Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرزاق‌اف که این روزها هنرنمایی‌اش در سریال تاریخی «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی روی آنتن شبکه آی‌فیلم است، نامی بلندآوازه در سینما و تئاتر تاجیکستان بود. او هفته گذشته در خانه‌اش در پایتخت از دنیا رفت و جنازه‌اش در یکی از مساجد جامع شهر دوشنبه تشییع شد. جمعی از هنرمندان، هنردوستان و آشنایان پیکر عبدالرزاق‌اف را عصر سه‌شنبه ۱۹ ژانویه در گورستان لوچاب، آرامگاه بزرگان ادب و فرهنگ تاجیکستان به خاک سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌الله عبدالرزاق‌اف هفتم نوامبر ۱۹۳۷ به دنیا آمد و در ۱۹۶۰ از دانشکده دولتی هنر تئاتر مسکو و در ۱۹۶۴ از دوره‌های کارگردانی این دانشکده دانش‌آموخته شد. او بیش از یک دهه در تئاتر موسیقی-کمدی شهر خجند، تئاترهای لاهوتی و جوانان شهر دوشنبه و استودیو تاجیک‌فیلم هنرپیشه و کارگردان بود و در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ ریاست اتحادیه خادمان تئاتر تاجیکستان را بر عهده داشت. این هنرمند تاجیک از ۲۰۰۲ مدیر و رهبر هنری تئاتر غیر دولتی پدیده بود و سال ۱۹۸۷ عنوان افتخاری هنرمند مردمی تاجیکستان را دریافت کرد.

زنده‌یاد عبدالرزاق‌اف در بیش از ۳۰ فیلم در دیگر کشورها از جمله در دو سریال ایرانی ایفای نقش ‌کرد که یکی از آنها مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» به نقش حسام‌آقا بود. در این سریال تاریخی حماسی علاوه بر مرحوم عبدالرزاق‌اف چهار بازیگر تاجیک دیگر هم حضور داشتند. بازیگر و کارگردان سرشناس تاجیک در سریال رمضانی «شکرانه» به کارگردانی سعید سلطانی هم به نقش سرگرد پلیس تاجیکستان ظاهر شده بود.

خبرنگار روزنامه همشهری بیش از ۱۵ سال پیش پشت صحنه سریال «در چشم باد» با زنده‌یاد حبیب‌الله عبدالرزاق‌اف گفتگو کرده بود که می‌توانید متن کامل آن را اینجا بخوانید.

کد خبر 580562 برچسب‌ها سینمای جهان تلویزیون سریال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان تلویزیون سریال چشم باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است

آفتاب‌‌نیوز :

سریال «قطب شمال» به کارگردانی امین محمودی یکتا و با حضور چهره‌هایی نظیر فرزاد فرزین، آناهیتا درگاهی، امیرحسین فتحی، نازنین بیاتی، فرزاد حسنی، عباس جمشیدی فر، شهرام قائدی، نگار فروزنده، انتشار خود را از شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است.

داستان این سریال با اقتباس از رمان کنت مونت کریستو اثر جاودانه الکساندر دوما نویسنده فرانسوی؛ روایتی از زندگی همایون و ارغوان است که در آستانه ازدواج، قربانی خیانتی هولناک می‌شوند. همایون پشت دیوار‌های زندان برای انتقام از سامان لحظه‌شماری می‌کند که مرگ از راه می‌رسد...»

فرزاد فرزین علاوه بر بازیگری به عنوان خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای تیتراژ هم در این سریال حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • تغییر چهره تازه بازیگر نقش «نجلا» بعد دو سال در ۳۲ سالگی (فیلم)
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام