Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@20:34:20 GMT

مردم؛ عزیز در مقاومت و فراموش‌شده در مشکلات؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۲۱۴۴

آفتاب‌‌نیوز :

نگاهی به اظهارات مقامات مختلف نشان می‌دهد که روی مردمی بودن و داشتن حمایت از سوی مردم، دست کم در کلام حساب زیادی باز می‌کنند. از روسای قوا گرفته تا وزرا، از نمایندگان مجلس تا... همه و همه روی مردم و اهمیت مردم تاکید ویژه‌ای دارند.

به طور مثال در همین روزهای اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی سه‌شنبه ۳۰ دی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال محمدجواد کریمی قدوسی درباره‌ مصاحبه وی با مجله اشپیگل و این‌که چرا سه هفته بعد از شهادت سردار سلیمانی کد مذاکره با آمریکا را می‌دهید، گفت: ما با پشتوانه مردم ایران توانستیم ترامپ را در سیاست خارجی شکست دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیلگران و وسائل ارتباط جمعی می‌گویند آمریکا در سیاست فشار حداکثری خود شکست خورده و دلیلش هم مقاومت مردم ایران بوده است. دیپلماسی هم با استفاده از ابزار خود بر این موضوع تاثیر گذاشته است.

حسن روحانی رئیس‌جمهور هم صبح چهارشنبه اول بهمن در جلسه هیات دولت با اشاره به مقاومت مردم از ابتدای نهضت اسلامی و به خصوص در هشت سال دفاع مقدس و سه سال فشارو جنگ اقتصادی اخیر، بر اهمیت نظر مردم تاکید و اظهار کرد: طبق نظر امام ما ولی مردم نیستیم و ما فقط وکیل هستیم؛ همه ما در دولت و مجلس با آرای مردم سر کار آمدیم و این خیلی مهم است که ما در جمهوری اسلامی ایران که ثمره ۱۶ سال مبارزه و ایثار و رهبری امام بود تا روزی می‌مانیم که این دو اصل جمهوریت و اسلامیت را مدنظر قرار دهیم و در مساله جمهوریت، مردم‌سالاری، آرای مردم و نظر اکثریت همیشه مهم است آن هم در نظامی که همه مسئولان از بالا تا پایین با رای مردم انتخاب می‌شوند.

یا مثلا در نطق پیش از دستور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۳۰ دی مجلس شورای اسلامی، ۲۱ بار از کلمه مردم استفاده شده است.

سه نمونه اخیر تنها بخشی از اظهارات مسئولان درباره اهمیت مردم است و در ادبیات سایر مسئولان در دیگر قوا و نهادها هم از این دست سخنان زیاد دیده و شنیده می‌شود و همواره از سوی مسئولان متفاوت با هر گرایش سیاسی و در هر سطح و مقامی شاهد چنین حرف‌هایی بوده و هستیم.

از طرفی این روزها در موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۰، مقابله با کرونا، مذاکره با آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌بینیم که بسیاری از حقوق مردم که طبق فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی، در اصول ۱۹ تا ۴۲ به آنها پرداخته شده از جمله حقوق سیاسی و اجتماعی، آموزش و پرورش، خدمات بهداشتی، اعتراض مسالمت‌آمیز و... بازیچه دعواهای سیاسی جناح‌های مختلف شده و حقوق مردم کمتر مورد توجه است.

تکرار تکیه مسئولان بر نام مردم و ادامه دعواهای سیاسی و جناحی بدون در نظر گرفتن نیازهای اولیه و حقوق مردم، می‌تواند پرسش‌هایی را از سوی همان مردمی که همواره در مواقع خاص به آنها تکیه می‌شود، ایجاد کند:

۱. آیا تنها این مردم هستند که باید مقاومت کنند و مسئولان نباید برای کم شدن فشار از روی مردم شرایط مناسب را فراهم کنند؟

۲. منبع اصلی افکارسنجی مسئولان از رضایت یا عدم رضایت مردم چیست؟

۳. آیا مسئولان در عمل توانسته‌اند پاسخگوی حمایت‌های همیشگی مردم باشند؟

۴. آیا مسئولان از خواسته‌ها و مشکلات واقعی مردم خبر دارند؟

۵. آیا مسئولان می‌دانند رضایت و نارضایتی مردم از کدام بخش عملکردشان است؟

۶. آیا مسئولان می‌دانند که در شرایط امروز خواست اکثریت مردم، داشتن حداقل امکانات برای یک زندگی آبرومند است؟

۷. در صورتی که مسئولی متوجه شود مردم از عملکرد او رضایت ندارند چه اقدامی انجام خواهد داد؟

۸. آیا مسئولان در میانه دعواهای سیاسی خود به حقوق مصرح مردم در قانون اساسی توجه دارند یا تنها در مواقع خاص و به خصوص برای مقاومت به مردم مراجعه می‌شود؟

 

۹. تا چه زمان می‌توان تنها روی مقاومت مردم حساب کرد و فقط شعار داد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مردم دولت آیا مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا در پی شهادت ستوان دوم جلال اعتماد پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است؛
بسم رب الشهدا و الصدیقین

امروز در سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خبر شهادت سرباز وطن، ستواندوم جلال اعتماد، که در انجام وظیفه مقدس حفاظت از مرزهای ایران اسلامی در کنار همرزم شهیدش فرزین دلیان در هنگ مرزی بانه مجروح شده بود را دریافت کردیم.

شهادت این جوان برومند نشان از کینه توزی و خباثت عناصر وابسته به جریان منحوس صهیونیستی دارد که امروز درمانده‌تر و آواره‌تر از همیشه با دست زدن به تحرکات کور ضد امنیتی همچنان در منجلاب بی هویتی و استیصال دست و پا می‌زنند که یقیناً نخواهند توانست در انسجام ملی و اراده پولادین مردم غیرتمند کردستان در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرزهای میهن عزیز اسلامی مان خللی ایجاد کنند.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف استان کردستان شهادت این مرزبان دلاور را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده‌های معظم شهدا و نیروهای مسلح، به ویژه به مردم شهید پرور شهرستان قروه و نیز به خانواده داغدار و همسر و دختر خردسال این شهید عزیز تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند منان برای روح آن عزیز علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.

همچنین از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که با جدیت، این جنایت را پیگیری نموده و اقدامات لازم را برای محکومیت و پاسخگو کردن عاملین این اقدامات به عمل آورند.

گفتنی است؛ شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6096450

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم