Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:53:02 GMT

احیای حقوق عامه از اولویت‌های بسیج حقوقدانان است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۲۴۹

احیای حقوق عامه از اولویت‌های بسیج حقوقدانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سهراب انبارکی در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: برای اجرای سند تحول حضور نهادهای مردمی ضروری  است که یکی از این نهادها سازمان بسیج حقوقدانان است.
 وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان در سراسر کشور در مسائل بین‌المللی نقش‌آفرین بوده، بیان کرد: تعامل با کمیسیون قضایی مجلس و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای سازنده در بحث تدوین قوانین از دیگر اقدامات و برنامه‌های سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انبارکی مقوله مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان برشمرد و گفت: با حضور هسته‌های مقاومت جبهه مقاومت شکل می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: در سند تحول بسیج حقوق‌دانان در راستای پیشگیری از جرم، باید در هر مسجد، در هر بازار، در هر پارک، یک حقوق‌دان باشد تا دانش حقوقی مردم را بالا ببرد، لذا جهل مردم رافع مسؤولیت کیفری نیست و در حوزه پیشگیری و در حوزه صلح و سازش بسیج آماده نقش آفرینی است.

 وی بیان کرد: شاخصه‌های دیگر بیانیه گام دوم همه با عدالت مرتبط است و ما باید با یک حضور جهادی و انقلابی تلاش کنیم تا یک دولت انقلابی شکل بگیرد که بخشی از دولت اسلامی قوه قضاییه است اگر تمام قوه‌ها حضور موثری داشته باشند دولت اسلامی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش احیای حقوق عامه یکی از فعالیت‌های حقوق‌دانان است و بسیج به عنوان یک نیروی مردمی مطالبه‌گر می‌تواند در کنار مسؤولین قضایی مطالبه شفافیت اموال مسؤولین کند، گفت: در همین راستا به نیازمندانی که وکیل ندارند نیز کمک می‌شود.

امروز مقوله مبارزه با فساد در جامعه بسیار برجسته است

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز با بیان اینکه امروز مقوله مبارزه با فساد در جامعه بسیار برجسته است، اظهار کرد: امروز دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که اداره حقوقی فعال دارند و حمایت شدند  آسیب در آن مجموعه‌ها کمتر است و هرکجا اداره حقوقی ادارات نیمه تعطیل، یا تعطیل و حمایت نشدند‌، آسیب‌ها بیشتر است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به ابلاغ سند تحول از سوی رئیس قوه قضائیه که یک دادرسی عادلانه است و مورد انتظار و توقع جامعه اسلامی است، افزود: این سند موضوع تازه‌ای نیست، بلکه گردآوری، هدفمندی و اولویت‌بندی این سند اهمیت زیادی دارد و جامعه هدف این سند، تشکیلات قضایی است که باید میدان‌داری کنند و این امر نیاز به همراهی و همکاری سایر نهادهاست.
وی افزود: بسیج حقوق‌دان یک جامعه بزرگی در کشور است و اگر در اجرای سیاست‌ها  و مأموریت‌های دستگاه قضایی کمک نخبگان و نهادهای مردمی در میان باشد، درصدد توفیق آن بالاست و همه نظام‌های حقوقی در دانشگاه‌ها به این جامعه ارزش قائل هستند و باید از ظرفیت سازمان بسیج حقوقدانان کشور بهره برد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه از ابتکارات جدید و ارزشمند بسیج مستضعفین طی سال‌های گذشته صنفی کردن بسیج بود، بیان کرد: هر کجا تفکر بسیجی بکار گرفته شد، اقدامات و حرکت‌ها صحیح و هدفمند بود.
وی تصریح کرد: با همکاری و همراهی بسیج حقوقدانان در استان طرح هر مسجد یک حقوقدان اجرا می‌شد که  در شرایط کرونایی اجرا نمی‌شود، اما نباید صحنه را ترک کرد، چرا که استفاده از فضای مجازی برای ارائه مشاوره حقوقی  که نیاز جامعه است یک ضرورت و امری لازم است.
رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی مواقع در کشور اتفاقاتی می‌افتد و حمله‌هایی به ارزش‌های اسلامی و احکام صادره می‌شود که در این میان سازمان بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقدانان باید به میدان بیایند و پاسخ و دفاع جانانه از این ارزش‌ها دهند.
وی ادامه داد: شناسایی و جذب افراد حقوقدان خصوصا فارغ‌التحصیلان حقوق در دانشگاه‌ها و آشنا کردن این افراد با تفکرات بسیج موضوع بسیار مهمی است که سازمان بسیج حقوقدانان باید نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان سازمان بسیج قوه قضاییه رئیس کل دادگستری سازمان بسیج حقوقدانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

طاهره عاشوریان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، اظهار کرد: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت از ویژه خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده استان گیلان در سطح استان برگزار شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این دوره به بررسی ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکارهای حوزه جمعیت می‌پردازد، افزود: دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با محوریت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، چالش ضرورت توجه و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن آن در بین افکار عمومی است، ادامه داد: جمعیت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیرگذار است و از این حیث یکی از مهمترین و حساس‌ترین موضوعات حال حاضر بوده که باید برنامه‌ریزی های مدون صورت بگیرد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در تبیین مساله جمعیت فعالانه وارد شده تا با فعالیت کنشگران آگاهی بخشی عمومی صورت بگیرد، بیان کرد: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه بوده بنابراین جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مؤلفه‌های اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه به شمار می‌رود.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان استان با همکاری ستاد خانواده و جمعیت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان دوره تربیت کنشگر جمعیت را با تعداد ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه مند و توانمند برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی گسترده و تبیین اهمیت جمعیت در بین افکار عمومی مهم و ضروری است که این دوره نیز با هدف آگاه سازی در گیلان برگزار شده است.

کد خبر 6088733

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد