Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@11:24:21 GMT

ظرفیت جذب توریست درمانی هرمزگان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۴۱۴۴

ظرفیت جذب توریست درمانی هرمزگان تقویت شود

گروه استان‌ها-نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس گفت: هرمزگان ظرفیت سه دانشگاه علوم پزشکی را دارد تا بتوان از امکانات آن علاوه بر بهر‌ه‌مندی هموطنان در جذب توریست درمانی استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی ضمن قدردانی از زحمات وزیر بهداشت، کادر درمانی و استاندار هرمزگان، اظهار کرد: سرانه تخت‌های بیمارستانی در هرمزگان کم است و بنا بر‌ آمارها باید گام‌های بلندتری برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه توسعه و عدالت محور وزیر بهداشت موجب خوش‌بین بودن ما نسبت به عملی شدن این نگاه در استان هرمزگان است.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس گفت: استان هرمزگان به لحاظ همجواری با کشورهای عربی، از جمله امارات و عمان و مراودات با این دو کشور ظرفیت مناسبی برای جذب توریست درمانی دارد. 

وی ادامه داد: متأسفانه به علت نامناسب بودن شرایط حوزه درمانی هرمزگان این توریست‌ها به استان‌های همجوار هرمزگان سفر می‌کنند که فاصله بیشتری نسبت به هرمزگان دارد.

مرادی ادامه داد: با ارتقاء‌سطح علمی و زیرساخت‌های درمانی این استان می‌توان فاصله را کمتر و از این فرصت استفاده کرد چرا که در صورت محقق شدن این امر، گامی بزرگ و بلند در کشور برداشته می‌شود.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس با بیان اینکه استان پهناور هرمزگان به سایر استان‌های همجوار هم خدمات پزشکی ارائه می‌کند، گفت: در هرمزگان تنها یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد در حالی که با دستور و موافقت وزیر بهداشت و معاونان ما در غرب هرمزگان ظرفیت و پتانسیل خوبی دارند و در شرق هرمزگان محرومیت وجود دارد.

30پروژه شاخص بهداشتی و درمانی استان هرمزگان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شدارزیابی داوران جشنواره مکتب حاج قاسم از 150 اثر رسانه‌ای هرمزگان آغاز شداختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر هرمزگان برگزار می‌شود

مرادی در ادامه خاطر نشان کرد: هرمزگان ظرفیت دارد حداقل سه دانشگاه علوم پزشکی جهت بهره‌مندی از امکانات کشور و استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌های علمی دانشگاهی و پزشکان متخصص را استفاده کند تا بهداشت و درمان را به معنای واقعی در استان هرمزگان مشاهده کنیم.

انتهای پیام/872/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه

 پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا) اعلام کرد: یک واحد صنفی متخلف (رستوران) به دلیل داشتن نواقص متعدد بهداشتی و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط و اداره اماکن پلمب شد.

پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در چوکام 

دکتر احمد لسانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام هم از پلمب یک مرکز درمانی غیرمجاز در بخش چوکام این شهرستان خبر داد.

او با اشاره به فعالیت این مرکز ارائه خدمات عمومی پزشکی گفت: در این راستا شبکه بهداشت خمام با همراهی پلیس نظارت بر اماکن عمومی، این واحد متخلف را با اخذ دستور قضایی پلمب کرد.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان خمام، برای مدیریت این مرکز درمانی غیرمجاز تشکیل پرونده و به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارجاع شد.

دکتر لسانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده مراکزی که به صورت غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات پزشکی می‌کنند، موضوع را به شبکه بهداشت و درمان اطلاع رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد