Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@09:20:15 GMT

تصمیم دولت بایدن برای تمدید ۵ ساله معاهده استارت نو

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۰۷۳۵

تصمیم دولت بایدن برای تمدید ۵ ساله معاهده استارت نو

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور جدید این کشور قصد دارد، معاهده کنترل تسلیحات راهبردی «استارت نو» با روسیه را برای ۵ سال دیگر تمدید کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بنقل از برخی مقام‌های آمریکایی خبر داد که بایدن تصمیم گرفته است تا معاهده استارت نو با روسیه را برای ۵ سال تمدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مسکو درخصوص تمدید این معاهده از آن استقبال کرده بود.

پیمان استارت نو( New START) به معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه اطلاق می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا و همتای روسی وی ۸ آوریل ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و یک پیمان برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند که حدود ۳۰ درصد از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ کمتر است.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به "استارت"، در سال ۱۹۹۱ منعقد شد و در دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه پیمان جایگزین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) را در شهری که اوباما در سخنرانی سال گذشته خود در آن خواستار جهان عاری از تسلیحات هسته‌ای شد، امضا کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور استارت نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد