Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقتدایی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید به تقویت تجارت بین الملل بپردازد، بیان کرد: توسعه دیپلماسی اقتصادی باید در دستور کار وزارت امور خارجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص طرح مجلس برای تغییر نام وزارت خارجه به وزارت خاجه و تجارت بین الملل با دکتر عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس مقتدایی با اشاره به موضوع تغییر نام وزارت خارجه به وزارت خارجه و تجارت بین الملل، آن را صرفا در حد پیشنهاد عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد حتما به این سمت پیش می رویم که موضوع دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یکی از محورهای اساسی در رفتارهای ایران با سایر کشورها مورد توجه جدی قرار دهیم.

وی با انتقاد از اینکه در طول سال های گذشته عادت کرده ایم صرفا رفتارهای سیاسی در عرصه وزارت خارجه را شاهد باشیم، اظهار کرد: در مجلس و در حضور وزیر امور خارجه کشورمان، سوالی در این باره مطرح شد که به شکل گیری دقیق تر مسئله توجه به تجارت بین الملل در وزارت خارجه کمک کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید به این سمت حرکت کنیم که وزارت امور خارجه منتهی به تقویت تجارت بین الملل ایران شود، بیان کرد: باید توسعه دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دهیم و آن را جدی تر از گذشته مورد توجه قرار دهیم، و مجلس این سرفصل اساسی را دنبال می کند.

وی اشاره کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از همان روزهای ابتدایی شکل گیری مجلس یازدهم، به ظریف وزیر امور خارجه این موضوع را متذکر شده بود که باید دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار فعالیت های وزارت امور خارجه قرار دهیم. اگر بتوانیم ابعاد دیپلماسی اقتصادی را در وزارت امور خارجه جدی تر دنبال کنیم، شاید بتوانیم سطح بالاتری از منافع ملی را ایجاد کنیم.

مقتدایی با اشاره به قول مساعد ظریف برای افزایش دیپلماسی اقتصادی، در عین حال تصریح کرد: ساختار وزارت خارجه، چابکی لازم در این جهت را ندارد و خود مسئولان وزارت خارجه نیز به این موضوع اذعان دارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیش قدم شدن مجلس و ارائه طرحی در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم برای فعال تر شدن دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه گفت و افزود: با تغییراتی که در عرصه بین المللی ایجاد شده است، وزارت خارجه را باید متناسب با نیازهای کشور فعال تر کنیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وزارت امور خارجه قرار دیپلماسی اقتصادی تجارت بین الملل دستور کار وزارت خارجه قرار دهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان

دریافت 1 MB کد خبر 849176 منبع: ایسنا برچسب‌ها مصر ایران و مصر حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند