Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اعتماد گفت وگویی را با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه انجام داده است که مشروح آن، روز شنبه چهارم بهمن منتشر می شود، در ادامه بخشی از پیش مصاحبه این گفت وگو آمده است:

 آقای ظریف در پاسخ به این پرسش خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر این که ممکن است، سال آینده این موقع شما وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نباشید، اظهار داشت: انشاالله

نقش خود را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی در هشت سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟

من در تدوین سیاست های برجام نقش بیشتری داشتم، در تدوین سیاست های منطقه ای نقش محدودتری داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیا اصرار دارید که ما با آمریکا دشمن دائمی باشیم؟

من نگفتم دشمن، من مسوول عرائض خودم هستم

 قبول دارید مذاکره موردی جواب نمی دهد؟

برای اولین بار من هزینه  گفت وگو با آمریکا رو پرداخت کردم، مقام معظم رهبری فرمودند این یک آزمایش هست، اگر این آزمایش موفق بشود، امکان دارد به حوزه های دیگر هم وارد بشود.

دیپمات خوب شاید یک تعریف ساده اش این باشد که غیرممکن ها را به ممکن تبدیل کند،‌ آیا فرصت سوزی در این هشت سال صورت گرفته نشد که ما با عربستان سعودی رابطه خودرا بهتر از امروز کنیم، حداقل تنش زدایی انجام شود؟

من دعوت داشتم به سعودی، اما آنها به دلایل مختلف نمی خواستند که آنطور که شایسته ایران و  وزیر امور خارجه ایران است، برخورد بکنند.

خبرنگاری از شما پرسید که چرا ایران همیشه با کشورهای دیگر دنیا مشکل داشته باشد؟ پاسخ شما این بود که ما خودمان انتخاب کردیم که اینگونه زندگی کنیم؟

 مردم می دانند که ما نه قطار بی ترمز و فرمان بودیم، تلاش کردیم، مذاکره کردیم به نتیجه رسیدیم. آمریکایی ها پیش بینی کردند که ما سقوط کنیم و این را ما وامدار مردم هستیم.

فردی که سیاست خارجی، تکه نان سر سفره اش را کم یا زیاد می کند، حق دارد درباره سیاست خارجی اظهار نظر کند؟

 قطعا اینگونه است، مصاحبه خیلی خوبی بود.

منبع: روزنامه اعتماد برچسب‌ها برجام مقام معظم رهبری عربستان سعودی محمد جواد ظریف روزنامه اعتماد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام مقام معظم رهبری عربستان سعودی برجام مقام معظم رهبری عربستان سعودی محمد جواد ظریف روزنامه اعتماد اخبار کنکور روزنامه اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • سیاست عجیب منچستریونایتد و نیوکاسل در انتقال دن اشورث