Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@23:16:46 GMT

برف‌روبی ۳۴ هزار کیلومتر باند از جاده‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۵۹۷۷۹

برف‌روبی ۳۴ هزار کیلومتر باند از جاده‌های کشور

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت:از روز گذشته تاکنون ۳۴هزار کیلومتر باند از جاده‌های کشور برف‌روبی و بازگشایی شده‌است.

به گزارش مشرق، فرهاد مهریاری معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،  با بیان اینکه از شب گذشته با ورود سامانه بارشی به کشور بسیاری از مناطق درگیر برف و کولاک شده اند، گفت: از روز گذشته تا صبح امروز ۱۴ استان و هم اکنون ۱۸ استان درگیر سامانه بارشی و برف و کولاک شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون سامانه بارشی به سمت شرق و شمال شرق کشور در حال حرکت است و تا فردا از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: توقف تبادل تجاری ایران و اربیل با بارش برف +عکس

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، توضیح داد: حدود ۱۴۰ محور شریانی کشور درگیر بارش برف و کولاک همراه با باد شدید شده اند و ۵۲ محور غیر شریانی هم درگیر بارش برف و کولاک هستند که از این تعداد دو محور از جمله سروآباد و مهاباد مسدود شده و در اولویت بازگشایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: عکس/ بارش برف در رشت‎

مهریاری تصریح کرد: چند ساعت انسداد موقت در برخی از محورهای شریانی داشتیم که با همکاری پلیس راهور برای حفظ ایمنی جان رانندگان و مسافران به صورت موقت چند ساعتی این محورها بسته شده بودند.

او با بیان اینکه به دلیل بارش سنگین برف و باران حدود ۲ تا ۳ ساعت در برخی از محورها از جمله هراز، چالوس، تردد تمامی خودروها ممنوع بود، افزود: در برخی از محورهای شریانی از جمله قزوین-رشت انسداد موقتی داشتیم و تردد خودروهای سنگین ممنوع بود که بعد از فروکش کردن بارش برف و کولاک این محورها بازگشایی شدند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: طی یک تا دو روز اخیر در جاده ها بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و کولاک داشتیم و تمامی ماشین آلات و نیروهای راهدار درگیر بودند.

مهریاری گفت: حدود ۱۰۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک درگیر عملیات بازگشایی و برف روبی محورها بودند. نیروهای راهداری با استفاده از ماشین آلاتی از جمله دستگاه‌های برف خور، برف روب، نمک پاش، گریدر در تمامی محورهای درگیر کولاک اقدام به بازگشایی و مدیریت ترافیک کردند. بیشتر بخوانید

او اظهار کرد: در برخی از استان‌ها هم شاهد کاهش شدید دما تا منفی ۱۵ درجه خواهیم بود. در برخی از محورها هم تا منفی ۱۸ درجه کاهش دما توسط نیروهای راهداری گزارش شده است .

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از این ماشین آلات اقدام به بازگشایی راه ها کردند گفت: با همکاری نیروهای راهدار، ۳۴ هزار کیلومتر باند به صورت رفت و برگشت برف‌روبی و بازگشایی شد که بعد از بازگشایی نیروهای راهدار اقدام به نمک پاشی و شن پاشی کردند.

مهریاری بیان کرد: در این ایام بیش از ۲۵۰۰ تن شن و نمک در راه‌های مسدود شده پاشیده شد.

او  گفت: در ۷ مقطع در محورهای هراز و چالوس ریزش برف و سنگ ریزه داشتیم. در برخی از محورهای استان گیلان هم ریزش‌های مقطعی سنگ و برف گزارش شده است.

مهریاری تصریح کرد: همچنین در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و محورهای قدیم هم ریزش مقطعی داشتم که با کمک نیروهای راهدار بازگشایی شده اند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد:  نیروهای راهداری به سرعت نسبت به بازگشایی راه‌ها توسط ماشین آلات اقدام کردند و راه‌های مسدود شده را به سرعت بازگشایی کردند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی وزارت راه و شهرسازی وضعیت آب و هوا اخبار حوادث آذربایجان غربی سازمان راهداری برخی از محورهای برخی از محورها نیروهای راهدار برف و کولاک ماشین آلات بارش برف برف روبی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۵۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر

 

 احسان رئیسی بخشدار مرکزی نیکشهر در بازدید از عملیات بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو ، گفت: با پیگیری های انجام شده توسط فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر و اختصاص یک دستگاه بولدوزر توسط شرکت پایدار سازان قرارگاه خاتم الانبیا، عملیات بازگشایی جاده روستای عشایری گو از منطقه هنزم و زیردان در حال انجام است.

وی با قدر دانی از همکاری گروه های مردمی و حلقه های میانی تاثیر گذار در این منطقه، گفت: یکی از ظرفیت های مهم در منطقه هنزم و زیردان پای کار بودن گروه های مردمی و معتمدین می باشد که باعث تسهیل در امداد رسانی به مردم سیل زده شده است.

بخشدار مرکزی افزود: روستای گو یکی از مناطق متاثر از سیلاب های اخیر در بخش مرکزی نیکشهر است که خسارات فراوانی به منازل مسکونی و زیر ساخت های آن وارد شده است.

رئیسی اظهار داشت: در طی فعالیت سامانه های بارشی اخیر در این منطقه، ۱۰ کیلومتر از مسیر روستای گو به علت ریزش کوه مسدود شده است که عملیات بازگشایی آن در حال انجام است.

احسان رئیسی گفت: در مدت زمان مسدودی راه های ارتباطی این منطقه نیز با پیگیری های ستاد مدیریت بحران شهرستان، عملیات امداد رسانی و توزیع اقلام غذایی از طریق بالگرد های امداد رسان بصورت هوایی انجام شده است.

بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: احداث بند های حفاظتی به منظور انحراف مسیر آب از منازل مسکونی می تواند خسارات سیلاب را در این منطقه به حداقل برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • آماده‌باش نیروهای راهداری البرز در پی بارش شدید باران
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • عملیات برف‌روبی در جاده سی سخت به پادنا
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید