Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان هدف از اجرای طرح مدیریت چرا را صیانت از اراضی ملی،کنترل و جلوگیری از چرای بی رویه دام در عرصه های مرتعی عنوان و با اشاره به انجام اقدامات کنترلی در عرف های مرتعی این شهرستان گفت: با حضور مستمر مرتعداران ذیحق در عرف های تعیین شده ضمن جلوگیری از تخلفات احتمالی در ورود و خروج غیر قانونی دامهای غیر مجاز تا حد قابل توجهی از تخریب و تصرف این عرصه ها نیز کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: طرح  مدیریت چرا در روستاهای محمدقاسمی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار و بالاده به مساحت ۹ هزار هکتار اجرا شده است.

لادنی، با  اشاره به اینکه هر گونه بهره برداری مرتعی در قالب پروانه چرا یا طرح مرتعداری انجام می شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح مواردی از قبیل نبود وجود دام مازاد در مرتع، استمرار دامداری و مرتعداری ، کنترل زمان ورود و خروج دام در مراتع و اخذ عوارض پروانه چرا بررسی می شود .

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با تاکید بر برقراری تعادل بین دام و مرتع از سوی دامداران ذیحق ادامه داد: بهره‌برداران در صورت رعایت  نکردن موارد قانونی از مراتع با ابطال پروانه چرا روبرو می شوند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری اجرای طرح مدیریت چرا پوشش گیاهی شهرستان لارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

حسن وحید معاون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شودکه براین اساس سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می گیرد.

به گفته او، برای اجرای ۴ میلیون هکتار حدود ۳ تا ۳.۵ همت  اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و ۶ تا ۸ تنی فرسایش خاک در هکتار را به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، افزود: اجرای این عملیات ۱.۵ تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

وحید گفت: طی برنامه هفتم و هشتم ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید انجام شود که سالانه ۵۱ میلیارد متر مکعب استحصال آب را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری