Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@23:19:14 GMT

حملات جمهوریخواهان علیه بایدن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۵۴۱۴

حملات جمهوریخواهان علیه بایدن آغاز شد

 از آغاز ریاست جمهوری جوبایدن هنوز ۲۴ساعت نگذشته، تد کروز سناتور جمهوریخواه هوادار دونالد ترامپ در رشته توئیتی علیه دولت جدید آمریکا حمله برد.

جو بایدن در نخستین ساعات کاری خود در کسوت چهل وششمین رئیس جمهوری آمریکا با امضای فرامین اجرایی، اقدامات دولت پیشین را ملغی کرد.

فرامین اجرایی رئیس جمهوری جدید آمریکا مورد حمله جناح هواداران ترامپ از حزب جمهوریخواه مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تد کروز سناتور ایالت تگزاس در رشته توئیتی بایدن را به کار شکنی  در روند ریاست جمهوری وی تهدید کرد.

تدکروز ساعاتی پیش  در حساب توئیتر خود در حمله به بایدن درخصوص  ملحق شدن دوباره آمریکا به پیمان آب و هوایی پاریس که ۴ سال پیش از سوی سلف وی از آن خارج شده بود،  وی را متهم کرد که وی بیشتر در فکر «پاریسی ها» است تا مردم آمریکا.

تدکروز نوشت: با محلق شدن دوباره به توافق آب و هوایی پاریس، رئیس جمهوری بایدن نشان داد که وی بیشتر علاقه مند به دیدگاه شهروندان پاریسی است تا دغدغه مشاغل شهرندان شهر «پیتسبرگ» (شهری واقع در ایالت پنسیلوانیا).

تدکروز در ادامه این انتقاد تند نوشت: این توافق تاثیر اندکی بر شرایط آب و هوایی داشته و لطمه ای است بر زندگی آمریکایی ها.

این سناتور  هوادار رئیس جمهوری پیشین آمریکا در توئیتی دیگر بایدن را به ایجاد مشکل در روند کار دولت وی تهدید کرد.

سناتور ایالت تگزاس در توئیت جدید خود نوشت که وی به بایدن اجازه نخواهد داد تا اقدامات خود را به سادگی پیش برد و در کنگره با طرح لوایحی مانع از کار وی خواهد شد.

تدکروز در حساب توئیتر خود نوشت: تمدید وضعیت مهاجرتی رئیس جمهوری بایدن، نشانگر آن است که حزب دموکرات مهاجران غیرقانونی و افرادی که قصد ورود غیر قانونی به خاک آمریکا را دارند، در مقابل کارگران آمریکایی قرار می دهد، من به مبارزه خود برای تامین امنیت مرزها ادامه خواهم داد و اقدام به اصلاح سیستم مهاجرتی در آمریکا و راه اندازی قوانین جدید دراین زمینه خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اقدام پس از ورود به کاخ سفید، برخی از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ از جمله منع مهاجرت از کشورهای مسلمان را لغو و فرمان های اجرایی خود را صادر کرد.

بایدن که از ظهر چهارشنبه (روز گذشته اول بهمن ماه ۱۳۹۹) به طور رسمی رئیس جمهوری آمریکا شد، در نخستین روز فعالیت، از وزارت آموزش خواست تا وقفه جاری در بازپرداخت وام‌های دانشجویی و بهره آن را برای میلیون‌ها آمریکایی‌ که وام دانشجویی فدرال دریافت کرده‌اند، تمدید کند.

وی همچنین با صدور فرمانی آمریکا را دوباره به پیمان آب و هوایی پاریس ملحق ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی دیگر ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو  کرد. به موجب فرمان اجرایی ترامپ که در بدو ورود به کاخ سفید امضا شده بود ورود اتباع ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا منع شده بود. / ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!