Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- پس از ماه‌ها غیبت، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی باز هم به مرکز عرصه دیپلماتیک و اقتصادی بازگشته است. دیپلمات‌ها معتقدند که تحرکات اخیر او برای نمایش وجهه‌ای از عربستان به عنوان یکی از شرکای قابل اعتماد برای امریکاست تا از این طریق نظر مساعد دولت بایدن را به سوی خود جلب نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری "رویترز" در ادامه با اشاره به نگرانی "محمد بن سلمان" از مواضع دولت تازه امریکا می‌نویسد: "در هفته‌های اخیر، "محمد بن سلمان" توافق آشتی با قطر را اعلام کرد، داوطلبانه از موضع سابق عربستان در قبال تولید نفت برای کمک به ثبات بازار انرژی عقب‌نشینی کرد، برنامه‌ای برای تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان را اعلام کرد که واکنشی است به کاهش قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای اقتصاد عربستان سعودی.

"محمد بن سلمان" این اقدامات را برای نمایش وجهه‌ای عملگرا و قابل اعتماد از کشورش به امریکا انجام می‌دهد چرا که به گفته دیپلمات‌ها به شدت نگران موضع بایدن در قبال ایران است.

"رویترز" در ادامه می‌افزاید: "یک دیپلمات مطلع غربی می‌گوید برخلاف دوره ترامپ که امریکا دست عربستان را باز گذاشته بود، اکنون "محمد بن سلمان" مجبور است امتیازاتی را به دولت بایدن ارائه کند به خصوص در عرصه رعایت حقوق بشر تا از این طریق بتواند در سایر حوزه‌های دارای اولویت برای آن کشور از جمله درباره برجام خواسته‌های خود را با واشنگتن مطرح سازد.

تیم بایدن که خواستار بازگشت به برجام است از جنگ عربستان در یمن انتقاد کرده و منتقد نقض حقوق بشر توسط حکومت عربستان است.

دیپلمات‌ها می‌گویند ریاض نمی‌خواهد امریکا به برجام مصوب سال ۲۰۱۵ بازگردد و تغییر وجهه اخیر ریاض نیز صرفا به دلیل تغییر تیم ریاست جمهوری در واشنگتن است.

دیپلمات دیگری می‌گوید به دلیل نگرانی ریاض از سیاست بایدن در قبال ایران است که در آخرین روز‌های کاری ترامپ، عربستان سعودی بر وزارت خارجه امریکا برای قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست گروه‌های ترویستی فشار آورد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد بن سلمان عربستان امریکا برجام جو بایدن محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد