Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-19@11:21:34 GMT

مصرف گوشت موجب آسم در کودکان می شود؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۰۳۰۸

به گفته انجمن ریه آمریکا، بیماری آسم شایع ترین بیماری مزمن در بین کودکان است. این بیماری یک بیماری مزمن ریوی است که انتقال هوا به داخل ریه ها را دشوارتر می کند. اگرچه درمان می تواند به کنترل آسم کمک کند، اما قابل درمان نیست.

محققان دانشکده پزشکی آیسان نیویورک با مطالعه بر روی بیش از ۴۰۰۰ کودک دریافتند مصرف زیاد ترکیبات پیش التهابی موجود در گوشت های پخته شده موسوم به AGE، با افزایش میزان خس خس سینه مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خس خس سینه یکی از علائم رایج بیماری آسم در کودکان و بزرگسالان است. این مطالعه نشان داد که افزایش میزان AGEها با بروز بیشتر خس خس سینه همراه است که منجر به اختلال در خواب، محدودشدن میزان ورزش آنها یا حتی مراجعه به اورژانس می شود.
« سونالی باس »، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد رژیم غذایی می تواند بر سلامت مجاری هوا و علائم مربوط به آسم نقش داشته باشد.»
مجموعه ای از تحقیقات قبلی نشان می دهند که الگوهای رژیم غذایی حاوی غذاهای پیش التهاب (از جمله چربی های اشباع و گوشت) با بیماری تنفسی ارتباط دارند.

در این مطالعه، ۴۳۸۸ کودک در رده سنی ۲ تا ۱۷ سال مورد بررسی قرار گرفتند. براساس پرسشنامه غذایی تکمیل شده در مورد این کودکان، میزان مصرف AGE آنها براساس میزان مصرف گوشت شأن اندازه گیری شد.
آنها دریافتند که مصرف بالاتر AGE با میزان قابل توجه بروز خس خس سینه مرتبط است. همچنین داده ها نشان داد کسانی که بیشترین میزان مصرف AGE را دارند میزان خس خس قبل از خواب و در هنگام ورزش بیشتر است.

مهر

برچسب ها: مصرف گوشت ، آسم کودکان ، انجمن ریه آمریکا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LyY

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مصرف گوشت آسم کودکان خس خس سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول‌های بنیادی، محقق دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) می‌گوید:فشار خون بالا در همه گروه‌های سنی رخ می‌دهد و به عوامل ارثی مرتبط است. کارستن می‌افزاید: ما در تحقیقاتمان دریافتیم که عوامل ژنتیکی بر فشار خون از سال‌های اول کودکی و در کل زندگی تأثیر می‌گذارد.

او اضافه می‌کند:بیماری‌های سبک زندگی اغلب به دلیل ترکیبی از وراثت و محیط ایجاد می‌شوند. برای اینکه ما بفهمیم یک فرد چقدر در معرض خطر فشار خون بالاست، از داده‌های ژنتیکی مطالعات جمعیتی بزرگ استفاده کردیم. مقدار مشخصی روی هر گونه ژن قرار می‌گیرد که نشان دهنده میزان تاثیر آن بر فشار خون است. این گونه است که می‌توان افرادی را که به ویژه در معرض خطر هستند شناسایی کرد و اقداماتی را در مراحل اولیه قبل از بیان شرایط انجام داد. کارستن می‌گوید: با پایین نگه داشتن فشار خون، افرادی که دارای امتیاز خطر ژنتیکی بالا هستند نسبت به افرادی که فشار خون بالای تشخیص داده شده دارند و ما آنها را از نظر ژنتیکی محافظت شده می‌دانیم، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری کمتری داشته باشند.

به گفته کارستن، اگر فشار خون در طول سال‌ها کمی افزایش یابد، بر میزان استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی تأثیر می‌گذارد. وقتی محققان نمرات خطر و داده‌های سلامتی شرکت‌کنندگان در مطالعه را مقایسه کردند، مشاهده کردند که تفاوت فشار خون بین شرکت‌کنندگانی که بالاترین خطر را داشتند و آنهایی که کمترین خطر را داشتند در تمام طول زندگی آنها ادامه داشت. کارستن اضافه کرد: ما توانستیم همان افراد را از حدود ۳۷ سالگی تا ۷۰ سالگی دنبال کنیم. ما متوجه شدیم که این تفاوت‌ها همچنان ادامه دارد و منجر به خطرات بیماری‌های مختلف می‌شود. محققان همچنین نتایج مثبت بیشتری دریافت کردند که اگر اقداماتی مانند تغییر سبک زندگی و دارو‌ها انجام شود، خطر ابتلا به بیماری را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دیگر خبرها

  • احکام روزه‌داری| آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟
  • آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟
  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • مصرف مکمل فیبر موجب بهبود عملکرد مغز در سالمندان می شود
  • تولید بیش از ۶ هزار تن گوشت مرغ در بوشهر
  • توصیه های تغذیه ای طب ایرانی برای روزه داری در ماه مبارک رمضان
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • ۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است
  • این ادویه در بدن شما معجزه می‌کند