Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بازسازی بافت فرسوده شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد.

محمدرضا رضایی‌کوچی در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده آبادان که امروز ۲ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بازسازی بافت فرسوده در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اختصاص و به اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: این اعتبار پس از پیگیری نمایندگان  آبادان و خرمشهر و در جلساتی که با ستاد بازآفرینی برگزار شد، برای بازسازی محله‌های آسیب‌پذیر این دو شهرستان در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مبلغ به استان خوزستان ابلاغ و عملیات اجرایی آن باید توسط شهرداری‌های آبادان و خرمشهر و با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی به زودی آغاز شود.

رضایی گفت: متاسفانه طرح بازنگری جامع بازسازی و نوسازی بافت فرسوده آبادان هنوز آماده نیست و کامل نشده است. امروز حداکثر دو هفته به مجریان طرح وقت داده شد تا با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و محوریت فرماندار طرح را آماده اجرا کنند.

رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح جدید دفع آب‌های سطحی آبادان بر اساس کمک کانال‌های محلی ۴۰، درصد هزینه مالی را کاهش و سرعت اجرایی را نیز افزایش می‌دهد.

وی افزود: این طرح، تلفیقی از شبکه روباز و قدیمی است که توسط متخصصان و کارشناسان طراحی و تدوین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: بر اساس اولویت‌بندی، در یک ماه آینده این طرح در یکی از محله‌های هدف اجرا خواهد شد.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان نیز در ادامه این نشست گفت: برای اجرای طرح‌های بازسازی بافت فرسوده در شهر آبادان به سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و برای اجرای طرح‌های دفع آب‌های سطحی نیز به ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: هشت محله در ردیف بافت فرسوده قرار دارند که به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بند ۹ تبصره ۶ قانون عوارض در خصوص آلایندگی باید حذف شود، گفت: ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات آلایندگی شهرداری آبادان در سال جاری کسر شده است. با این مقدار اعتبار می‌توان کارهای عمرانی از جمله روکش آسفالت و پارک ساخت.

جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی هفت محله آبادان اختصاص یافته است، اظهار کرد: هفت محله در آبادان در قالب طرح بافت فرسوده وارد سامانه سازمان بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی شده است.

وی افزود: سه منطقه نیز برای خرمشهر تعریف شده است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اعتبار شامل اجرای زیرسازی و آسفالت، جدول‌کاری و اجرای سیستم دفع آب‌های سطحی و فضای سبز شهری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان راه وشهرسازی آبادان خرمشهر بافت فرسوده بازسازی بافت فرسوده برای اجرای طرح مجلس شورای اسلامی آبادان و خرمشهر راه و شهرسازی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوی ناپایدار در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۳ درجه را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۳ درصد و دید افقی شش هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • برگزاری آزمون حفظ قرآن در خرمشهر
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد