Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت درآمد سالانه طرح عظیم پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس را ۱.۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ گازی در مشعل نمی‌سوزد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (پنجشنبه، دوم بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت (بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس) اظهار کرد: تعهد ما در ابتدای سال ۹۹ این بود که در این سال ۱۷ طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن به بهره‌برداری رسمی برسد، خوشحالم اطلاع دهم که امروز شاهد بهره‌برداری رسمی یازدهمین طرح از این مجموعه هستیم.

وی پالایشگاه بزرگ بیدبلند خلیج فارس  را ابرپروژه برشمرد و خطاب به رئیس جمهوری گفت: جای شما امروز در این طرح خالی است، می‌دانم چقدر مایل بودید که در این آیین گشایش این طرح حضور داشته باشید اما به دلیل مشکلات بهداشتی از این کار منع شدید.

وزیر نفت با یادآوری اینکه بهبهان از قدیمی‌ترین مراکز تمدنی خوزستان و شهری با فرهنگ ریشه‌دار است و در این فصل هم بوی نرگس همه جا را عطرآگین کرده است، ادامه داد: پالایشگاه نخست گاز بیدبلند مبدا صنعت گاز ایران است. با راه‌اندازی این پالایشگاه و ظرفیت پالایش روزانه حدود ۲۵ میلیون مترمکعب و بهره‌برداری از خط لوله یکم سراسری در سال ۱۳۵۰ صنعت گاز در ایران شکل گرفت و متولد شد.

وزیر نفت ادامه داد: ترامپ فکر می‌کرد که ما با تحریم می‌میریم اما ما نمردیم و آنها نابود شدند. ما زنده‌ایم و طرح‌ها را پیش بردیم گرچه حجم سرمایه‌گذاری کم شد اما هیچ طرحی به‌دلیل فناوری و تجهیزات معطل نماند.

زنگنه تاکید کرد: تعهد ما در ابتدای سال ۹۹ این بود که ۱۷ طرح پتروشیمی با مجموع ظرفیت تولید سالانه ۲۵ میلیون تن افتتاح کنیم؛ خوشحالم امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از یازدهمین طرح هستیم.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: جناب‌عالی از ابتدای دولت یازدهم اهمیت جمع‌آوری گاز آوری را ابلاغ کردید و همسو با این موضوع تا پایان ۱۴۰۱ عمدتا هیچ گازی در مشعل نمی‌سوزد و ۹۵ درصدی گازهای همراه استفاده می‌شود.

به گفته زنگنه، پالایشگاه بیدبلند از نظر حجم سرمایه‌گذاری پیچیدگی و ورودی و خروجی‌ها مورد بی‌نظیری است و هدف توسعه منطقه‌ای نیز در اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وزیر نفت ادامه داد: در شرایطی که شدیدترین تحریم متوجه صنعت نفت بود نگذاشتیم فعالیت در صنعت نفت و استان خوزستان متوقف شود و طرح‌های نگهداشت و تولید اجرا می‌شوند. از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۹۹ پروژه مسئولیت اجتماعی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

برچسب هابهره‌برداری رسمی از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بیژن زنگنه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس حسن روحانی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بیژن زنگنه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس حسن روحانی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو بیدبلند خلیج فارس بهره برداری رسمی پالایشگاه گاز گاز بیدبلند وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • پایان عملیات تعمیرات حساس کوره نم زدایی ردیف سوم گازی پالایشگاه دهم
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳