Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمین صحرایی با دو فیلم کوتاه «مرگ تدریجی» و «سنگبال» به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آمد.

به گزارش برنا، آمین صحرایی دانش آموخته فیلمسازی، متولد دی ماه ۱۳۷۳ و دانشجوی برتر دارالفنون استعدادهای هنریِ جشنواره جهانی فیلم فجر است. او اولین کارش را با ساخت فیلم «مرگ تدریجی»،  آغاز کرد.

این فیلم توانست در جشنواره های مختف حضور پیدا کند و جایزه بزرگ جشنواره آسوریک و نیز جایزه ویژه بهترین پیچینگ جشنواره فیلم کوتاه تهران را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مرگ تدریجی» داستان زندگی دختری را در ۲ برهه مختلف تهران دهه سی و حال حاضر روایت می‌کند.

این کارگردان جوان در مورد اولین کار خود گفت: مرگ تدریجی در بستر یک داستان روان‌شناختی و تریلر روایت می‌شود و به موضوع شکست زمان و جهان‌های موازی می‌پردازد.

آمین صحرایی همچنین فیلم «سنگبال را نیز با خود به جشنواره آورده است فیلمی که به سنت های جامعه اشاره می کند و به گفته کارگردانش  در آن چند مفهوم عمیق دنبال می‌شود، توجه به آسیب های اجتماعی و پرداختن به سنتی قدیمی در خانواده به هنگام ازدواج، اما چیزی که در این فیلم اهمیت دارد  کاراکتر دختربچه‌ای است که فارغ از مشکلات اطرافش در دنیای کودکانه خود با دیدن عکس‌های کتاب «جاناتان مرغ دریایی» فکر اوج گرفتن و پرواز را در سر دارد.

وی اضافه کرد:فیلم  سنگبال از لحاظ موضوع، سبک و فضا کاملاً با فیلم مرگ تدریجی متفاوت است. این فیلم یک تراژدی است و با یک پایان تلخ تمام می‌شود.

آمین صحرایی در خاتمه با ابراز خوشنودی از حضور در جشنواره 39 گفت:برای من خوشایند بود که فیلم‌هایم در این دوره جشنواره شرکت می‌کند. برگزاری جشنواره فیلم فجر۳۹ در این دوران کرونایی، بسیار امیدبخش است.

ویدیوی دریافتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سی ونهمین جشنواره فیلم فجر آمین صحرایی مرگ تدریجی آمین صحرایی مرگ تدریجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید

به گزارش خبرآنلاین از کانال خبری چندثانیه، محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ.پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

مرادصحرایی، وزیر اموزش و پرورش مدتی قبل درباره سند 2030 گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت اجرایی شد، اظهار داشت: البته هنوز هم بودند کسانی که به ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند؛ این افراد حتی در بدنه وزارتخانه هم بودند، زیرا این سند به عنوان یک رویکرد در بخشی از دولت پیشین وجود داشت و در حالی برای آن ردیف بودجه و دفتر در نظر گرفته بودند که برای اجرای سند تحول بنیادین ردیف بودجه وجود نداشت.

صحرایی با یادآوری اینکه این رویکرد دولت قبل پس از تذکرات رهبر معظم انقلاب حتی مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفته بود، اظهار داشت: بخشی از وزرای پیشین به سند تحول بنیادین اعتقاد داشتند جدی هم کار کردند ولی سند ۲۰۳۰ از بین نرفت تا دولت آقای رئیسی روی کار آمد و در بدنه اجرایی وزارتخانه به طور قطع مرگ سند ۲۰۳۰ رقم خورد.»

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903065

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی