Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، تفاهم‌نامه همکاری میان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، با هدف تقویت تعامل و همکاری در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، با حضور آیت‌الله اعرافی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: به لطف خدا از نظر گسترش کمی و اعتلا کیفی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های علمیه افتاده است و ثمره نگاه منظومه‌ای و برنامه‌ای مدیریت حوزه‌های علمیه، گسترش اثربخش در نقاط مختلف کشور و در حوزه بین‌المللی بوده و یکی از شخصیت‌هایی که در این ارتقا نقش محوری داشته و باعث شده امیدهای زیادی برانگیخته شود، شخص آیت الله اعرافی بوده است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، با بیان رهنمودی از مقام معظم رهبری ادامه داد: نهاد پر برکت و رحمانی امامت جمعه، از برکات انقلاب اسلامی بوده و جایگاه شبکه نورانی امامت جمعه در نگاه مقام معظم رهبری، امتداد دستگاه رهبری در کشور است.
 
وی در رابطه با گام دوم انقلاب افزود: شورای سیاستگذاری، برنامه‌ها و طرح‌هایی را در خصوص گام دوم انقلاب، در فضای نماز جمعه طراحی کرده‌اند که لازم است در این مقطع، یک همکاری راهبردی میان این نهاد با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سطح بالاتری عملیاتی شود.
 
در ادامه جلسه، آیت‌الله اعرافی گفت: باید از این نهاد روحانیتی و انقلابی که بعد از انقلاب اسلامی اقدامات مؤثری را در جامعه انجام داده است تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نهاد امامت جمعه، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی و فکری کشور در مسیر رشد و ارتقا قرار گیرند و بتوانند متناسب با گام دوم انقلاب گام بردارند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: در این مسیر، هم‌افزایی، هم‌گرایی و تعامل نقش مهمی دارد که یکی از وجوه این هم‌گرایی و هم افزایی‌، تعامل میان نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه است.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه‌های علمیه طی سال‌های گذشته بیان کرد: مدیریت در این ۴ سال تلاش کرد در گام نخست، مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام برمی‌خیزد و رهبری مفسر و مبین آن است را دنبال کرده و به یک طراحی جامع و کلان برساند و حاصل این تلاش مستمر و ۴ ساله در بخش طراحی‌ها، منظومه‌ای است که شاید برای نخستین بار، مقام معظم رهبری عنوان کردند که مسیر همین است و این موضوع برای ما هم افتخار بزرگی است و هم مسئولیت سنگینی را برای حوزه به‌وجود می‌آورد.
 
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اولین برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه کشور افزود: در گام دوم، برنامه ۵ ساله حوزه علمیه را داریم که آماده‌سازی آن ۲ سال به‌طول انجامیده است و سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه خواهد بود. این برنامه ۵ ساله، از تجاربی که در مؤسسه جامعه المصطفی، چند نهاد دیگر و تجارب خود حوزه علمیه جمع‌آوری شده به‌وجود آمده و شامل ۴۰ مضمون اصلی و ۹۰۰ شاخص، ردیف و برنامه است که ذیل آن ده‌ها طرح کلیدی و بنیادی وجود دارد.
 
گفتنی است این تفاهم نامه همکاری در ۶ ماده و ۲۶ بند، تقویت همکاری‌ها در ۴ عرصه؛ آموزشی، پژوهشی، و تبلیغی تنظیم شده و به امضا رسیده است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرکز مدیریت حوزه های علمیه حوزه های علمیه کشور شورای سیاستگذاری برنامه ۵ ساله امامت جمعه حوزه علمیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد