Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بازنگری در اقدام دولت سابق این کشور برای قرار دادن جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریستی را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک سخنگوی این وزارتخانه بامداد شنبه گفت که دولت جدید آمریکا قصد دارد هر چه زودتر این بازنگری را به نتیجه رسانده و درباره آن تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنتونی بلینکن» گزینه جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا برای هدایت وزارت خارجه هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در این تصمیم بازنگری خواهد کرد.

«جیک سالیوان» نامزد مشاور امنیت ملی در دولت بایدن نیز مخالفت خود را با تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای تروریستی خواندن انصارالله یمن اعلام کرد و گفت که این اقدام فقط رنج بیشتری بر مردم این کشور تحمیل می‌کند.

وزارت خارجه دولت ترامپ روز ۲۲ دی ماه اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

این تصمیم با مخالفت‌های گسترده بین المللی و داخلی در آمریکا مواجه شد. ۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به پمپئو نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

در نهایت، آمریکا چند سازمان و گروه بین‌المللی از جمله سازمان ملل و صلیب سرخ را از تحریم‌های خود علیه جنبش انصارالله یمن معاف کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه شب در یادداشتی در تارنمای خود اعلام کرد که هدف از معافیت‌ها این است که گروه‌های امدادرسانی بتوانند از پروژه‌های انسان‌دوستانه، ایجاد دموکراسی، آموزش و حفاظت از محیط زیست در یمن حمایت کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003DRK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انصارالله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید شد: کاپیتان رئال رفتنی است

به گزارش "ورزش سه"، ناچو فرناندز تصمیم گرفته در 30 ژوئن از رئال مادرید جدا شود و قراردادش را با این باشگاه اسپانیایی تمدید نخواهد کرد.

نشریه مارکا با تایید این خبر اعلام کرد که هیچ چیزی تغییر نکرده و میل او برای شروع یک ماجراجویی جدید، موجب شده تا تصمیم به جدایی از رئال مادرید بگیرد و مقصد بعدی او لیگ حرفه‌ای آمریکا است.

کاپیتان رئال پیشنهادهای بزرگی را رد کرده و در نظر دارد که فوتبالش را آمریکای شمالی دنبال کند. طبق گفته مارکا، ناچو که به فکر خداحافظی بود تصمیم گرفت یک فصل دیگر به فوتبال ادامه دهد و در طول فصل تصمیم گرفت تا به آمریکا برود. تصمیم تو قطعی است و ناچو به لیگ ام ال اس خواهد رفت.

او آرزوی در اختیار داشتن بازوبند کاپیتانی را پس از جدایی کریم بنزما محقق کرد، سوپرجام را بالای سر برد، همین کار را در لالیگا انجام خواهد داد و رویای قهرمانی در چمپیونزلیگ هم هنوز زنده است.

او در تمام فصل این تصمیم را گرفته بود که نمی‌خواهد برای فصل بعد در رئال بازی کند. حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم تغییری روی تصمیم او نخواهد داشت و ناچو در پایان فصل رئال را ترک می‌کند.

دیگر خبرها

  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • تایید شد: کاپیتان رئال رفتنی است
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • شمال یمن بمباران شد