Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه در راستای سیاست دلار زُدایی، همچنان در حال خلاص شدن از شر اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکاست، به طوری که سهم سرمایه‌گذاری‌های این کشور در بدهی آمریکا در ماه نوامبر به ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه همچنان در حال خلاص شدن از شر اوراق قرضه خزانه داری آمریکاست، به طوری که سهم سرمایه‌گذاری‌های این کشور در بدهی‌های آمریکا در ماه نوامبر به 19.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا، این آمار که معمولا با 3 ماه وقفه منتشر می‌شود، نشان می‌دهد سهم ذخایر روسیه به 4.968 میلیارد دلار رسیده است. سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق قرضه کوتاه مدت وزارت خزانه داری آمریکا 3.4 میلیارد دلار است، درحالی که اوراق بلندمدت به 1.568 میلیارد دلار می‌رسد.

روسیه قبلا یکی از بزرگ‌ترین مالکان اوراق خزانه داری آمریکا بود. اما بانک مرکزی این کشور از ماه می 2017 همراستا با سیاست دولتی دلار زدایی و در واکنش به تحریم های کاخ سفید، به طور پیوسته در حال کم کردن سرمایه‌گذاری خود در این بخش است.

مسکو همچنین با افزایش خرید طلا در سال‌های اخیر به رقم بی سابقه ای به تنوع بخشیدن ذخایر ملی خود روی آورده است. روسیه به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای خریدار طلا در جهان تبدیل شده است.

ژاپن همچنان بزرگ ترین مالک اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا است. پس از آن چین قرار دارد و انگلیس در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در مجموع، مالکان خارجی بدهی‌های آمریکا، در ماه نوامبر ذخایر خود را 15 میلیارد دلار کاهش داده‌اند و این رقم به 7.53 تریلیون دلار رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خزانه داری آمریکا تحریم سیاست دلار زدایی بانک مرکزی روسیه خزانه داری آمریکا میلیارد دلار سرمایه گذاری اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت