Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ۸۵ درصد آمریکایی‌ها اعتراف کرده و پذیرفته‌اند که از نحوه اولویت بندی کار‌های خود به صورتی که می‌خواهند هیچ گونه اطلاعی ندارند.

احساس و نظر شما در این خصوص چیست؟

آیا تا به حال در کاری که به شما محول شده است غرق شده اید؟

آیا تا به حال شده که قرار مهم و فوری که مهلت مقرر آن سر رسیده را از دست داده باشید؟

یا فراموش کرده‌اید که کار مهمی را انجام دهید؟

مشکلی نیست، چرا که برای شما راه حلی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید، این‌ها نشانه‌هایی از مهارت‌های دست نخورده مدیریت زمان هستند و در این میان، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مهارت‌های اولویت بندی شده خود را اصلاح و انجام آن‌ها را شروع کنید و به منظور ارزیابی صحیح و کارآمد وظایف خود نیز، فهرست کاری مناسب و کاملی را تهیه کنید.

به نظر راحت می‌آیند، درسته؟ امّا بسیاری از افراد تعجب می‌کنند وقتی که من بیش از یک نوع فهرست کاری روزانه را به آن‌ها ارائه می‌کنم.

بیشتر بخوانید

۶ استراتژی کارآمد برای غلبه بر موانع موفقیت

فهرست کار‌های روزانه، کلید مهم و کارآمدی برای شماست، چرا که در این فهرست، شما تمامی کار‌هایی که باید به صورت روزانه انجام دهید را به ترتیب اولویت و اهمیت، از بالا به پایین طبقه بندی می‌کنید، به طوری که کار‌های مهم و بااهمیت را در بالا و آن دسته که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را در قسمت پایین فهرست می‌کنید.

مهارت‌های سازمانی خود را به صورت اهرمی درآورید.

توانایی شما در بهبود مهارت‌های سازمانی و اولویت بندی کار‌ها معیاری برای سنجش صلاحیت کلی شماست.

بیشتر بخوانید

۳ قدم اساسی برای تغییر زندگی

هرچه برنامه شما بهتر باشد، حتی اگر همانند تهیه فهرست کارهایتان هم ساده باشد، برای شما راحت‌تر است که بر تعویق افتادن کار‌های خود غلبه و شروع به کار کنید و آن قورباغه را قورت  داده و کار خود را ادامه دهید.

یکی از هدف‌های اصلی شما در محل کار باید اولویت بندی کار‌های خود با استفاده از مهارت‌های سازمانی تان باشد تا بتوانید بالاترین بازه و نتیجه ممکن از سرمایه‌های ذهنی، احساسی و انرژی فیزیکی خود را به دست آورید.

بنابراین, اگر قبلا از آن‌ها استفاده نکرده اید، پیشنهاد من این است که چند دقیقه زمان بگذارید و این مطلب که در خصوص نحوه تنظیم و دستیابی به اهداف SMART است را مطالعه کنید.

خبر خوب این است که با هر دقیقه‌ای که صرف برنامه ریزی کردن می‌کنید, می توانید مدت زمان ده دقیقه ای را برای انجام کار خود ذخیره کنید.

فقط ده یا دوازده دقیقه طول می‌کشد تا شما با برنامه ریزی و فهرست کردن کار‌های مهم روزانه خود، آن‌ها را اولویت بندی کنید.

این اندک زمان صرفه جویی شده می‌تواند حداقل دو ساعت یعنی ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه از زمان شما را ذخیره و از اتلاف آن جلوگیری کند و باعث شود که تلاش روزانه شما عملی شود.

بیشتر بخوانید

نکات ریز مدیریت زمان و جلوگیری از هدر رفتن وقت

کار‌های روزانه خود را فهرست کنید

مهارت‌های سازمانی خود را به کار بگیرید و اولویت‌های خود را طبق اهمیت و اولویت بندی انجام شده در فهرست اجرا کنید تا وقتی که اتفاق و چیز جدیدی رخ می دهد قبل از انجام دادن, آن را به فهرست اضافه کنید.

با آگاهی از چگونگی کار‌های اولویت بندی شده، شما می‌توانید از روز اول شروع کاری و از طریق فهرست برنامه ریزی، تولید و بهره وری خود را به طور مداوم، تا ۲۵ درصد یا بیشتر افزایش دهید.

داشتن چنین سیستمی باعث می‌شود که دستیابی به هر آن چه که می‌خواهید بالاخص اهداف بلند مدت مانند کتاب نوشتن راحت‌تر شود، به همین منظور, مهارت‌های سازمانی خود را بهبود ببخشید و از شب قبل و در پایان روز کاری، فهرست کار‌های روزانه خود را تهیه کنید.

هر موردی که به نتیجه نرسیده‌اید را در فهرست کاری روز بعد خود قرار دهید و سپس همه کار‌هایی را که باید در آن روز انجام دهید، به آن اضافه کنید.

وقتی شما، عصر یا شب قبل، فهرست کار‌های روزانه خود را تهیه می‌کنید، ضمیر ناخودآگاه شما، تمام شب و هنگام خواب هم روی این فهرست تمرکز می‌کند.

بیشتر بخوانید

۶ مهارت مدیریت زمان و مهارت‌های سازمانی برای افزایش آسان بهره‌وری

ابزار‌های مدیریت زمان

اغلب شما با ایده و تفکرات جالب و عالی از خواب بیدار می‌شوید که می‌توانید کارهایتان را اولویت بندی و از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید کار خود را بهتر و سریع‌تر از آن چه که در ابتدا فکر می‌کردید, انجام دهید.

هر چقدر زمان بیشتری را برای تنظیم فهرست کاری خود صرف کنید موثرتر و مفیدتر خواهید بود که این تجزیه و تحلیل مدیریت زمان همان ابزاری است که در طول ۳۰ سال گذشته با هزاران نفر مشورت کردم و در حال حاضر، این هدیه من به شماست.

برگرفته از مقاله برایان تریسی 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی شخصیت موفقیت در زندگی موفقیت شغلی مهارت های سازمانی کار های روزانه بیشتر بخوانید مدیریت زمان اولویت بندی فهرست کاری روزانه خود انجام دهید فهرست کار کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی: هر کاری بتوانم برای ترانه علیدوستی انجام می‌دهم!

آفتاب‌‌نیوز :

علی دایی در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

در این تماس حمید علیدوستی عنوان کرد که در حال حاضر پیش دخترش نیست و حتما تماس شهریار فوتبال ایران را به گوش دخترش خواهد رساند.

این در حالی است که دایی هم عنوان کرد هر کمکی از دست او بر می‌آید حتما برای بهبود سلامتی ترانه علیدوستی انجام خواهد داد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • حضور ۴۰۰ مهندس ایرانی برای ساخت یک سد | جزئیات شاهکار مهندسان ایرانی در پروژه اومااویا سریلانکا | ویدئو
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • علی دایی: هر کاری بتوانم برای ترانه علیدوستی انجام می‌دهم!
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار