Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:24:31 GMT

دیدار همکلاسی‌های سال ۶۵ زنجانی در صبح خاطره

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۶۹۱

دیدار همکلاسی‌های سال ۶۵ زنجانی در صبح خاطره

 صبح خاطره "مشق‌های ناتمام" که با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدرسه نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش برگزار شد، معلمان و دانش‌آموزان هر ۲ مدرسه به بیان خاطرات غم‌انگیز و بغض‌آلود خود از دوم بهمن ماه سال ۶۵ پرداختند.

در این مراسم، عصمت صدرمحمدی مدیر اسبق مدرسه نواب صفوی (میثاق) کنونی با اشاره به اینکه بعد از شهادت، هر ملتی اهدافی را دنبال می‌کند که از جمله این اهداف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است، افزود : وظیفه داریم یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را زنده نگه داریم و در بازگویی خاطرات پیشی بگیریم تا نسل امروز از تاریخ و گذشته آگاهی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بازگویی خاطرات خود از روز ۲ بهمن ماه سال ۶۵ اشاره کرد و گفت: مجتمع آموزشی در ۲ شیفت اداره می‌شد و در روز دوم بهمن سال ۶۵ حوالی ظهر دانش‌آموزان شیفت صبح راهی خانه و دانش‌آموزان شیفت بعدازظهر به طور پراکنده وارد مدرسه می‌شدند.

این  مدیر با سابقه زنجانی ادامه داد: عده‌ای از دانش‌آموزان در حیاط مدرسه و عده‌ای دیگر در داخل سالن مدرسه بودند که ناگهان صدای مهیبی در فضای مدرسه پیچید و هواپیمای سیاه رنگی در آسمان قابل رویت بود که به زمین نزدیک‌تر می‌شد و پس از چند لحظه تعدادی بمب در حیاط مدرسه و روی آزمایشگاه فرود آمد و انفجار مهیبی رخ داد.

صدرمحمدی خاطرنشان کرد: بمب‌ها به آزمایشگاه مدرسه اصابت کرد و آزمایشگاه به طور کامل نابود شد و متاسفانه تعدادی از دانش‌آموزان که در نزدیکی آزمایشگاه بودند، به شهادت رسیدند.

فرهاد تفویضی یکی دیگر از دانش‌آموزان سال ۶۵ نیز به بیان خاطراتی از بمباران کوچه بینش پرداخت.

در ادامه این مراسم با پخش بخشی از مستند "بچه‌های کوچه بینش"، به کارگردانی زوج هنرمند،  وحید انصاری و شبنم طارمی رونمایی شد، این مستند یکی دیگر از تولیدات تصویری حوزه هنری استان زنجان  است که با مشارکت کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در سال ۹۹ تولید شده است.

گفتنی است،  با همکاری و مشارکت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری، آموزش و پرورش ناحیه دو زنجان و کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان، صبح‌ خاطره "مشق‌های ناتمام" همزمان با سالروز واقعه بمباران‌ مدارس کوچه بینش در سال ۶۵ با حضور شاهدان آن واقعه تلخ، در دبیرستان مهدیه زنجان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دوم بهمن ۶۵، در حملات هوایی رژیم بعث عراق به مدارس زنجان ۱۵ دانش آموز به شهادت رسیدند.

۲  مدرسه به نام‌های مدرسه راهنمایی دخترانه نواب صفوی و مدرسه راهنمایی پسرانه ۲۲ بهمن در شهرستان زنجان واقع در کوچه بینش، خیابان سعدی شمالی در مرکز استان زنجان مورد حمله هوایی عراق قرار گرفت.

بر این اساس ساعت ۱۲ و نیم ظهر روز دوم بهمن ۱۳۶۵ تعداد ۲ فروند هواپیمای میگ عراقی این ۲ مدرسه را مورد هدف ۲ بمب و راکت قرار داند.

با توجه به اینکه این حمله اولین حمله از دور جدید جنگ شهرها در آن سال به شهر زنجان و کاملا غیر منتظره بود و ساعت حمله مقارن زمان تعویض 2 شیفت صبح و عصر مدارس و در حالی بود که حیاط و کلاس‌های مدارس مملو از دانش آموزان بود، حادثه هولناکی رقم خورد. در سال‌های بعد آمار کشته شدگان ۱۵ و زخمی شدگان ۲۳ نفر اعلام شد.

شهر زنجان در چها بار مورد حمله موشکهای رژیم بعث عراق قرار گرفت که به گفته بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان ۷۰ نفر در این حوادث شهید شدند.  

برچسب‌ها شهید حوزه هنری عراق زنجان بمب افکن دانش‌آموزان موشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید حوزه هنری عراق شهید حوزه هنری عراق زنجان بمب افکن دانش آموزان موشک اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب»، «این آقا معلم هر روز دانش آموزانش را به مدرسه می برد»، « توسط دانش‌آموز؛ موشکش چه بُردی داره!»، «ماجرای این ضرب‌المثل‌های بامزه از چه قرار است؟»، «در هر سنی به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟ کمبود پروتئین و اثرات زیانبار آن»، «اگه خیلی حواست جمعه سه تفاوت دو عکس ظاهراً مشابه رو پیدا کن»، «آسونترین کوکو رو اینطوری درست کن؛ یه کوکوی جدید و خوشمزه»، «11 آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد»،  را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان در زمان قبل از انقلاب

این آقا معلم هر روز دانش آموزانش را به مدرسه می برد

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳؛ آغاز امتحانات از ۲۹ اردیبهشت ماه

عبور دانش آموزان از روی پل معلق و خطرناک برای رسیدن به مدرسه

اگه مثل یه تک تیرانداز تیزبینی، در 7 ثانیه خودرو زرد رو پیدا کن

فیلم آزمایش یک موشک در مدرسه توسط دانش‌آموز؛ موشکش چه بُردی داره!

ماجرای این ضرب‌المثل‌های بامزه از چه قرار است؟

در هر سنی به چه میزان پروتئین نیاز داریم؟ کمبود پروتئین و اثرات زیانبار آن

اگه خیلی حواست جمعه سه تفاوت دو عکس ظاهراً مشابه رو پیدا کن

آسونترین کوکو رو اینطوری درست کن؛ یه کوکوی جدید و خوشمزه

11 آلاینده‌ی مخفی در خانه که سلامت خانواده را به خطر می‌اندازد

 

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس