Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، گفت: حدود ۶۰ کانال ارتباطی شامل شبکه‌های اجتماعی داخلی، شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی، برای آموزش، ارسال محتوای آموزشی و دریافت تکالیف برای دانش‌آموزان استثنایی در حال استفاده است.

محسن الماسی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اطلس یادگیری دانش آموزان مدارس استثنایی در ایام کرونایی، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی در هر مدرسه اطلس یادگیری برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ترسیم شد، مطابق با این اطلس یادگیری باید تعیین شود چند درصد از دانش‌آموزان از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند و چه میزان از دانش‌آموزان باید از بسته‌های آموزشی و درسنامه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از دریافت اطلس یادگیری از تمام ۱۰۹ آموزشگاه با نیازهای ویژه (استثنایی) و جمع بندی مشخص شد حدود ۵۵ درصد دانش‌آموزان از گوشی و تبلت و قریب به ۲۰ درصد آنها به صورت حضوری و مابقی حدود ۲۵ درصد با در اختیار گذاشتن بسته یادگیری و درسنامه شروع به تحصیل کردند.

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، تصریح کرد: این درصد با تغییر شرایط و وضعیت کرونا در استان و رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند همچنین درخواست و رضایت اولیا در نحوه آموزش مورد توجه بوده است.

عضویت معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد

الماسی درباره عضویت معلمان و دانش آموزان مدارس استثنایی در شبکه شاد، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد معلمان و ۶۳ درصد دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در شبکه شاد برای آموزش آنلاین در اپیدمی کرونا عضو شده و فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص بسته‌های یادگیری و درسنامه برای این دانش آموزان، افزود: از ابتدای سال تحصیلی بسته‌های یادگیری و درسنامه برای ۴ هزار و ۹۲۳ دانش‌آموز (۲۵ درصد از کل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه) به روش‌های مختلف در اختیارشان قرار گرفته است.

کاهش ارائه درسنامه و بسته آموزشی به دلیل تأمین تجهیزات هوشمند

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با قرمز و نارنجی شدن وضعیت کرونا و از طرف دیگر با تلاش برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند و محروم، ارائه بسته آموزشی و درسنامه کاهش چشمگیری داشته است و اکثر دانش آموزان به صورت مجازی در حال تحصیل هستند.

الماسی اظهار کرد: لازم به ذکر است تعداد محدودی از دانش آموزان هنوز فاقد گوشی هوشمند و تبلت هستند که با تلاش همکاران و مساعدت مسئولین، به زودی تبلت و گوشی برای این دانش آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر وجود کانال‌های ارتباطی فعال برای آموزش دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: حدود ۶۰ کانال ارتباطی شامل شبکه‌های اجتماعی داخلی، شبکه شاد و شبکه‌های تلویزیونی، برای آموزش، ارسال محتوای آموزشی و دریافت تکالیف برای دانش آموزان استثنایی در حال استفاده است، در کنار آموزش حضوری در برخی شهرهای زرد و آبی و تهیه بسته آموزشی و درسنامه تقریباً همه دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 469781

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانش آموزان مدارس استثنایی شبکه شاد فضای مجازی افزایش یادگیری کانال های شبکه های اجتماعی تلویزیون آموزش معلمان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل اپیدمی کرونا تبلت گوشی موبایل محتوای آموزشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان استثنایی نیازهای ویژه مدارس استثنایی دانش آموزان اطلس یادگیری برای آموزش شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 846997 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید