Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: مدیریت کرونا افتخاری است برای ایران و تمدن ایرانیان و اگر در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم به علت همراه بودن تمامی اقشار است.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در چهاردهمین آیین پویش ره سلامت که با حضور وزیر بهداشت و درمان در سالن فارابی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزارشد، افزود: ماسربازیم و وظیفه‌مان این است کار کنیم و تمام قوای خود را به کار بگیریم تا حال بیماران خوب شده و به سلامت به خانه بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در بهمن ماه قرار داریم و بهمن یعنی ماه شکوه پیروزی انقلاب اسلامی و چه خوب که بازهم همچون سال گذشته در بهمن میزبان وزیر بهداشت هستیم، تصریح کرد: در ظرف این یکسال افتتاحیه های داشته و داریم و پیشرفت ها در بخش حوزه بهداشت و درمان قابل رویت است. 

 فرشیدی با بیان این که بهمن ماهی است که با پیروزی عدالت مصادف است، افزود: هنوز زود است بدانیم مردم ایران چه کردند و یاد می کنیم از فرمانده این میدان امام خمینی(ره) و تمام شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت. 

وی بیان کرد: مدیریت کرونا افتخاری است برای ایران و تمدن ایرانیان و اگر در سطح جهان حرفی برای گفتن داریم به علت همراه بودن تمامی اقشار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: امروز در مراسم افتتاحیه پاره‌ای از پروژه ها هستیم که به دلیل شرایط ناچاریم کهبه صورت ویدیو کنفرانس افتتاح آن ها را انجام دهیم. 

وی افزود: افتتاح پروژه هایی با اعتبار ٦٠ میلیارد تومانی و نیز آغاز کلنگ زنی بخش دیگری از پروژه ها با اعتباری حدود ١٥٠ میلیارد تومانی امروز اتفاق خواهد افتاد. 

فرشیدی با اشاره به این که تنها قرارداد ساخت آمیولانس دریایی برای اولین بار در ایران با اعتبار ٢٢ میلیارد تومان به صورت حضوری در این مراسم امضا خواهد شد، ادامه داد: سال ٩٩ با ورود به وضعیت کرونا و در سیر یکساله، دانشگاه علوم پزشکی تمام قوای خود را به کار برد تا چنین شرایطی را تحت کنترل خود قراردهند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۴ درصد جمعیت دانشگاهی اضافه شده و همچنان خواهد شد که معادل١٥٠٠ نفر است، اضافه کرد: در این مدت ٢٧٠ نفر بهورز و ٣٤٠ نفر پرستار به مجموع کادر درمانی و بهداشتی هرمزگان اضافه شده اند.

فرشیدی اظهار کرد: در بخش تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشوری همچنان کمبود وجود دارد اما در این مدت نسبت به گذشته پیشرفت ٣ درصدی وجود داشته است. 

وی تصریح کرد: حداقل ٥ سی تی اسکن، ٣٠ تخت ICU توسط وزارت بهداشت و درمان و ١٥ تخت ICU توسط استاندار استان هرمزگان از طریق صنایع استان و تعدادی نیز از طریق شرکت نفت اهدا شد تا در بخش درمان روزهای بهتری داشته باشیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بیان کرد: بخش پایگاه های بهداشت برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل افتتاحیه را از پایگاه بهداشت سجادیه آغاز کردیم.

وی در پایان گفت: امروز اگر در سطح جهانی مارا نقطه عطف مدیریت در بیماری کرونا می دانند، به دلیل نقش اساسی است که  بهروزان در کنترل بیماری در روستاها ایفا می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش در راستای بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان کوهدشت و رومشکان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اتفاقات خوب در شهرستان کوهدشت تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های درمانی شهرستان است، دو طرح اصلی شامل ستاد شبکه و هم‌زمان درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی شهرستان است، امروز تصمیم گرفته شد تا پایان سال به اتمام برسد.

بهروز رحیمی افزود: طرح مرکز جامع سلامت تا یک ماه آینده پس از تجهیز و افتتاح خواهد شد و یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی رازی است که یکی از طرح‌های اولویت‌دار است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور قرار دارد و خوشبختانه طرح فعال است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان رازی کوهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیمارستان رومشکان بایستی مالکیت زمین آن تعیین تکلیف شود، قبلاً نیز در زمینه ماده ۲۳ و حصار کشی آن اقداماتی انجام‌شده است، اختلاف نظرات را امروز حل می‌کنیم که طرح فعال شود و تا پایان دولت سیزدهم همه طرح‌های بهداشتی به اتمام خواهند رسید.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس