Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:56:08 GMT

وزش باد شدید در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۶۷۲۱

وزش باد شدید در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید، همراه با بارش‌های پراکنده باران و برف در سطح استان آغاز شده تا پایان امشب ادامه دارد.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: امروز شاهد گسترش سامانه ناپایدار جوی و از ساعات صبح شاهد افزایش سرعت باد در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که امروز و امشب در اکثر نقاط استان، افزایش شدید باد موقتی را به ویژه در برخی مناطق جنوبی استان شاهد باشیم. افزایش سرعت وزش باد می‌تواند به حد خیلی شدید همراه با پدیده گرد و خاک باشد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از حدود سه ساعت پیش بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال غرب استان آغاز شده است. انتظار داریم که در مناطق دیگر استان به ویژه مرکز و شرق استان بارش‌ها ادامه پیدا کند. عمده بارش‌ها برای نواحی شمالی به شکل بارش باران و برف همراه با تشکیل مه، کاهش دید در محورهای کوهستانی به شکل کولاک رخ خواهد داد. 

آهنگرزاده با اشاره به اینکه بارش‌ها در دیگر نقاط استان نیز وجود خواهد داشت، بیان کرد: برای مشهد نیز پیش‌بینی می‌شود که از ساعات بعدازظهر امروز افزایش باد، همراه با بارش‌های پراکنده باران و برف آغاز و تا پایان امشب ادامه پیدا کند. همچنین احتمال وزش باد شدید موقتی نیز برای مشهد از ساعت ۱۴ تا ۲۰ شب پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه از فردا بعدازظهر به تدریج سامانه از نوار شرقی خارج شود، تاکید کرد: روند کاهش دما در استان از امروز آغاز و تا صبح شنبه ادامه دارد. دیشب دمای شبانه مشهد سه درجه بالای صفر بود اما امشب به  ۶ درجه زیر صفر خواهد رسید. دمای هوا در نواحی سردسیر استان به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین دمای هوا مشهد، فردا شب به ۹ درجه زیر صفر خواهد رسید. از ظهر شنبه افزایش دمای روزانه را در استان شاهد خواهیم بود اما سرمای شبانه تا اواسط هفته آینده در استان باقی خواهد ماند. 

آهنگرزاده تصریح کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان ریوش با کمینه دمای منفی سه درجه سلسیوس سردترین و شهرستان سرخس با بیشینه دمای ۲۴ درجه سلسیوس گرم‎ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. 

وی ادامه داد: در طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد به ترتیب سه درجه بالای صفر و ۱۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیش‌ترین سرعت وزش باد از شهرستان‎‎ بجستان با ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي خراسان رضوی پیش بینی بارش ها وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از احتمال کاهش پنج درجه‌ای دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

مظاهر عظیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ابتدای هفته آینده با فعالیت سامانه بارشی در استان روبه‌رو باشیم که کاهش محسوس پنج تا هشت درجه دمای هوا را از ابتدا تا اواسط هفته آینده به دنبال دارد. فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و سبب وزش باد لحظه‌ای شدید در بیشتر مناطق نیمه جنوبی، بارش باران در بعضی ساعت‌ها، رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نیمه جنوبی استان می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های گرمه، جاجرم، اسفراین، سملقان، بام و صفی‌آباد، مانه، بخش‌هایی از شیروان، فاروج، بجنورد و راز و جرگلان تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند.

وی درباره آثار و مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی، گفت: صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها از جمله اتفاق‌هایی است که احتمال وقوع دارند و به همین دلیل، هشدار زرد صادر شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: احتیاط هنگام کار در ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت سرعت مطمئن و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله توصیه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است