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس بورس کالا اخبار بورس ریزش بورس بازار بازار سرمایه سهام سرمایه گذاری مدیر پذیرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»

ایسنا/کرمانشاه جشن خداقوت کارگر با تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه، امروز(۱۶ اردیبهشت) به همت خادمیاران رضوی و شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

محمدجعفر امامیان، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه در این مراسم، با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و به فرموده مقام معظم رهبری اگر حال کارگران جامعه خوب باشد، حال نیمی از مردم جامعه خوب خواهد بود.

مدیر کانون های خدمت رضوی استان کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به نقش محوری کارگران در اقتصاد کشور، مسئولان باید به امورات کارگران رسیدگی بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام نگاه ویژه ای به کارگران وجود دارد و در احادیث نقل شده از پیامبر گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) می‌بینیم که فرموده‌اند کار در جامعه اسلامی یک افتخار و منشا عزت است، از این‌رو در فرهنگ اسلامی کارگر یک جایگاه خاص دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، این نوع برنامه‌ها بهانه‌ای برای تقدیر از جامعه کارگری، طرح مشکلات این قشر و فتح بابی برای حل مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه هم در این مراسم با بیان اینکه پیگیر بهبود وضعیت معیشت نیروهای شهرداری هستیم، به آن‌ها اطمینان خاطر داد پیگیر حل مشکلاتشان باشد.

در این مراسم از پاکبانان کرمانشاه تجلیل شد و هشت نفر آن‌ها به همت آستان قدس رضوی و شهرداری کرمانشاه سفر به مشهد مقدس را هدیه گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در پست‌های پایین جایگزین انسان‌ها می‌شود
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • فروش میلیاردی دو کد در خوساز
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی