Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود سامانه بارشی سرد به استان از امروز مناطق سردسیری شاهد بارش برف خواهند بود. - اخبار استانها -

محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: سامانه بارشی سردی از بعدازظهر امروز تا روز پنجشنبه جو منطقه را متأثر کرده در بعضی ساعات سبب وزش باد نسبتاً شدید، گاهی شدید و بارش برف و باران با احتمال رعدوبرق درسطح استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: بارش که طی ساعاتی از عصر امروز تا بامداد پنجشنبه و در نیمه غربی استان به خصوص منطقه اورامانات شدت بیشتری خواهد داشت؛ به استثنای نواحی گرمسیری در سایر نقاط به شکل برف خواهد بود. 

خسروی گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، کاهش محسوس دمای هوا، یخبندان و در برخی نقاط مه صبحگاهی، مهمترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهند بود.

وی افزود: بارش برف در سطح استان که در نواحی گرمسیر به صورت باران مشاهده می‌شود، همراه با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید و کاهش محسوس دمای هوا خواهد بود. 

محورهای مواصلاتی کدام استانها شاهد "بارش شدید برف و باران" خواهند بود؟کاهش تردد در جاده‌های کشور/ بارش برف و باران در جاده‌های 6 استانهواشناسی ایران 99/11/1| برف، باران و وزش باد شدید در 16 استان/ کاهش 20 درجه‌ای دما در برخی مناطق از امشب

خسروی گفت: این سامانه در نیمه غربی استان، به‌ویژه منطقه اورامانات شامل پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرودو روانسر و شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و اسلام آبادغرب به صورت بارش برف و در مناطق گرمسیری شامل سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب به صورت بارش باران خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه اوج فعالیت سامانه از عصر امروز تا بامداد فردا است و عصر پنجشنبه از منطقه خارج می‌شود افزود: آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف و کاهش دید به ویژه در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها از مخاطرات است سامانه است و از اواخر روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده وقوع یخبندان گزارش شده است.

خسروی عنوان کرد: به مسئولان و شهروندان توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/832

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و هوا آب و هوا بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی با اشاره به انتشار هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به هشدار این سازمان مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و نیز وزش شدید باد در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ۱۳ استان تحت تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

وی افزود: این بارش‌ها در روز ۱۱ اردیبهشت نیمه جنوبی استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان شاهد بارش‌های شدید بهاری خواهیم بود.

محمودی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این روز استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بارش‌های شدید و رگباری باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به یاری مردم و آسیب دیدگان بشتابند.

وی از هموطنان خواست در این روز‌ها حتی‌امکان از تردد در ارتفاعات و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمودی افزود: هموطنان در صورت بروز حادثه می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ندای امداد (۱۱۲) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • بارش شدید باران در بردسکن 
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید