Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی با اشاره به اینکه همه نخبگان و ۸۰ درصد مردم آمریکا به افول این کشور معتقدند، گفت: قدرت نرم و قدرت نفوذ فکری این کشور هم به شدت کاهش یافته است و افرادی که پیش از این از کدخدا بودن آمریکا صحبت می کردند مدتی است که دیگر این حرف ها را نمی زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فواد ایزدی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه چهار شاخص آمریکا را قوی کرد، افزود: توانمندی در حوزه های اقتصادی، نظامی، نهادسازی و قدرت نرم آمریکا از جمله این شاخص ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا پس از جنگ جهانی دوم حدود نیمی از اقتصاد جهان را مدیریت می کرد و رقبای سنتی آمریکا به علت جنگ، مشکلات داشتند اما اکنون این رقم به 20 درصد رسیده است و آمريکا روند افول را طی می کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همه نخبگان و 80 درصد مردم آمریکا به افول این کشور معتقدند، افزود: بر اساس برآوردهای نهادهای آمریکایی، تا چند سال دیگر چین رتبه نخست اقتصاد جهان و پس از چند سال, هند رتبه دوم می شود و آمریکا به تدریج قدرت اقتصادی خود را از دست می دهد.

 

او اضافه کرد: آمریکایی ها در حوزه نظامی، هزینه های زیادی می کنند و حدود یک تریلیون دلار هزینه نظامی دارند اما در عمل نمی توانند آن را به دستاورد سیاسی تبدیل کنند.

 

ایزدی گفت: در مورد نهادهای آمریکایی هم بسیاری از نمایندگان مجلس پس از حمله به کنگره گفتند که نهادهای دموکراسی مشکل پیدا کرده اند.

 

او ادامه داد: قدرت نرم و قدرت نفوذ فکری این کشور هم به شدت کاهش یافته است و افرادی که پیش از این از کدخدا بودن آمریکا صحبت می کردند مدتی است که دیگر این حرف ها را نمی زنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به روند رو به افول آمریکا افزود: این افول در دوره بایدن هم ادامه خواهد داشت زیرا ریشه های آمریکا از درون پوسیده است.

 

وی اضافه کرد: دولت بایدن در حوزه سیاست داخلی نیز با چالش های زیادی مواجه خواهد شد و همان گونه که دموکرات ها, ریاست جمهوری ترامپ را باور نداشتند جمهوری خواهان, ریاست جمهوری بایدن را باور نخواهند داشت.

 

ایزدی گفت: حدود 75 میلیون نفر به ترامپ رای دادند و از این تعداد 60 میلیون نفر به تقلب در انتخابات معتقدند بنابراین مشروعیت دولت بایدن زیر سوال است و نمایندگان جمهوری خواه در داخل کنگره برای «بایدن» مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حوزه داخلی آمریکا، انسداد سیاسی وجود خواهد داشت و دو قطبی شدن جامعه آمریکا ادامه خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: از جمله تبعات این موضوع این است که کسی در دنیا نباید منتظر حل مشکلات کشورش از طریق آمریکا باشد.

 

ایزدی گفت: به علت دعواهای سیاسی داخل آمریکا، نهادهای صاحب نفوذ سعی می کنند تاثیر گذار باشند بنابراین نظام سیاسی آمریکا حالت شرکت تعاونی است که هر کسی در آن جا پول بدهد سود می برد بنابراین درگیری های سیاست خارجی آمریکا هم ادامه دار خواهد بود زیرا نهادهای مختلف داخل آمریکا با نفوذ خود، برگشتن به مسیر درست را در عمل غیر ممکن می کنند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و آمریکا آمریکا آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: استاد مطهری، مجاهد واقعی عرصه تبیین و یک مخاطب شناس به تمام معنا بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تحلیل سیاسی از سوی اساتید، گفت: تحلیل سیاسی، تبیین و ریشه‌یابی تحولات روز و کنکاش در آن است که باید ما را به "کشف و شناخت حقایق و واقعیت ها"، "درک جزئیات یک پدیده"، "آگاهی بخشی" و "انتقال بینش و معرفت" برساند.

معاون سیاسی ارتش، مبانی تحلیل سیاسی را آیات و روایات، فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد و با اشاره به الزامات تحلیل سیاسی، افزود: شناخت وضعیت جهان و نظام بین‌الملل، شناخت وضعیت نظام قدرت سیاسی حاکم بر منطقه و شناخت وضعیت سیاسی حاکم بر داخل از الزامات تحلیل سیاسی محسوب می شوند.

وی، ترویج ایمان، آرمانگرایی، وحدت جهان اسلام، انقلابی بودن، مرزبندی با دشمن و امید را از اصول تحلیل سیاسی عنوان کرد و گفت: یک تحلیل سیاسی درست، موجب افزایش بصیرت و بینش سیاسی، ولایتمداری، روحیه انقلابی، امیدآفرینی شده و در روحیه رزم و ارتقای آمادگی رزمی اثرگذار است.

امیر سرتیپ فلاح در ادامه با اشاره عملیات "وعده صادق" تصریح کرد: عبور از لایه پدافندی ناتو و سپر پدافندی رژیم صهیونیستی دست برتر جمهوری اسلامی ایران در عملیات صادق بود و این عملیات موجب اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی شد.

وی، عقلانیت را وجه غالب عملیات وعده صادق عنوان کرد و افزود: بعد معنوی، اخلاص و توکل بر خدا و هم افزایی حداکثری بین نیروهای مسلح موجب موفقیت این عملیات شد.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق، الگوی جدیدی از نبرد را ترسیم کرد گفت: ما در یک عملیات نا هم طراز عملیات انجام دادیم و کف سطح قدرت تهاجمی خود را در مقابل سقف قدرت تدافعی آن ها به کار بردیم.

امیر سرتیپ فلاح با اشاره به پیام های عملیات وعده صادق، تاکید کرد: اولین پیام این عملیات این بود که رویارویی با رژیم صهیونیستی دیگر نیابتی یا ایذایی نیست. دیگر اینکه ساکنان سرزمین های اشغالی بدانند رژیم صهیونیستی توانایی تامین امنیت آن ها را ندارد.

وی یادآور شد: همچنین پیام این عملیات به دولت های منطقه این بود که ترتیبات امنیتی آمریکایی با حضور قدرت های فرا منطقه‌ای قابل اتکا نیست بلکه ترتیبات امنیتی درون منطقه‌ای باحضور قدرت های منطقه پایدار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟