Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به ‌دنبال تقویت امنیت سایبری این کشور پس از حملات سنگین ماه گذشته به وزارت‌خانه‌ها و نهادهای حساس است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، همچنان که آمریکا در حال برآورد و ترمیم خسارات ناشی از حملات گسترده سایبری ماه دسامبر است، بایدن در تلاش است گروهی از پیشکسوت‌های امنیت سایبری با تخصص بالا را به کار بگمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارک مونتگومری» از کارکنان سابق کنگره آمریکا که در طراحی قانون جدیدی برای تقویت امنیت سایبری آمریکا نقش داشته گفت، طبق این قانون بایدن موظف است دفتری جدید با تمرکز بر مسائل سایبری دایر کند که عملکرد خود را به مدیر سایبری ملی آمریکا گزارش می‌کند.

از سوی دیگر «تام برت» معاون رئیس شرکت ماکروسافت اعلام کرده است که دولت بایدن «متخصصانی در سطح بین‌المللی را در سطوح بالای مدیریتی برگزیده است».

پنج کرسی شورای امنیت ملی دولت بایدن نیز که اولویت‌های امنیتی آمریکا را دنبال می‌کند، به امنیت سایبری اختصاص خواهد یافت.

همچنین موقعیت شغلی جدیدی به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری و تکنولوژی‌های نوظهور در دولت آمریکا ایجاد شده است که «آن نیوبرگر» عهده‌دار آن خواهد بود.

رویترز همچنین به نقل از چهار منبع موثق نوشت، بایدن قصد دارد «راب سیلورز» از مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا را به عنوان مدیر زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا انتخاب کند.

با این حال برخی ناظران می‌گویند حوزه تجربیات این افراد منتخب بایدن، عمدتاً به بخش دولتی محدود می‌شود. یکی از مقامات امنیت سایبری پیشین آمریکا در این خصوص گفت:‌ «دستیابی به تعادلی مناسب میان تجربیات دولتی و تجاری برای حصول موفقیت امری حیاتی محسوب می‌شود».

«کریستوفر کربس» مدیر سابق زیرساخت و فضای سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا، ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) به‌خاطر گزارشی در تأیید امنیت انتخابات ۲۰۲۰ از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور اخراج شد.

اولین بار روز یکشنبه ۲۳ آذر رویترز در گزارشی از حمله یک گروه هکری پیچیده به وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی مسئول درباره تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های اینترنت و ارتباطات خبر داد.

اندکی بعد، خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا هم که خود مسئول امنیت سایبری سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی است هدف حمله سایبری قرار گرفته و هکرها توانستند به ارتباطات داخلی این وزارتخانه دسترسی پیدا کنند. رویترز افزود این نفوذ بخشی از حمله سایبری است که روز یکشنبه وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا را نیز هدف قرار داده بود.

بعد از وزارت خزانه‌داری و تجارت و وزارت امنیت داخلی آمریکا، روزنامه «واشنگتن پست» از حمله سایبری به وزارت خارجه و موسسه ملی سلامت آمریکا (از شاخه‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور) خبر داد.

اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا)، مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند کارگروه ویژه‌ای برای پاسخ به این حملات پیچیده که آن را قابل توجه و متداوم خوانده‌اند، تشکیل داده‌اند. آن‌ها اعلام کردند: «این وضعیتی فعال است و در تلاش برای درک گستردگی کامل این کارزار هستیم».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حمله سایبری آمریکا امنیت سایبری رئیس جمهور آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا امنیت سایبری حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی پرونده‌های قضائی و مرجوعه به پلیس فتا، مشخص است عامل اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی و غیر بومی، عدم فعال‌سازی رمز تایید دومرحله‌ای و استفاده از رمز و پسوردهای آسان و قابل حدس است.

وی اعلام کرد: عدم فعال‌سازی تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک و دسترسی غیر مجاز مجرمان سایبری به حساب کاربری کاربران در شبکه اجتماعی و پیام‌رسان‌هاست.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از عدم آگاهی و سهل‌انگاری تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی نسبت به هک حساب‌های کاربری آنان در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و مخاطرات ایجاد دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری افراد افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرایند، ضمن دسترسی به اطلاعات خصوصی و بعضا محرمانه افراد، اخاذی و باج‌گیری سایبری را آغاز می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا در ادامه ضمن توضیح ارتکاب این شگرد توسط افراد سودجو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد، زمینه فریب آنان را با ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده، ارائه خدمات یا مساعدت مالی فراهم می‌کنند.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست با استفاده از رمزهای پیچیده و غیر قابل حدس روی شبکه‌های اجتماعی، با مراجعه به قسمت تنظیمات (settings) پیام‌رسان‌های بومی و غیر بومی و داشبورد حساب (Account) گزینه تایید دومرحله‌ای (two- stepverification) را انتخاب و نسبت به تعیین رمز عبور و تنظیم روی ایمیل شخصی اقدام کنند.

این مقام سایبری همچنین به هموطنان توصیه کرد: در صورت نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی و فنی، با برقراری تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰، از خدمات مشاوره‌ای این پلیس بهره‌مند شوند.

کد خبر 850355 منبع: ایسنا برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی خبر مهم پلیس فتا جرایم سایبر

دیگر خبرها

  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند