Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان با تاکید بر اینکه این گروه هیچوقت مسئله آتش‌بس را رد نکرده، گفت که درخواست دولت برای آتش‌بس همزمان با تهدید برای اعدام زندانیان تناقض دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که اظهارات مقامات دولت افغانستان مبنی بر اعدام زندانیان این گروه و نیز درخواست برای تامین آتش‌بس و توقف جنگ متناقض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان تاکید کرد که این گروه هرگز بطور مطلق آتش‌بس را رد نکرده است اما دولت باید به ازای آن گامی بردارد و طالبان نیز باید به این تضمین برسند که به هدفی که برای آن جنگیده‌اند دست خواهند یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مطلب با اشاره به برقراری آتش‌بس بین این گروه و آمریکا افزود: وقتی نیروهای آمریکایی به پایان اِشغال تن دادند، بطور فوری آتش‌بس برقرار شد زیرا دلیل جنگ با آن‌ها پایان یافته بود.

طالبان همچنین تصریح کرد که آمریکا در توافقنامه قطر آزادی زندانیان این گروه را تعهد کرده است اما مقامات افغان «در خواب و خیال اعدام» آن‌ها هستند.

اخیراً نیز «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره موضع این گروه درباره آتش‌بس گفته بود: اگر فضای اعتماد بین دو طرف وجود داشته باشد و طالبان متوجه شوند که اهداف آنها بدون جنگ هم تحقق می‌پذیرد، جنگ را متوقف خواهند کرد.

معاون اشرف غنی: زندانیان طالبان باید اعدام شوندطالبان: پیش از این نشان دادیم که اعدام زندانیان ما چه بهایی داردصالح: با ادامه خشونت‌ها طالبان باید درباره زنده ماندن زندانیانش مذاکره کنددولت افغانستان: تا زمان کاهش خشونت‌ها زندانیان طالبان را آزاد نمی‌کنیم

«امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان در روزهای اخیر با نسبت دادن قتل‌های هدفمند به طالبان گفته بود: محوری‌ترین دلیل بالا رفتن سطح ترور در شهرهای بزرگ این است که اسیران طالبان فکر می‌کنند که در هرصورت عفو می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند، بنابراین یکی از راه‌حل‌های اساسی  این معضل اعدام شماری از دستگیرشدگان است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان اعدام زندانیان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد