Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:05:39 GMT

اهداف بلند انقلاب باید زنده نگه داشته شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۳۸۹۵

اهداف بلند انقلاب باید زنده نگه داشته شود

آیت الله علما، گفت: آنگونه که بایسته است اهداف بلند انقلاب اسلامی تبیین نشده است و باید این ارزش ها با برنامه های مدون زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت: کنگره شهدای محراب در بازه زمانی شش ماهه از دی ماه گذشته آغاز و اصل کنگره در ۵مرداد ماه ۱۴۰۰یعنی روز نماز جمعه، در۵ استان کرمانشاه، آذربایجان شرقی، فارس، همدان و یزد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: باید نسل جوان را با اهداف بلند مبارزاتی و علمی شهدای محراب آشنا نمود و به طریق مقتضی اندیشه های ارزشمند آنان را برای آیندگان ترسیم کرد.

 

امام جمعه کرمانشاه با طرح این پرسش که چرا منافقین شهدای محراب را ترور کردند، تأکید کرد: باید بدانیم چرا منافقین یاوران امام و انقلاب که از دیرباز در کنار امام بوده اند را هدف ترور ناجوانمردانه خود قرار دادند، زیرا منافقان به خیال خام خود می خواستند اهداف بلند انقلاب را مختل و امام راحل را بی یاور کنند.

 

آیت الله علماء تصریح کرد: باید ببینیم چرا شهدای گرانقدر محراب و از جمله آیت الله شهید اشرفی اصفهانی، لباس رزم می پوشید و در کنار رزمندگان اسلام قرار می گرفت؟ زیرا او مایه دلگرمی بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان بود و حضور او در جبهه های جنگ مایه دلگرمی رزمندگان و عظمت شخصیت او را آشکار می کرد.
 

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: باید با تبلیغات مناسب دانش آموزان ، دانشجویان و نسل جوان را با کیفیت زندگی، مبارزات، سوابق علمی و فرهنگی شهدای محراب آشنا نماییم.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره شهدای محراب نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه اهداف انقلاب اسلامی آیت الله شهید اشرفی اصفهانی شهدای محراب اهداف بلند آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران

امام جمعه قزوین گفت: باید کاری کنیم کارگران و خانواده‌های آن‌ها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -جمعه هفتم اردیبهشت- در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با تبریک روز کارگر و با تأکید بر اینکه مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود، اظهار کرد: ما قدر کارگران را می‌دانیم و به تأسی از پیامبر (ص) دست کارگران را می‌بوسیم.

وی افزود: باید کاری کنیم کارگران و خانواده‌های آن‌ها که درصد بالایی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، دلشان شاد باشد و از زندگی‌شان راضی باشند و مشکلات از سر راهشان برداشته شود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر این ملت بخواهند استقلال سیاسی را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند و بعد تأکید کردند رکن اساسی کارگر است.

خطیب جمعه شهر قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان گفت: دشمنان با حیله و نیرنگ این سرزمین را از مسلمانان پس گرفتند؛ مسلمانان در اندلس در اوج قدرت و شکوه بودند که آثار تاریخی آن دوران هنوز هم وجود دارد، دشمن نخواست عزت و اقتدار مسلمانان را ببیند و با نقشه فساد، بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی بندوباری را در بین جوانان آن جامعه رواج داد.

آیت‌الله عابدینی افزود: از بانوانی که در امر حیا و حجاب زحمت می‌کشند، قدردانی می‌کنیم، از رئیس کل دادگستری و همراهانشان، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و همه مردم با غیرتی که متوجه شدند برای عفاف و حجاب باید جدی باشند.

وی ادامه داد: اینکه با رفتار همراه با احترام و کرامت حتی با بانوانی که بدحجاب هم هستند، بسیار ارزشمند و اثرگذار است و از آن‌ها حمایت کردند تا مسیر درست را انتخاب کنند. اعتقاد داریم که عفاف و حجاب نشان استقلال، عزت و سربلندی، فرهنگ متعالی، پاکدامنی و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های افتخارآفرین است و همه باید جامعه خودمان را جامعه‌ای آبرومندانه قرار دهیم.

آثار شهید مطهری عقل و منطق ما را اشباع می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرارسیدن اظهار سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: رمزی از رموز شخصیت علامه مطهری را از زبان امام صادق (ع) بشنویم، امام (ع) فرمودند اینکه یک نفر عالم می‌شود، همه عالم شدن مربوط به آن کتاب‌هایی که خوانده و آن اساتیدی که به او درس داده‌اند و سال‌هایی که به مدرسه و دانشگاه رفته، نیست.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خیلی‌ها دانشگاه و مدرسه رفته‌اند، خیلی‌ها درس خوانده‌اند اما آن‌هایی که مطهری شده‌اند خیلی نیستند، مطهری چه چیزی داشت که او را تبدیل به علامه مطهری کرد؟ اگر رمزهای اسرار وجودی شهید مطهری را دنبال کنیم، خیلی تماشایی است.

وی ادامه داد: اگر کسی یک مقدار از آثار شهید مطهری را مطالعه کند، نمک‌گیر و علاقه‌مند می‌شود، وقتی کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانیم، دیگر نمی‌توانیم آن‌ها را کنار بگذاریم، آنقدر که جاذبه معنوی دارد، این آثار هم عقل و منطق ما را اشباع می‌کند و پاسخگوی سوالات عقل و منطق است، هم قلب و درون ما را راضی و قانع می‌کند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در این ایام داریم، گفت: اگر جامعه‌ای خدای ناخواسته به ربا، اختلاس و حرام‌خواری مبتلا شد، نمی‌تواند قرآنی شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: بنابراین فساد اقتصادی نباید وجود داشته باشد و حلال‌خوری جدی باشد تا انسان لیاقت استفاده از کتاب، مکتب و معارف نورانی دین را داشته باشد؛ اگر رهبری مبارزه با فساد را جدی گرفتند، یعنی همه ما بسیج باشیم تا جامعه‌ای پاک داشته باشیم و زمینه پذیرش دین و قرآن در آن فراهم شود.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر برکات بسیاری داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در سفر به پاکستان، افزایش امنیت در مرزهای دو کشور خواهد بود و قدم‌های بلندی برای تقویت امنیت دو کشور برداشته شد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا نیز غیر از مسائل تجاری و مبادلات مالی که زمینه تقویت آن فراهم شد، تولید فناوری و استفاده از متخصصان ایران در احداث سد و نیروگاه کم‌نظیر در سریلانکا از اتفاقات مهم بوده که آبرو و عزت مهندسان ایرانی را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله عابدینی در انتهای صحبت‌هایش بیان کرد: از خدای متعال ملتمسانه می‌خواهیم این درد و رنجی که هر روز چندین بار قلب بندگان خدا را می‌آزارد و این شرایط غمگین آوارگان و مردم مظلوم غزه را پایان دهد و به زودی پیروزی و نصرت نهایی به این مردم مظلوم عنایت کند و رژیم منحوس صهیونیستی را به شکست کامل برساند.

کد خبر 748109

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است