Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا رییسی عصر پنجشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان که با حضور وزیر بهداشت برگزارشد، افزود: پشه آئدس در پشت مرزهای کشور وجود دارد و بیماری‌های منتقله از آن در همسایگان ما مشاهده شده است، در آمریکای جنوبی در کشورهایی مانند برزیل وقتی بیماری تب «زیکا» آمد، موجی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه پشه آئدس از مالاریا خطرناک تر است، یادآورشد: این پشه چهار نوع تب ایجاد می‌کند که اگر افراد با همه انواع این بیماری درگیر شوند دیگر قابل کنترل نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهارداشت: این ویروس در لاستیک‌های کهنه، مراکز تجمعی و در محل‌های مرطوب بویژه در محل‌هایی که لوله کشی آب وجود ندارد، رشد می‌کند. 
وی یادآورشد: در مناطق گرمسیری حتی زیر لوله ای که آب میعانی کولرگازی ها را منتقل می‌کند می‌تواند محل تجمع و رشد این ویروس باشد و به راحتی هم از بین نمی روند. 
دکتر رییسی گفت: باید با هماهنگی بین بخشی با سازمان‌های مختلف از جمله کشتیرانی، مناطق آزاد، شهرداری ها و دهیاری ها با این بیماری مبارزه کنیم و آب شرب سالم در سیستم لوله کشی به منظور کاهش زیستگاه این ویروس بویژه در قشم، خمیر و لنگه تامین شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین بهسازی محیط، جمع آوری صحیح زباله‌ها و پسماندها و لاستیک‌های رها شده و معافیت خروج لاستیک‌های مستعمل بسیار مهم است.

«طبق اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پشه آئدس در ۳۰ سال گذشته درجهان گسترش یافته که ناقل بیماری «تب دانگی»، «چکین»، گونیا» و «زیکا» است و واکسن و درمان قطعی ندارد.

در این بیماری‌ها ویروس ۱۰ تا ۱۲ روز وارد بزاق بیمار می‌شود و این بیماری به نسل‌های آینده نیز منتقل می‌شود.

پشه «آئدس» در پاکستان، کشورهای آسیایی و برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس دیده شده است.
تب، سردرد، حساسیت‌های پوستی و درد درماهیچه و مفاصل از نشانه‌های بیماری تب «دانگی» منتقله از پشه آئدس است.

پشه «آئدس» دارای ۲ بال فعال و یک جفت بال تحلیل رفته به نام هالتر، خرطوم بلند با قطعه های دهانی گزنده، مکنده در جلو سر، وجود فلس‌های کوتاه و متراکم روی سینه، پا و رگ بال‌ها، رگ‌بندی مشخص بال و بندبند بودن روی شکم، پوشیده بودن سینه از فلس‌های قهوه‌ای تیره یا متمایل به سفید است. 

این پشه منتقل‌کننده ویروس عفونی «دنگی» است که به علت درد شدید به عنوان تب استخوان‌شکن نیز شناخته شده و تب و استخوان درد شدید از علائم بیماری پشه آئدس است که درنهایت منجر به خونریزی چشم، ناخن و دست‌ها می‌شود.»

وضعیت هرمزگان در کنترل بیماری کووید ۱۹ مناسب است

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد کنترل بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونا، وضعیت  هرمزگان مناسب است و یکی از اقدام‌های خوب در این استان، ممانعت از ایجاد خیز جدید بیماری بوده است.
دکتر رییسی اظهارداشت: در ۲ ستان مازندران و هرمزگان خیز جدید بیماری نداشتیم که متاسفانه در مازندران این موج جدید بیماری شروع شده اما در هرمزگان هنوز شاهد آن نیستیم.
وی بیان داشت: در کشور یک خیز خیلی سختی داشتیم که آن را گذراندیم و بعد از آن، در کل کشور یک ماموریت ویژه داریم که هیچ استانی وارد خیز جدید بیماری نشود.
معاون وزیر بهداشت اظهارداشت: درحال حاضر خط مقدم اصلی برای مقابله با کرونا، حوزه بهداشت است اما زمانی که در اوج بیماری هستیم، به ناچار همه امکانات درمانی به خط می‌شوند اما در این مرحله که در سراشیبی هستیم یا به یک مرحله باثبات می‌رسیم، نقش حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری، باید بسیار پررنگ باشد.
وی تاکید کرد: در این شرایط سه کار اصلی باید انجام دهیم، یکی اینکه باید قدرت شناسایی بیماری را بالا ببریم؛ در استان هرمزگان، در یک زمان ۶۱ درصد از تست‌های بیماران مثبت بود اما اکنون به ۹ درصد رسیده و نباید این شاخص از ۱۰ درصد بیشتر شود و به محض اینکه به ۱۰ درصد رسید نیاز به تقویت بیماریابی داریم. 
دکتر رییسی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات کشور که وزیر بهداشت هم نگران آن است، ایزوله بیماران است.
وی گفت: باید خیالمان راحت باشد بیمارانی که شناسایی شده‌اند، قرنطینه و ایزوله هستند و به خارج از منزل نمی‌روند. 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هفته گذشته گزارشی از وضعیت قشم در نشست ستاد ملی ارائه کردیم که تعداد زیادی مسافر به این جزیره وارد شدند که جای نگرانی است و باید در سطح ملی تصمیماتی بگیریم و هم اینکه در سطح استانی هم نظراتی وجود دارد که قابل انجام است. 

برچسب‌ها هرمزگان علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا هرمزگان علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا اخبار کنکور وزارت بهداشت جدید بیماری پشه آئدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس