Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مرحله اول جشنواره هنر قرآنی دانش از اول دی ماه آغاز شده و تاکنون ۱۲هزار و ۸۴۳ دانش‌آموز در آن ثبت‌نام کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سعید غفاریان در نشست با خبرنگاران استان به منظور برگزاری جشنواره قرآنی هنر دانش در استان یزد اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره هنر قرآنی دانش در 30 آذرماه برگزار شد و از آن زمان تاکنون دوازده هزار و 843 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف جشنواره ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه 95 درصد از ثبت‌نامی را سنین دبستان تشکیل می‌دهند افزود: احتمالا پس از پایان امتحانات نیمه اول مدارس تعداد بیشتری از دانش‌آموزان مقاطع دیگر در این رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و قرآنی استان یزد ثبت‌نام می‌کنند.

غفاریان گفت: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جشنواره در حال برگزاری است، این دوره‌ها جهت توانمندسازی و ارتقای سطح دانش فرزندان است.

وی با بیان اینکه برخی از کلیپ‌های آموزشی ویژه رشته‌های مختلف جشنواره آماده‌سازی شده است تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا این دوره‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

غفاریان عنوان کرد: مراحل تهیه کلیپ معرفی رشته‌ها برای رشته‌های هنری و فیلم‌های آموزشی تشریح شده و به زودی در سایت جشنواره به نشانی jqDanesh.ir بارگذاری می‌شود.

احتمال تغییر در بودجه قرآنی 1400 / پیشنهاد 200 میلیاردی مطرح شدشیوه‌های شکرگزاری در قبال مایه حیات/ صرفه‌جویی در مصرف آب، دستور شرعی قرآن استتأکید آیت‌الله بهجت بر لزوم انس با قرآن/ قرآن برای اهلش معجزه می‌کند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: برای ثبت‌نام در جشنواره به دو راه وجود دارد، یکی ارتباط با معاونین پرورشی و دوم ثبت‌نام اینترنتی در سایت است.

غفاریان گفت: مرحله اول جشنواره در سطح مدارس انجام می‌شود و ضرورت ندارند که دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی ثبت نام انجام کنند فقط کافی است به معاون پرورشی اطلاع دهند.

وی ادامه داد: اولین جشنواره هنر قرآنی دانش در چهار محور و 14 رشته ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در چهار مرحله آموزشگاه، ناحیه، منطقه و استان به رقابت می‌پردازند، هدف از برگزاری جشنواره قرآنی تقویت ایمان و اعتقاد دانش‌آموزان و توسل به قرآن کریم است.

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره هنر قرآنی دانش دانش آموزان استان یزد رشته ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است