Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:22:48 GMT

اشتراکات فراوان مذاهب اسلامی در موضوع مهدویت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۴۹۸۹۵

اشتراکات فراوان مذاهب اسلامی در موضوع مهدویت

به گزارش خبرگزاری  فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مربی معارف مهدوی ویژه علمای اهل سنت در استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، برگزاری چنین دوره‌هایی را دارای آثار و برکات فراوانی دانست و اظهار داشت: مهدویت و اعتقاد به ظهور منجی در آخرالزمان که حکومت الهی را مستقر و در زمین، عدل را گسترش می دهد از جمله مسائل مورد وفاق همه ادیان الهی است و طبعا پرداختن به این بحث گستره وسیع‌تری از جامعه اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، موضوع مهدویت را در جامعه اسلامی دارای اشتراکات فراوانی دانست و عنوان‌کرد: ممکن است در برخی از خصوصیات، تفاوت‌هایی وجود داشته باشد اما در اصل مهدویت و اینکه حضرت مهدی(عج) از سلاله پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند اشتراک وجود دارد.

امام جمعه زاهدان ضمن مهم برشمردن این که مردم بدانند کاروان جامعه بشری به کجا می رود، ادامه داد: اگر انسان بداند افق آینده، روشن و حق، پیروز است و آینده به دست مستضعفان و متدینان قرار خواهد گرفت بسیار دلگرم کننده و مایه قوت قلب است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: مباحث مورد وفاق جامعه اسلامی، آشنایی با موارد اشتراک و تفاوت‌ها و این که بدانیم هر مذهب چگونه در یک زمینه می‌اندیشد و به چه چیزهایی معتقد است سبب انسجام بیشتر امت اسلامی خواهد شد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه ضمن دعوت شرکت‌کنندگان و اساتید دوره به یک بحث علمی، دقیق، منصفانه و بی‌طرفانه و بدون پیش‌داوری، تاکید کرد: بحث‌های مربوط به مهدویت به صورت مقارن و با توجه به مبانی مستند و با پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی و تحمیل یک نظر بر دیگران دنبال شود.

آیت‌الله محامی ضمن ابراز گلایه از انتساب برخی از حرف‌ها به مذاهب و پیروان آنها بر پرهیز از این پیش‌داوری‌ها و یک‌جانبه‌گری‌ها و لزوم پایبندی به منابع و مستندات تاکید کرد و افزود: بحث‌ها به صورت کاربردی و ناظر به وظایف کنونی جامعه اسلامی انجام شود.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه ‌گفتگو و پرسش و پاسخ و بحث‌های دوجانبه، بیان داشت: چنین دوره‌هایی باید ادامه داشته باشد تا باعث تعمیق آشنایی جامعه اسلامی با معارف اصیل اسلامی و منابع دینی در سطح علما، نخبگان و اندیشمندان و هم‌چنین عموم مردم جامعه شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مهدویت سیستان و بلوچستان اهل سنت جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۴۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دشمن جوانان و نوجوانان را هدف گرفته است تا معضل بی‌هویتی را بین آنان گسترش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،انسیه خزعلی امروز در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش‌آموز در مشهد گفت: دشمن در حال ترویج معضل بی‌هویتی در جامعه است و برای مقابله با آن، رئیس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

وی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارتهای والدین برای بیدارسازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکارهای تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: پس از 6 ماه به بهترین افرادی که در استان و شهر خود فعالیت موثری در این زمینه داشته باشند، مجوز داده می‌شود که کار را به صورت مستمر ادامه دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد