Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از لزوم تقویت همکاری با واشنگتن در پرونده هسته‌ای ایران سخن گفت.

جوزپ بورل گفت: باید همکاری‌ها با واشنگتن در پرونده هسته‌ای ایران تقویت شود. او در ادامه افزود: امیدواریم دولت بایدن به اداره دولت از طریق توییتر پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی گفت اروپا آماده شروعی جدید با واشنگتن است. او در سخنانی که تنها ساعاتی مانده به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا بیان شد، با تبریک به رئیس جدید دفتر بیضی (دفتر رئیس جمهور آمریکا) تصریح کرد: پس از ۴ سال، اروپا دوستی را در کاخ سفید خواهد داشت.

این در حالی است که چارلز میشل، رئیس شورای اروپا نیز در سخنانی گفت: در روز نخست دولت (بایدن) من پیشنهاد جدیدی را به رئیس جمهور جدید دادم و آن این است که اجازه دهید پیمان جدیدی برای اروپایی قوی‌تر و آمریکایی قوی‌تر و جهانی بهتر ایجاد کنیم.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا امروز چهارشنبه با یادآوری حوادث اخیر کنگره آمریکا اعلام کرد تاریکی ناشی از خشونت هیچگاه قادر به تضعیف دموکراسی نخواهد بود. این مقام اروپایی مدعی شد دموکراسی آمریکا قدرت خود را ثابت کرده است.

رئیس شورای اروپا در جلسه عمومی اتحادیه اروپا گفت، اما تاریکی خشونت هرگز چراغ دموکراسی را خاموش نخواهد کرد. قانون، نظم و دموکراسی بر تلاش ننگ آور برای براندازی انتخابات غلبه کرده است. او نسبت به انتقال قدرت مسالمت آمیز دولت بایدن در روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: امروز فراتر از یک مرحله گذار است. امروز فرصتی برای نوسازی روابط فراآتلانتیک است، روابطی که در چهار سال گذشته به شدت آسیب دیده است. این مقام ارشد اروپا به مقامات آمریکا پیشنهاد داد که با هم متحد شوند و پیمان جدیدی برای «جهانی بهتر» تنظیم کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوزپ بورل سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت