Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:16:53 GMT

سیستم بیسیم هلال احمر خراسان شمالی آنالوگ است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۶۹۸۱

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: هنوز سیستم هلال احمر این استان بیسیم آنالوگ است و این امر یکی از مشکلات اساسی جمعیت هلال احمر استان است.

محبان در نشست خبری که یکم بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستم دیجیتال یکی از نیازهای اساسی هلال احمر این استان است، اظهارکرد: با سیستم کنونی هرچقدر که از دکل های ارتباطی دور می شویم، ارتباط نیز ضعیف تر و قطع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اقداماتی که در این استان صورت گرفته است این بوده که یکی از خودروهایی که از رده خارج شده را مجهز کرده ایم تا ارتباط در مسیرهای صعب العبور و مکان هایی که مشکل برقراری ارتباط وجود دارد، مشکل حل شود.

مردم در قالب نذر سلامت در تجهیز انبار امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر کمک کنند

محبان در ادامه در ارتباط با انبار امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر استان نیز بیان کرد: در حال حاضر این انبار دارای ۵۰ دستگاه اکسیژن است که به افرادی که به آن ها نیاز دارند، امانت داده می شود.

وی تصریح کرد: اما هنوز این انبار نیازمند تجهیزسازی است و حدود هفت تا هشت دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارد.

محبان تاکیدکرد: برخی از تجهیزات موجود در این انبار توسط مردم تهیه و یا امانت داده شده اما کپسول هایی که توسط خود هلال احمر تامین شده است به بیماران خاص که نیاز آن ها طولانی تر است، اختصاص می یابد.

وی بیان کرد: در واقع مردم می توانند در قالب نذر سلامت، تجهیزات مورد نیاز این انبار که امانت به بیماران داده می شود از جمله کپسول اکسیژن و کپسول اکسیژن ساز را تهیه کنند.

وجود ۷۴ خانه هلال در استان تا پایان سال

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه به خانه های هلال نیز اشاره کرد و گفت: در واقع این خانه ها در منطاق روستایی و عشایری ایجاد می شود که اعضای هلال احمر در این خانه ها آموزش های لازم را به روستاییان آموزش می دهند تا چگونه در برایر مخاطرات رفتار کنند.

وی افزود: هم اکنون ۴۲ خانه هلال در استان وجود دارد که تا پایان سال به ۷۴ باب می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر خانه هلال نذر سلامت خراسان شمالی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند.
محمدعلی کاوسی افزود: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستا‌های استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند.
وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستا‌های چاه خوشنری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد.
کاوسی با بیان اینکه از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود افزود: یک تیم ازشهرستان طبس نیز به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد.
وی گفت: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستا‌های محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت