Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت انگلیس در سودان از ورود «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به خارطوم خبر داد و افزود، از آنجایی که این سفر برای اولین بار در یک دهه اخیر انجام می‎شود، سفری تاریخی است.

بر اساس روزنامه «السودانی»، سفارت انگلیس در ادامه اعلام کرد، قرار است راب با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر، «عمر قمرالدین» وزیر خارجه، «هبه محمد علی» سرپرست وزارت امور دارایی و «نصرالدین عبدالباری» سرپرست وزارت دادگستری سودان دیدار داشته باشد تا «بر حمایت لندن از تلاش‌های دولت سودان برای تحول دموکراتیک و اقتصادی تأکید کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راب هم در این خصوص گفت، سودان در حال گذر از مرحله‌ای تاریخی است و انگلیس به ایستادن در کنار ملت سودان و حمایت از حمدوک در این برهه افتخار می‌کند.

دولت سودان و ائتلاف جنبش‌های مسلح سودان موسوم به «الجبهة الثوریة»( جبهه انقلابی سودان) در اکتبر سال گذشته (۲۰۲۰)، توافق رسمی آتش‌بس و صلح را در پایتخت سودان جنوبی امضاء کردند.

جنگ میان دولت سودان و گروه‌های مسلح در اقلیم «دارفور» از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تا کنون ۳۰۰ هزار کشته و ۲.۵ میلیون آواره در پی داشته است. درگیری‌ها در جنوب «کردفان» و «نیل آبی» نیز بر زندگی بیش از یک میلیون نفر تأثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس وزیر خارجه سودان خارطوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، داریوش شجاعیان در فصل جاری آماری بهتر از 6 فصل اخیر خود ارائه کرده تا با گل‌هایی که در لیگ برتر بیست و سوم به ثمر رسانده تعداد گل‌هایش را نزدیک به تعداد گل‌هایش در شش فصل اخیر کند.

شجاعیان در اولین فصل حضورش در استقلال توانست 4 گل برای این تیم به ثمر برساند و پس از آن هم در پنج فصل مختلف با پیراهن استقلال و هوادار 3 گل دیگر به ثمر برساند که در هیچکدام از فصل‌ها بیش از یک گل به ثمر نرسانده بود!

شجاعیان در این فصل موفق به اولین دبل دوران فوتبالی خود شد و این اولین رکوردشکنی او نبود و توانسته است در طول فصل 6 گل به ثمر برساند و یکی از گلزنان برتر هوادار در لیگ برتر باشد.

او در بازی امروز مقابل صنعت نفت آبادان با ضربه فوق‌العاده از روی ضربه ایستگاهی دروازه آبادانی‌ها را باز کرد و پس از گل فوق‌العاده‌ای که در بازی با فولاد به ثمر رساند این دومین گل زیبای او در هفته‌های اخیر است.

ویدئو: 331567

شجاعیان در چهار هفته اخیر لیگ برتر چهار گل به ثمر رسانده و یکی از بازیکنان آماده هوادار در مسابقات لیگ برتر است و مسعود شجاعی روی توانایی‌های او حساب ویژه‌ای باز کرده است.

دیگر خبرها

  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه