Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل میر غضنفری عصر چهارشنبه  در گفتگو با ایرنا با بیان این که مهمترین مساله در بحران مدیریت شرایط است اظهار داشت: مدیران ادارات در زمان بحران در شهرستان حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد :قبل از بحران باید به فکر وقوع بحران های احتمالی بود تا در زمان بحران بتوان منابع انسانی و لجستیکی را به نحو صحیح مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم آمادگی سازمانها و دستگاههای اداری در مقابله با بحران احتمالی افزود : اداره راهداری و حمل و نقل بعنوان متولی راه‌های اصلی و فرعی با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در هماهنگی فیمابین با شهرداری آماده هستند تا در هنگام بارش برف نسبت به رفع مشکل انسداد مسیر ها اقدامات لازم را انجام دهد.
میر غضنفری گفت : همزمان با بارش برف ماشین آلات سنگین بصورت شبانه روزی مسیر های اصلی را بازگشایی کنند تا هیچ راه اصلی بسته نماند.
وی افزود: علاوه بر این موارد از تجهیزات ماشین آلات سنگین منطقه آزاد انزلی نیز برای بازگشایی روستاهای محدوده این منطقه بهره خواهیم گرفت .
وی با بیان اینکه امکانات دهیاری ها نیز در بازگشایی راه‌های اصلی بکار گرفته می شوند ، خاطر نشان کرد : گرچه بارش برف نزول نعمت الهی است که نوید سالی پربار کشاورزی را می دهد اما سختی‌هایی هم به دنبال خواهد داشت .
میرغضنفری اظهار داشت : مردم نباید انتظار داشته باشند درحالیکه راه های اصلی باز نشده به راه‌های فرعی بپردازیم یا موضوعاتی را در اولویت قرار دهیم که رفع آن مشکل عمومی را حل نخواهد کرد. 
میر غضنفری در خصوص تامین قوت اصلی مردم در مواقع بحران نیز گفت : تعدادی از نانوایی‌ها شهرستان دوگانه‌سوز شده اند و در صورت بارش برف مردم در تهیه نان و ارزاق عمومی مشکلی نخواهند داشت و این شهرستان به اندازه کافی ذخیره آرد دارد.
وی تاکید کرد: جایگاههای سوخت رسانی نیز در حوزه حمل و نقل جاده‌ای شهری و بین شهری کشاورزی از سوخت کافی برخودارند.
بخشدار انزلی نیز در خصوص آمادگی روستاهای این شهرستان در مواقع بحران برف گفت : ستاد مدیریت بحران در بخش مرکزی با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی لازم را بین دستگاهها ایجاد کرده است.
اسماعیل قاسمی به خبرنگار ایرنا گفت : پنج روستا (جفرود پایین ،لیجارکی ،گلشن، حسن رود و طالب آباد ) این شهرستان در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و در نشستی  با مسئولان ذیربط این سازمان ، مقر مدیریت ستاد بحران در مرکز دهستان در روستای گلشن تعیین شد .
وی تاکید کرد : دهیاران باید با افراد  دارای تراکتور و لودر  قرارداد منعقد کنند تا به محض بارش برف و انسداد راهها نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در شرق شهرستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: روستاهای که ماشین آلات سنگین دارند کار برف روبی محورهای اصلی روستاهای این منطقه را از طالب آباد تا جفرود پایین  در محدوده منطقه آزاد انجام می دهند .
قاسمی به دو روستای تربگوده و شانگهای پرده در شرق انزلی که خارج از محدوده منطقه آزاد انزلی هستند اشاره و یادآوری کرد : جلسات مشترکی نیز به منظور هماهنگی بیشتر با حضور دهیاران ، مدیریت ستاد بحران ، روسای شوراها، سپاه ، مسئولان پایگاه‌های مقاومت بسیج و نیروی انتظامی برگزار شده است.
وی از استقرار یک دستگاه ماشین آلات سنگین لودر در روستای کپورچال خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ایستگاه اصلی توزیع برق انزلی در این مسیر قرار دارد گروهی متشکل از نمایندگان ادارات برق ، آب و گاز  همراه یک دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری در این محور مستقر هستند که در صورت بارش برف اقدامات اولیه را انجام دهند و مانع قطع برق شوند.
وی با بیان اینکه دهیاران باید به هنگام بارش برف در روستاهای خود جلسات ستاد بحران را تشکیل دهند ، خاطر نشان کرد: روستاهای آبکنار، کپورچال و سنگاچین بعنوان مرکز در نظر گرفته شده اند و در مساجد روستاها نیز در راه ماندگان اسکان داده می شوند.
وی تصریح کرد : این شهرستان هشت خانه هلال دارد که سه خانه در روستاهای شرق و پنج خانه هلال در روستاهای غرب انزلی قرار دارند و یک پایگاه هلال احمر نیز در روستای کپورچال فعال است .
وی گفت : این خانه های هلال مجهز به ملزومات اولیه مانند پتو و مواد غذایی هستند و در صورت بروز بحران می توانیم به در راه ماندگان پناه دهیم .
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بندرانزلی اظهار داشت : اداره راهداری از توان بخش خصوصی در کنار ماشین آلات راهداری، اداره بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد در بازگشایی مسیر در صورت بارش برف و بروز بحران بهره خواهد گرفت.
سید مرتضی عظیمی تاکید کرد: دو راهدار خانه در طالب آباد و کپورچال با ۲۰ نیرو بصورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به مردم خواهند بود .
وی با بیان اینکه نمک و ماسه به مقدار کافی فراهم و در اختیار دستگاههای متولی قرار گرفته است ، تصریح کرد: در ساعات اولیه بارش راهداری جهت جلوگیری از یخبندان مسیر های اصلی را نمک پاشی می کند.
وی خاطر نشان کرد: اولویت در زمان بحران مسیر های اصلی و ترانزیتی است و سپس راههای فرعی را بازگشایی خواهد کرد. 

برچسب‌ها بندرانزلی سازمان مدیریت بحران کشور بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی سازمان مدیریت بحران کشور بارش برف بندرانزلی سازمان مدیریت بحران کشور بارش برف اخبار کنکور ماشین آلات سنگین منطقه آزاد بارش برف مسیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روز‌های آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به تمامی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و... اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند. با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

یگانه از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

وی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتما از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلا از جابجایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولا همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصا کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

یگانه درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصا در نوار مرزی استان طی روز‌های آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتا قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • ترکیب احتمالی بایرن: آماده انتقام در جهنم مونیخ
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی