Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:37:01 GMT

نوری المالکی: نیروهای خارجی باید از عراق بروند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۸۸۹۳

نوری المالکی: نیروهای خارجی باید از عراق بروند

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی «السومریه» عراق، «استفان هیکی» سفیر انگلیس در عراق امروز با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در دفترش دیدار کرد.

برپایه این گزارش، در این دیدار راههای تقویت روابط دوجانبه بین عراق و انگلیس و آخرین تحولات سیاسی در سطح منطقه ای و بین المللی به همراه مقدمه چینی های جاری برای برگزاری انتخابات زودهنگام عراق بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتخابات قرار است دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۰) برگزار شود.

المالکی در این دیدار تاکید کرد که کشورش مصمم به گذر از چالش های کنونی با برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و با شفافیت بالا است.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات در موعد مقرر بسترساز شکل گیری دولت و پارلمانی منسحم برای مسئولیت پذیری جهت برآورده کردن مطالبات عراقی ها خواهد بود.

المالکی تصریح کرد: وضعیت داخلی عراق بدون وجود یک دولت قویِ محقق کننده وفاق سیاسی به ثبات نمی رسد تا اینکه این دولت قادر باشد تا اعتبار نظام را بازگردانده و اعمال قانون کرده و به اشکالات در مدیریت نظام رسیدگی کند.

برپایه این گزارش، نخست وزیر پیشین عراق همچنین بار دیگر بر موضع خود مبنی بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از این کشور به خاطر بی نیاز شدن عراق به آنها و اکتفا به باقی ماندن فقط مستشاران و مربیان آموزشی تاکید کرد.

وی تصریح کرد که تغییرات جاری در منطقه و آمدن دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» ممکن است بحران را پایان داده و از شدت درگیری آمریکا و ایران بکاهد.

برپایه این گزارش، سفیر انگلیس نیز در این دیدار بر حمایت کشورش از ثبات روند سیاسی عراق و لزوم وحدت نظر و گفت وگو بین جریان های سیاسی عراقی برای مقابله با چالش ها و مهیا کردن فضای مناسب برای رسیدن به انتخابات زودهنگام در این کشور تاکید کرد.

دولت عراق در جلسه روز سه شنبه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، تعیین روز دهم اکتبر آینده (۱۸ مهرماه) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور را تصویب کرد.

رایزنی‌ها و گام‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  نزدیک به سه ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

برچسب‌ها انگلیس دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا نوری المالکی مصطفی الکاظمی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا انگلیس دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا نوری المالکی مصطفی الکاظمی بغداد اخبار کنکور برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است