Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: مشارکت و همیاری زنان در فعالیت‌های اجتماعی از دیرباز به شکل سنتی خود در کشور ایران وجود داشته و در جوامع روستایی در قالب همکاری‌های سنتی بروز و ظهور یافته است.

 

علیرضا وارثی اظهار داشت:  سازمان بهزیستی با توجه به محتوای قانون اساسی به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و گسترش رفاه در افراد تحت پوشش خود، توجه ویژه‌ای به امر مشارکت و اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار داشته است که از عمده ترین اقشار در معرض آسیب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه طرح گروه های همیار، یکی از برنامه های سازمان بهزیستی در جهت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: این طرح به منظور حمایت از زنان سرپرست خانواری است که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.

وارثی اضافه کرد: گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، مشتمل بر تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که با دریافت خدمات و حمایت های توانمندسازانه، در جهت دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی خود تلاش می‌کنند و براساس آن، ضمن کاهش وابستگی طولانی مدت افراد به خدمات دولتی، حس اعتماد به نفس، خودباوری و ارزشمندی را در آنها تقویت می‌نمایند.

وی با اشاره به مشکلات کسب و کار با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: متاسفانه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار نیز در این زمینه با مشکلاتی رو به رو شده اند که سازمان بهزیستی برای حمایت از آنها امسال مبلغ ۷۴۳ میلیون ریال برای آموزش، آماده سازی شغلی و تقویت گروه های همیار هزینه کرده است.

برچسب ها: علیرضا وارثی ، مدیرکل بهزیستی قزوین ، قزوین ، بهزیستی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LzZ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی قزوین قزوین بهزیستی زنان سرپرست خانوار سازمان بهزیستی گروه های همیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند