Web Analytics Made Easy - Statcounter

قادری گفت: تندباد در گرگان ۱۲۹ کیلومتر برساعت سرعت داشت و در مناطق مختلف استان باعث تخریب سقف منازل، قطعی برق و خسارت به بخش های کشاورزی و غیره شده است.

«سید رضا قادری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان از بامداد امروز باد شدید وزید که سرعت باد در گرگان به 129 کیلومتر برساعت گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ادامه داد: همچنین سرعت باد در غرب استان بیش از 100 کیلومتر گزارش شده است و تند باد در شرق استان نیز خسارت هایی را به صورت موردی به بار آورده است.

 

قادری افزود: در پی این طوفان برخی از سقف منازل براثر تندباد و یا افتادن درختان خسارت دید و گزارش هایی از قطعی ارتباط سیم های برق، قطعی فیدرها و خارج شدن برق از مدار گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: تندباد به دامداری ها و بخش های کشاورزی نیز خسارت وارد کرده است که در حال ارزیابی این خسارت ها هستیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان تصریح کرد: بنیاد مسکن گلستان در سطح استان در حال بررسی میزان خسارت به منازل شهری و روستایی است و کسی که خسارت دیدند می توانند برای گزارش میزان خسارت به بنیاد مسکن شهر های خود مراجعه کند.

 

قادری بیان کرد: همچنین فعالان بخش کشاورزی و دامی نیز می توانند به مراکز جهاد کشاورزی بخش خود مراجعه کنند.

 

وی گفت: در امروز برف و کولاک در محور مواصلاتی و اینچه برون نیز شاهد بودیم و تا اواخر امشب این پدیده ادامه دارد و فردا صبح از استان خارج خواهد شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان متذکر شد: توصیه ما به مردم این است که از ترددهای غیرضروری در محورهای توسکستان و خوش ییلاق، جنگل گلستان و درازنو خودداری کنند و در صورتی که این ترددها ضروری است حتما در خودرو زنجیرچرخ، سوخت کامل، سیستم گرمایشی و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

 

قادری افزود: عوامل راهداری و هلال احمر در محورهای برف گیر استان حضور دارند و با تجهیزات کامل راهداری در بخش های مختلف استان مستقر هستند و عملیات برف روبی، شن پاشی و نمک پاشی در دست اقدام است.

 

وی متذکر شد: تندباد بیشترین خسارت را در مرکز و غرب استان تحمیل کرده است و در شرق استان نیز خسارت هایی به صورت موردی گزارش شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: در محورهای گرگان به آق قلا، گرگان به کردکوی و گرگان به علی آباد کتول علائم راهنمایی و تابلوهای تبلیغاتی در سطح جاده ها به دلیل شدت تندباد از جا کنده شده است.

 

وی ابراز داشت: در سطح شهر و روستا برای ارزیابی خسارت و جمع بندی کارشناسان در محل حضور دارند و پرونده خسارتی در دست تکمیل است که پس از اتمام میزان برآورد خسارت گزارش خواهد شد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزش تندباد مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تندباد و گرد و غبار قادری مدیرکل مدیریت بحران گلستان گزارش شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با همشهری با اعلام این خبر گفت: «بارش‌های سنگین اخیر در اصفهان، خراسان جنوبی و یزد بیشترین خسارت را به حوزه راه وارد کرده‌است.»
حسین ظفری افزود: «به لحاظ گستردگی خسارت‌ها بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌ها در استان یزد و خراسان جنوبی از بارش‌های اخیر خسارت دیدند.»
به گفته ظفری، در اصفهان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و قمصر دچار آبگرفتگی شدند، اما هیچ خسارت جانی و مالی برای شهروندان گزارش نشده و عمده خسارت‌ها به زیر حوزه زیرساخت ابینه و راه‌ها بوده است.
او ادامه داد: «در استان خراسان جنوبی همه راه‌ها باز است. ولی به دلیل نا ایمن بودن مسیرها به ویژه مسیرهای توصیه از شهروندان می‌خواهیم از تردد خودداری کنند. در برخی از شهرها و روستاهای استان به دلیل خسارت وارده شده به شبکه انتقال آب، آبرسانی از طریق تانکر و به صورت سیار در حال انجام است.»

بیشتر بخوانید:
سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به وضعیت سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: «راه ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارش‌های بهاری مسدود شده‌بود که در حال حاضر فقط راه دسترسی ۴۰ روستا مسدود است. البته خودروهای سنگین امکان تردد دارند ولی خودروی سواری تا بازگشایی کامل و ایمن شدن مسیر به این روستاها دسترسی ندارد.»
او درباره تامین اقلام مورد نیاز روستاییان در سیستان و بلوچستان نیز گفت: «۴۷گروه جهادی با ۳۱۴ نیرو از هفته گذشته مشغول امدادرسانی هتسند. دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز با ۳۴۰۰ نیروی امدادی و خدمات رسان از بخش‌های انتظامی، نظامی و راهداری هلال احمر در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند. آب، برق و فیبرنوری در همه روستاهای استان سیستان وبلوچستان وصل است.»

بیشتر بخوانید:
هشدار زرد برای هواشناسی + جزئیات | امروز کدام استان ها هشدار گرفتند؟

کد خبر 847281 برچسب‌ها سيل استان سیستان و بلوچستان مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد