Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:17:30 GMT

در سال ۲۰۲۱ به چه نکاتی در طراحی سایت باید توجه کرد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۳۲۴

در سال ۲۰۲۱ به چه نکاتی در طراحی سایت باید توجه کرد

در ماه اول سال ۲۰۲۱ هستیم و سال عجیب ۲۰۲۰ را پشت سر گذاشتیم. سالی که ویروس کرونا خیلی چیز­ها را تغییر داد. بسیاری از کسب و کارها متحول شدند و خیلی از آن­ها نتوانستند دوام بیاورند و استفاده از تکنولوژی و خرید آنلاین جزیی از زندگی مردم شد. - اخبار بازار -

در ماه اول سال 2021 هستیم و سال عجیب 2020 را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالی که ویروس کرونا خیلی چیز­ها را تغییر داد. بسیاری از کسب و کارها متحول شدند و خیلی از آن­ها نتوانستند با توجه به شرایط پیش آماده دوام بیاورند و استفاده از تکنولوژی و خرید آنلاین جزیی از زندگی مردم شد.

در این بین کسب و کارهایی که قبلا اقدام به طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین کرده بودند، در این دوره بسیار سود بردند و کسب و کارهایی که هنوز اقدام به مکانیزه کردن کسب و کار خود نکرده بودند به فکر فرو رفتند و خیلی از آن­ها در این سال اقدام به طراحی وب سایت و فروش آنلاین کردند.

در این مطلب قصد داریم که به چند نکته کلیدی و بسیار مهم را بررسی کنیم تا در سایت خود حتما به آن­ها توجه کرده و نتیجه بهتری در این سال کسب کنید.

صفحه تماس با ما سایت را جدی بگیرید

صفحه تماس با ما سایت خود را یک بار بازبینی کنید. مطمئن شوید که گوگل مپ در این صفحه وجود دارد و از صحیح بودن اطلاعات تماس، آدرس و تلفن و لینک شبکه های اجتماعی سایت خود در این صفحه مطمئن شوید.

امکان پیام مستقیم از طریق واتس اپ یکی از امکانات جذابی است که می توانید در سایت خود ایجاد کنید. با توجه به اینکه بالای 70 درصد کاربران با موبایل از سایت شما بازدید می کنند، در صورتی که لینک واتس اپ در سایت شما باشد، با کلیک بر روی آن مستقیم به صفحه چت واتس اپ با شماره شما منتقل می شوند و می توانند با شما پیام دهند.

یکی از مزیت های درج لینک تماس از طریق واتس اپ در وب سایت این است که در صورتی که کاربران به شما پیام دهند، شماره موبایل آن­ها را می­توانید داشته باشید و این می­تواند در بازاریابی به شما کمک کند.

فرم تماس با ما سایت خود را یک بار تست کنید و یک درخواست ثبت کنید و مطمئن شوید که درخواست دریافت می­شود.

صفحه سوالات متداول

صفحه سوالات متداول را حتما در سایت خود ایجاد کنید. این صفحه هم برای کاربران جذاب است و هم برای گوگل اهمیت بالایی دارد.

همچنین علاوه بر صفحه FAQ یا سوالات متداول، در صفحات خدمات و محصولات خود از سوالات متداول استفاده کنید و از کد structured data این سوالات در سورس کدهای خود استفاده کنید تا در صورتی که وب سایت شما در نتایج جستجو به صفحه اول آمد شانس نمایش FAQ در زیر وب سایت شما وجود داشته باشد

کپی رایت

اگر از copyright در فوتر سایت خود استفاده می­­کنید حتما تاریخ آن را به 2021 تغییر دهید. برخی از افراد تصور می­کنند که آن تاریخ باید تاریخ راه اندازی سایت باشد اما تاریخ کپی رایت درج شده در فوتر به این معنی است که استفاده از محتوای این سایت تا پایان آن سال مجاز نمی­باشد.

پس اگر کپی نکردن محتوای سایت برای شما مهم است حتما تاریخ کپی رایت فوتر سایت خود را به روز کنید.

بررسی لینک های خروجی

با استفاده از ابزارهای انالیز لینک­های خروجی، لینک­های سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که از سایت نامربوطی لینک نگرفته باشید.

همچنین اگر اقدام به خرید رپورتاژ اگهی کرده اید، حتما آن را تقویت کنید و برای آن به شکل اصولی لینک­سازی کنید تا اعتبار رپورتاژ آگهی شما افزایش یابد. یکی از کارهایی که برای افزایش اعتبار رپورتاژ آگی می­توانید انجام دهید، ثبت نظر برای آن محتوا می­باشد و از این طریق می­توانید محتوای مرتبط آن صفحه را بیشتر کنید تا آن رپورتاژ آگهی اعتبار بیشتری به وب سایت شما منتقل کند.

اهمیت Core web vital در سئو

چند سالی است که گوگل ابزار lighthouse را برای بررسی وضعیت سرعت سایت منتشر کرده است و از سال 2020 بخش core web vitals را به سرچ کنسول اضافه کرده است. در اواخر سال 2020 سایت Gtmetrix نیز سنجش­های سرعت سایت را با lighthouse می­سنجد و این تغییر gtmetrix اهمیت بیش از پیش پارامترهای lighthouse برای سرعت سایت را نشان داد.

طبق گفته گوگل مهمترین پارامتر سئو سایتدر سال 2021 این مورد می­باشد، در نتیجه باید حتما به آن توجه جدی کنید.

شاید در نگاه اول و تست اول سایت به این نتیجه برسید که رعایت همه این پارامترها بسیار مشکل می باشد و رعایت آن برای همه امکان پذیر نمی باشد، اما مطمئن باشید به مرور اینقدر این پارامترها پر رنگ تر می شوند که همه سایت­ها مجبور به رعایت آن­ها می شوند. شاید چند سال پیش که گوگل اعلام کرد داشتن گواهینامه SSL اهمین بالایی دارد، کمتر سایتی این گواهینامه را داشت اما امروزه کمتر سایتی را می­بینید که با Http بالا بیاید.

انتخاب هاست و زیرساخت مناسب برای سایت

همانطور که در بخش قبلی بیان کردیم سرعت سایت و پارامترهای lighthouse بسیار مهم شده است، یکی از بخش­هایی که به شدت برای گوگل اهمیت پیدا کرده است، کدهای سمت سرور و سرعت پاسخگویی سرور سایت می­باشد.

اگر هنوز شرکت طراحی سایت خود را انتخاب نکرده­اید، حتما از شرکت­هایی کمک بگیرید که فقط به سیستم مدیریت محتوا (مثلا وردپرس) وابسته نیستند و  می­توانند برنامه نویسی انجام دهند. زیرا بسیاری از پارامترهای مهم گوگل در سرعت سایت توسط پلاگین­های آماده حل نخواهند شد و حتما احتیاج به برنامه نویسی دارد.

در انتخاب هاست نیز دقت کنید که هاست شما حتما از نسخه http2 پشتیبانی می­کند و هاست بر روی http1 نباشد.

در برخی از مواقع خیلی از امکاناتی که در سایت قرار داده­ایم به کاربر کمک چندانی نمی کند اما حذف آن امکانات می­تواند سرعت سایت ما را به شدت زیاد کند. مثلا 3 تا تصویر از صفحه کم شود یا حجم فایل CSS صفحه کمتر شود که تمامی این موارد می­تواند به کم شدن حجم صفحه و سریعتر شدن آن کمک کند.

در نتیجه پیشنهاد می­کنیم وب سایت خود را یک بار با دیدگاه افزایش سرعت بررسی کنید و المان­هایی که به کاربر کمکی نمی­کند و برای شما مهم نیست را از سایت حذف نمایید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سایت خود مطمئن شوید سرعت سایت سایت شما وب سایت واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند

اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در حالی از ۱۷ بهمن ماه به مدت سه ماه آغاز شد که اکنون تنها هفت روز تا پایان این طرح باقی مانده که هنوز دولت برنامه جدید خود را برای ادامه طرح یاد شده، اعلام نکرده است.

 با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از خردادماه سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی این طرح تعریف شد.
طی چند فاز اجرایی و با گسترش اجرای آن در نهایت، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در صورتی که این هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند. به عبارتی با استفاده از این طرح، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

اما در مرحله جدید اجرایی و شروع دهه فجر، دولت از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد؛ این فاز جدیدی بوده که «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد و اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به بیانی دیگر در این طرح، یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

براساس اعلام وزارت رفاه مرحله سوم طرح کالابرگ از ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ شروع شده و برابر برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت که از زمان شروع طرح تا ۹ اردیبهشت، به صورت میانگین روزانه بیش از ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم انجام شده و این یعنی موفقیت بالای طرح در جلب مشارکت مردم و حمایت از سبد غذایی خانوار در مقابل تورم و گرانی. طی ۸۰ روز طرح فجرانه توزیع حدود ۱۳۹ میلیون بسته غذایی صورت گرفته و اثر بسیار خوبی در رونق بازار و تولید کارخانجات صنایع غذایی گذاشته است.

تنها هفت روز تا پایان طرح سه ماهه فجرانه الکترونیک باقی مانده و هنوز دولت برنامه جدید خود را برای ادامه طرح کالابرگ اعلام نکرده است. البته ۱۹ فروردین ماه بود که سیدرضا یحیوی- مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تداوم اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در سال جاری اعلام کرد که در حال حاضر طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در حال اجراست و منابع آن برای مدت سه ماه در نظر گرفته شده بود که در صورت تامین منابع، همین مدل ادامه پیدا خواهد کرد، اما اگر منابع تامین نشود چند مدل طراحی و به دولت ارائه خواهد شد و در صورت موافقت با یکی از مدل‌های ارائه شده، اجرا خواهد شد.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرده بود که در هر صورت حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است، اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.

اکنون باید منتظر اعلام دولت ماند تا مشخص شود که قرار است پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته چه مدلی برای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک اجرایی شود.

منبع: ایسنا

tags # یارانه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • کیفیت آب بندی درب و پنجره در سیل ایتالیا را حتما ببینید!
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • اگر به شورولت علاقه داری، این نوا را حتما ببین!