Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ضمن تشریح فرآیند صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های این دوره، درباره آخرین وضعیت دو فیلم «شیشلیک» و «قاتل و وحشی» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره وضعیت پروانه نمایش فیلم‌های واجد شرایط برای حضور در این رویداد گفت: هر فیلمی که در جشنواره به نمایش دربیاید و داوران آن را ببینند حتماً پروانه نمایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمِ بدون پروانه نمایش نه در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود و نه داوران آن را می‌بینند. ممکن است قبل از پروانه نمایش فیلم‌ها را ببینیم ولی استعلام می‌کنیم و اعضای شورای پروانه نمایش درباره آن‌ها پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: روال جشنواره همیشه بر این بوده که فیلمی بدون پروانه نمایش سازمان سینمایی در جشنواره نه داوری شده و نه نمایش داده می‌شود، این قانون همیشه بوده و ما هم رعایت می‌کنیم.   طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته این است که آن زمان هیات انتخاب فیلم‌ها را می‌دیدند، ۲۲ فیلم را انتخاب می‌کرد و در این فاصله جشنواره ۲۲ فیلم را برای اخذ پروانه نمایش به این شورا می‌فرستاد ممکن بود مجوز موقت یا دائم به فیلم داده شود، فیلم با آن مجوز به شورای داوری و نمایش عمومی می‌رفت، امسال چون ما هیات انتخاب نداشتیم همزمان فیلم‌ها را می‌بینیم یعنی هم داوران ما و هم شورای پروانه نمایش آثار را می‌بینند اگر فیلمی نکته‌ای داشته باشد یا اصلاحیه‌ای داشته باشد، شورا به ما اعلام می‌کند دوستان وقتی اصلاحات را انجام دادند ما فیلم‌ها را می‌بینیم یا به نحوی دیگر.   دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر درباره زمزمه‌های مطرح شده پیرامون احتمال ممیزی فیلم‌های شاخص هم توضیح داد: تاکنون نکته‌ای درباره فیلم‌ها وجود نداشته تنها دو فیلم «قاتل و وحشی» و «شیشلیک» نکاتی داشته‌اند که مراحل صدور پروانه نمایش آنها هم در حال انجام است. ممکن است اصلاحیه‌هایی به آن‌ها وارد شود. نظر نهایی تا یکشنبه اعلام می‌شود.   دو فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از فیلم‌های شاخص راه‌یافته به فهرست داوری جشنواره سی‌ونهم محسوب می‌شوند و نمایش آن‌ها در جشنواره در حال حاضر منوط به تأیید شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی است.   انتهای پیام   منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: پروانه نمایش قاتل و وحشی فیلم ها نه نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • این خبرها را از دست ندهید
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند