Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: فرماندهان امنیتی عراق امروز (پنجشنبه) نشست محرمانه‌ای را برای بررسی ابعاد انفجارهای بغداد برگزار می‌کنند.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که این نشست در داخل ستاد فرماندهی عملیات بغداد در حال برگزاری است.

به گفته این منبع، وزیر کشور، فرمانده عملیات بغداد، رئیس پلیس، فرمانده عملیات مشترک، گروه شناسایی وابسته به نخست وزیر در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت که قرار است مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این نشست حضور داشته باشد.

امروز دو انفجار انتحاری در بغداد رخ داد که تا لحظه تنظیم خبر، ۲۸ نفر کشته و ۸۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

وزیر خارجه عراق: به کمک‌های خارجی برای مبارزه با ناامنی نیاز داریم

وزیر خارجه عراق مدعی شد که این کشور به تنهایی قادر به مقابله با نا امنی نیست و همچنان به کمک‌های خارجی نیاز دارد.
«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (پنج‌شنبه) در واکنش به انفجار تروریستی در بغداد که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، گفت که تنش در منطقه بر شرایط داخلی عراق نیز تأثیر گذاشته است.

او به شبکه الجزیره گفت که تروریست‌های داعش همچنان با قدرت در برخی مناطق عراق جولان می‌دهند و عراق توانایی مقابله با بحران‌ها را به تنهایی ندارد و نیازمند حمایت خارجی است.

فؤاد حسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت به نفع عراق است که روابط خوبی با ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشته باشد و بحران میان ایران و این کشورها تأثیر منفی بر عراق گذاشته است.

دو انفجار انتحاری امروز در بازاری در مرکز بغداد تا کنون ۲۸ کشته و ۸۸ زخمی بر جا گذاشته است و امکان افزایش تلفات وجود دارد.

سخنان وزیر خارجه عراق در خصوص لزوم ادامه کمک‌های خارجی برای حفظ امنیت این کشور، یک روز پس از ورود «جو بایدن» به کاخ سفید ایراد می‌شود. آمریکا ائتلاف جهانی ضد داعش را در عراق رهبری می‌کند و همزمان گروههای مقاومت و پارلمان عراق خواستار خروج این نیروها هستند.

درخواست فؤاد حسین برای حمایت خارجی و سخن از عدم توانایی نیروهای امنیتی و نظامی این کشور، می‌تواند به اختلافات و بحران داخلی این کشور بیش از پیش دامن بزند.

در این راستا «صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراق امروز گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا تاکنون موضع خود درباره پرونده عراق و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را اعلام نکرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: انفجار بغداد وزیر خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است