Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفتنی است اغلب آثار تاریخی شهر در محله مشهور سلطان احمد و برخی نیز در اطراف تنگه بسفر گرد آمده اند .

در ادامه مطلب گرد آوری شده توسط سایت سفر باتو در مورد دو مقصد محبوب گردشگران،کیش و استانبول اطلاعات بیشتری بدست آورید.

گفتنی است اغلب آثار تاریخی شهر در  محله مشهور سلطان احمد و برخی نیز در اطراف تنگه بسفر گرد آمده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محله های بی اوغلو و تاکسیم و همچنین خیابان استقلال نیز جاذبه های دیدنی و مجموعه های تفریحی فراوانی دارند .

بهتر است در ادامه شما را با ذائقه ترک ها آشنا کنیم . بهتر است بدانید فرهنگ و آداب و رسوم غذایی ترک ها با ما ایرانیان هماهنگ است و حین اقامت در این شهر با مشکل خوراک خاصی روبرو نخواهید بود . همه خیابان های این شهر پر است از رستوران های شیک و یا متوسط که انواع غذاهای اصیل ترکی نظیر کباب ، دلمه و کوفته را با بهترین طعم و مزه عرضه می کنند . همچنین در این شهر غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه ای نیز عرضه می گردد . و اگر هوس خوردن فست فود کردید بهترین انواع آن را در حوالی خیابان استقلال خواهید یافت .

در ادامه این مطلب برخی از جاذبه های این شهر تماشایی و پر شور و نشاط را به شما معرفی خواهیم نمود . پس تا انتها همراهمان باشید :

 

مسجد و موزه ایاصوفیه

به گزارش سفر باتو ،  مسجد باشکوه و زیبای ایاصوفیه هویت و نماد شهر استانبول و تور استانبول است و هزاران سال قدمت دارد . ایاصوفیه مابین سال های 532 و 537 میلادی بعنوان کلیسا ساخته شد و به مدت هزار سال کلیسایی باشکوه بود . اما با ورود اسلام به این منطقه ترک های عثمانی دستور دادند این بنا به مسجد تبدیل شود و در پی آن تغییرات در طراحی آن صورت گرفت . در پی به استقلال رسیدن کشور ترکیه ، این بنا به دستور آتاتورک و از سال 1934 برای مدتی تعطیل و بعد از آن به موزه ای تغییر کاربری داد .

این بنا باشکوه از تمامی نقاط شهر قابل رویت است ، و برای بازدید از آن می بایست به محله سلطان احمد بروید . در ضمن بسیار از آثار تاریخی مهم شهر در همین محله قرار دارد . و بلیط ورودی آن حدودا سیزده دلار است .

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

این بنای باشکوه و زیبا روبروی بنای ایاصوفیا و در محله سلطان احمد واقع شده و یکی از نمادهای شهر استانبول است . این بنا به دستور سلطان احمد یکم ساخته شد و وی برای اتمام ساخت آن تلاش بسیاری کشید ولی مدت کوتاهی پس از اتمام کار ساخت آن ، از دنیا رفت و پیکرش در داخل همین بنا به خاک سپرده شد . گفتنی است نمازهای پنج گانه مسلمانان در این مسجد برپا می شود و برای بازدید از آن می بایست لباس پوشیده به تن داشته باشید و بانوان تنها با پوشیدن روسری اجازه ورود دارند . مسجد سلطان احمد را مسجد آبی نیز می نامند زیرا در ساخت آن از هزاران قطعه کاشی فیروزه ای رنگ استفاده شده است . 

راهنمای سفر به کیش پارک آبی اوشن

 از دیگر تفریحات آبی که می توان در جزیره کیش و تور کیش از آن استفاده کرد پارک روباز آبی اونش است  که در کنار دریا قرار دارد و بسیاری از وسایلی که در این پارک استفاده شده است رو به دریا هستند و می توان با استفاده از آن ها به تماشای دریا هم پرداخت. در این پارک از درختچه ها و گل های طبیعی زیادی استفاده شده است، همچنین با قرار دادن کافی شاپ و رستوران در این منطقه زمان که گرسنه شدید از آن ها می توانید استفاده نمایید.

کشتی آکواریوم

از جذاب ترین تفریحات آبی کیش می توان کشتی آکواریوم یا قایق کف شیشه ای را نام برد  با رفتن به این کشتی می توانید از موجودات دریایی دیدن نمایید. این کشتی دارای پنجره ها و کف شیشه ای است  که به طرف  مناطق شلوغ دریا حرکت خواهد کرد. مسافران می توانند به صورت گروهی وارد این کشتی شوند و از تجمع موجودات زیر دریایی نهایت لذت را ببرید. مدت زمان استفاده از این کشتی یک ساعت می باشد.

ماهیگیری

به افرادی که علاقه دارند یک فعالیت پر از آرامش و تمرکز انجام دهند، پیشنهاد می کنیم به سراغ ماهیگیری در این جزیره بروند. شما می توانید این فعالیت را در کلوپ های دریایی کیش انجام دهید و حسابی لذت ببرید.

همچنین برای انجام این تفریح نیازی نیست وسایل های اضافی تهیه کنید؛ زیرا در تمام کلوپ ها تجهیزات لازم را در اختیار تان قرار می دهند و با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید.

فلای بورد

فلای بورد وسیله ای است که با استفاده از اتصال به یک جت اسکی، شخص را بر روی هوا معلق نگه می دارد. این وسیله با فشار آب و پمپاژ، این امکان را فراهم می کند که افراد بتوانند حرکات نمایشی را به اجرا در آورند.

فلای بورد یکی از ورزش های پر هیجان در کیش است که نیاز به عکس العمل و تصمیم گیری سریعی دارد تا بتوانید تعادل خود را هنگام پرواز روی سطح آب به دست آورید و لذت ببرید.

این ورزش پر هیجان، تجربه ای متفاوت و بی نظیر برای گردشگران تور کیش می باشد و در اکثر مواقع، جوانان استقبال ویژه ای از آن می کنند.

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سلطان احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پس از سفر رسمی یکروزه به سریلانکا که به دعوت آقای «رانیل ویکر مسینگه» رئیس جمهور این کشور انجام شده بود، عازم کشورمان شد.

رئیس جمهور در این سفر در بدو ورود به محل اجرای طرح چند منظوره سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اویااوما» رفت و به اتفاق همتای سریلانکایی این پروژه را که یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی-مهندسی جمهوری اسلامی ایران بود، افتتاح کردند.

 رئیسی سپس به کلمبو پایتخت سریلانکا رفت و در کاخ ریاست جمهوری مورد استقبال رسمی همتای سریلانکایی خود قرار گرفت و پس از برگزاری دیدار دوجانبه، به اتفاق یکدیگر نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار کردند و پس از حضور در مراسم امضای 5 سند همکاری از سوی مقامات دو کشور در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌ها و توافقات خود را تشریح کردند.

رئیس جمهور در جریان این سفر همچنین در مسجد جامع «کالیپتی» کلمبو حضور یافت و با نمازگزاران این مسجد دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید
  • رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد