Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:19:17 GMT

بارش برف و کولاک جاده مهاباد - بوکان را بست

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۳۷۸۸

بارش برف و کولاک جاده مهاباد - بوکان را بست

محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  بر اثر بارش برف و کولاک شدید که از شب گذشته در این منطقه آغاز شده است تردد در این مسیر با مشکل مواجه شده و عوامل راهداری مشغول بروبی و بازگشایی جاده هستند که تاکنون این محور را تا نزدیکی روستای "عیسی‌کند" بازگشایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با وجود تداوم بارش برف و کولاک شدید در این مسیر، رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در این مسیر را دارند، از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی گفت: بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسیر مهاباد- پسوه نیز در گردنه "سه‌ری میدان" مسدود شده و رانندگان از مسیر جایگزین مهاباد- نقده- پیرانشهر استفاده کنند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بارش برف و کولاک شدید در  گردنه‌های "زمزیران" و "جواله‌رشان" در مسیر مهاباد- سردشت گزارش شده و کولاک شدید دید افقی را در این گردنه‌ها به کمتر از ۱۰ متر کاهش داده است و عوامل راهداری مشغول برفروبی و نمک‌پاشی این مسیر و امدادرسانی به رانندگان و مسافران گرفتار در برف هستند.

خادمی افزود: در سایر محورهای این شهرستان نیز بارش برف و کولاک گزارش شده و عوامل راهداری از نیمه شب گذشته مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی مسیرهای بین‌شهری هستند و لازم است رانندگان هنگام تردد در یان مسیرها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خادمی بیان کرد: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی در این شهرستان علاوه بر راهدارخانه مرکزی، راهدارخانه "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان) و "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت، "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) و سه راهداری سیار در سه راه "دارلک" و گردنه‌های "آفان" و "شیخان" این شهرستان نیز فعال است.

جاده مهاباد- بوکان مشهور به جاده برهان به طول ۶۵ کیلومتر یکی از جاده‌های سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و گردنه "قره‌بلاغ" در این مسیر قرار دارد.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با ورود یکی سامانه بارشی مدیترانه از چند گذشته بارش برف در این منطقه شروع شده و این روند تا آخر امروز تداوم خواهد داشت و تاکنون ارتفاع برف در برخی مناطق این شهرستان به ۸۰ سانتی‌متر رسیده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی مهاباد آذربایجان غربی بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی مهاباد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری زمستانی مهاباد آذربایجان غربی بارش برف اخبار کنکور بارش برف و کولاک شدید مسیر مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جاده تربت جام - صالح آباد شامگاه چهارشنبه  ۵ اردیبهشت به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در محدوده روستای یخک، تا اطلاع بعدی مسدود شد.   یوسف بنی اسدی افزود: بارش باران در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان‌های کلات، مشهد، طرقبه-شاندیز، نیشابور، صالح آباد، قوچان و باخرز را لغزنده کرده است.   وی گفت: همچنین بارش باران جاده‌های ترانزیتی سرخس- مشهد در محدوده گردنه مزداوند و درگز- قوچان در محدوده تیوان و آزادراه و جاده قدیم مشهد- باغچه را تحت تاثیر قرار داده است.   بنی اسدی ادامه داد: مه غلیظ نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز - قوچان در محدوده‌های تیوان و زوباران شده است.   براساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بارش‌های بهاری چهارشنبه در روز پنجشنبه نیز تداوم خواهد یافت و بارش‌ها به اوج خود خواهد رسید که احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.   طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

دیگر خبرها

  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد
  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بازگشایی گردنه تته پس از ۵ ماه + فیلم
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ