Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: هفته گذشته، با وزیر نیرو جلسه‌ای درباره دریاچه هامون داشتم و قرار شد تشکیل ستاد ملی احیای دریاچه هامون با ریاست مشاور اول رئیس جمهور در دستور کار قرار بگیرد.

فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو در خصوص رویکرد نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مورد بروز ریزگرد‌ها در شمال و جنوب این استان، گفت: مسئله ریزگردها، موضوعی مشترک بین سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است که باید از طرف نمایندگان هر سه استان پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این موضوع، هفته آینده در هیات مرکزی فراکسیون جنوب کشور که متشکل از چند استان است، مطرح می‌شود و قطعا تصمیم مشترکی در این باره گرفته خواهد شد.

مالکی ادامه داد: این اتفاق، صرفا از سمت نمایندگان یک استان قابل پیگیری نیست و حتما باید به صورت جدی به آن بپردازیم. بروز ریزگرد‌ها سال‌های مدیدی است که در استان سیستان و بلوچستان قابل مشاهده است و در برخی ایام سال، کشنده می‌شود.

نماینده منتخب مردم زاهدان اظهار کرد: خشکسالی در هامون نیز منشا گرد و غبار در شمال استان سیستان و بلوچستان است که بیشتر به دیپلماسی و روابط دو دولت ایران و افغانستان بر می‌گردد. اگر در این مورد به خصوص، تصمیم جدی و درستی گرفته شود، ریزگرد‌های هامون به حداقل می‌رسد. در هفته‌های پیش رو، بزودی هیئت بلند پایه‌ای برای بررسی حقآبه ایران از دریاچه هامون و رودخانه هیرمند از ایران به کابل سفر خواهد کرد.

وی همچنین از تشکیل ستادی برای احیای دریاچه هامون خبر داد و گفت: هفته گذشته به صورت خصوصی در مجلس با وزیر نیرو جلسه‌ای درباره دریاچه هامون داشتم و قرار شد تشکیل ستاد ملی احیای دریاچه هامون با ریاست مشاور اول رئیس جمهور در دستور کار قرار بگیرد. این مسئله را برای اولین بار در این گفتگو مطرح می‌کنم. اکنون در حال تهیه اساسنامه این ستاد هستیم که مشابه اساسنامه دریاچه ارومیه با رویکردی قوی‌تر است؛ چراکه دریاچه هامون ماهیتی جهانی دارد.

مالکی با اشاره به هدف تشکیل این ستاد، تاکید کرد: هدف از تشکیل این ستاد، خروج دریاچه هامون از بن‌بست سیاسی، اجتماعی و زیست محیطی است که در این خصوص مشارکت چندین کشور را به همراه خواهیم داشت. همچنین همایش‌های گوناگون و اجماع بین اللمی برای احیای دریاچه برگزار می‌کنیم. متاسفانه در خصوص سد کمالخان نگرانی‌هایی مطرح است و ردپا و شیطنت آمریکایی‌ها با انگیزه‌های خراب‌کارانه قابل مشاهده است. مطمئن باشید که در آینده اخبار خوبی در این مورد می‌شنویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ریزگرد آلودگی هوا فداحسین مالکی مجلس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان احیای دریاچه هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با جمعی از مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صف و ستاد باید دو مجموعه هماهنگ باشد و تمام تلاش ستاد باید برای پویایی صف به‌کارگیری شود.

وی افزود: اگر ستاد اهل پویایی و نوآوری بود؛ قطعاً این ویژگی متوجه صف نیز می‌شود اگر این پویایی و نوآوری در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد قطعاً آن مجموعه محکوم به روزمرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در تکمیل عملیات آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: باید با راهبری درست از توان مردم استفاده کرد چرا که مردم خواهان پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه اختیار مولدسازی با مجموعه استان است، ادامه داد: مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند باعث افزایش درآمد یک دستگاه شود همچنین خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. یکی از تاکیدات هیئت دولت این است که با استفاده از مولدسازی دارایی‌ها پروژه‌های نیمه تمام موجود استان را به اتمام برسانیم. مطالعات باید در کف میدان اجرایی شود و پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال استان و مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا فرد پس از فراغت از تحصیل بتواند صدها شغل ایجاد کند. در اسلام بازنشستگی وجود ندارد و انسان تا هنگامی که زنده است، باید کار کند چرا که این تلاش و کوشش عین عبادت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟