Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام درویشیان گفت: بانک‌ها باید در زمینه بازگردان واحدهای تولیدی تملیکی به چرخه تولید تلاش کنند تا تولید از رونق نیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام«حسن درویشیان » در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی داروی دامی و اتوبوس سازی در شهرک صنعتی سمنان و در جمع خبرنگاران، حمایت از تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری قوه قضائیه برشمردوگفت:پیگیری بازگرداندن تعدادی از واحدهای تعطیل به چرخه تولید بر اساس بازرسی‌ها و سرکشی‌های انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشوراز تشکیل ستادی به نام اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه برای حمایت از تولید خبردادوافزود: به‌زودی نیز کارگروهی در مراکز استان‌ها متشکل از دادستانی و معاونت پیشگیری دادگستری‌ها تشکیل می‌شود تا مشکلات حوزه تولید به‌طورجدی رفع، رسیدگی و پیگیری شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها نمی‌توانند تولید کنندگان خوبی باشند، تاکید کرد: هر واحد تولیدی که به تملک بانک در می‌آید نباید تعطیل شود و ما ترجیح مان این است که این دست واحدهای تملیکی به دست مالکان آنها اداره و مطالبات بانک‌ها هم به نحوی پرداخت شود.

 

حجت الاسلام درویشیان با اشاره به شناسایی واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها در سطح کشور اظهارداشت: آمار کاملی از اینکه چه تعداد از این واحدها از گردونه تولید خارج و چه تعداد همچنان تولید می‌کنند به دست آمده است از سوی دیگر بانک‌ها نیز به دنبال بازگرداندن این واحدها هستند در نتیجه به هرحال همه ما می‌بایست کمک کنیم تا شاهد رونق تولید باشیم.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مقابله با اخلالگری و فساد در حوزه اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، گفت: قاطبه تولیدکنندگان و کارآفرینان افراد سالم و دنبال تولید واقعی هستند و اگر افرادی انگشت شمار و به تعداد کم بخواهند از این فرصت و ظرفیت کشور سوءاستفاده کنند باید برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در همین چند ماه گذشته تعدادی از کسانی که وظیفه‌شان را در حوزه تولید انجام نداده‌اند، به مراجع قضائی معرفی کرده و هشدارهای متعددی را نیز در این چند ماه به مسئولان برای حمایت از تولید داده‌ایم اظهارداشت: همکاران ما در سازمان بازرسی در ماه‌های اخیر از واحدهای تولیدی بازدید داشته‌اند و پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام درویشیان تولید خودروهای برقی را ضرورت کشور برای جلوگیری از آلودگی هوا  عنوان کردوافزود: خط تولید محصول اتوبوس برقی در واحد تولیدی سمنان با همکاری کشورهای دیگر در دست احداث است که تحقق این طرح ارزشمند است.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: مشکلاتی در واحد تولیدی عقاب افشان در حد توقف واحد بود و به تازگی مشکلات رفع و واحد فعال شده است.

 

وی با اشاره به پیگیری گلایه این واحد تولیدی از واردات خودروهای مشابه اظهارداشت: طبق قانون واردات کالا، در صورت ظرفیت تأمین نیاز داخل کشور، ممنوع است و مشکلات ارزی تفسیر و رفع شود.

 

حجت الاسلام درویشیان  واردات کالا، در صورت موجود بودن آن به اندازه نیاز کشوررا خلاف مقررات دانست وافزود: برای برخورد با متخلفان آن اقدام می‌شود.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: زیرساخت جدی در حوزه توسعه کشور در زمینه تولید اتوبوس مساله مهمی است.

 

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه بخش زیادی از آلودگی هوا ناشی از وجود خودروهای فرسوده ناوگان عمومی است و نوسازی و به‌کارگیری خودروهای باکیفیت با آلودگی کم گره‌گشا است اضافه کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای مردمی که کمتر امکان استفاده از خودروهای شخصی دارند، یک ضرورت است.

 

وی ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت رسیدگی می‌شود و سازمان بازرسی در مساله نظارت بر تکالیف قانونی دستگاه‌های زیربط اهتمام ویژه دارد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان بازرسی کل کشور رئیس سازمان بازرسی کل کشور حجت الاسلام درویشیان واحدهای تولیدی واحد تولیدی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت حمایت از واحدهای تولیدی استان سبب افزایش تولید و کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری شده است.

مهدی اسلام‌خواه، ۱۲ اردیبهشت ماه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید خراسان شمالی اظهار کرد: به دلیل غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی یا راکت بودن وضعیت فعالیتی آن‌ها بیش از ۱۳۰۰ نفر کارگر در استان جزو مقرری بگیران بیمه بیکاری بودند.

وی ادامه داد: اما با حمایت‌های تسهیلاتی صورت گرفته و رسیدگی به دغدغه این واحدهای تولیدی و همچنین مجموعه آنها، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان به کمتر از یک هزار نفر رسیده و این نشان از بهبود وضعیت کسب و کار در استان دارد.

وی گفت: طی دوسال و نیم گذشته، بیش از ۳۰ هزار شغل تعهدی در خراسان شمالی ایجاد شده است و در سال گذشته نیز تعهد اشتغال استان کامل و ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر شغل ایجاد شد.

وی تاکید کرد: تعهد ایجاد اشتغال استان طی امسال با توجه به کاهش نرخ تورم و اقدامات مناسب سال گذشته ه ۸۴۳۴ نفر رسید که تلاش می‌کنیم این تعداد اشتغال به صورت ویژه در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی در این بخش طی سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نشان از پیگیری‌های نماینده دولت در استان و تلاش همکارانم در این مجموعه است.

اسلام خواه به مطالبات کارگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: کاهش مطالبات کارگری یکی از دغدغه‌های ما در استان بود ه با پیگیری‌های بسیار از ۳۰ میلیارد تومان به دو میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و نشان از بهبود وضعیت تولید در استان دارد.

وی گفت: کالابرگ نیز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت بود که برای مشمولان دهک‌های یک تا هفت اجرا شد و در استان خراسان شمالی تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان خرید توسط مردم با استفاده از کالابرگ انجام شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از نخبگان حوزه کار و تولید در جامعه کارگری و کارفرمایی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی