Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از مدیر اطلاعات ملی خواست تا گزارش مربوط به قتل جمال‌ خاشقجی، مقاله‌نویس روزنامه واشنگتن پست در سال 2018 میلادی را از حالت طبقه‌بندی خارج کند.

 به نقل از پایگاه آکسیوس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که سازمان سیا با درجه بالایی از اطمینان به این نتیجه رسیده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی که یکی از متحدان نزدیک دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود، دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ هرگز این گزارش را به صورت عمومی منتشر نکرد.

تحقیقات سازمان ملل در سال 2019 میلادی درباره مرگ خاشقجی نیز به این نتیجه رسید که این روزنامه‌نگار توسط ماموران محمد بن سلمان به قتل رسیده است.

آوریل هینس که روز چهارشنبه رای سنا را برای انتصاب به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا به دست آورد، در جلسه تایید صلاحیتش متعهد شد تا این گزارش را منتشر کند.

آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت: قتل وحشیانه جمال خاشقجی در حقیقت حمله‌ای به حقوق بشر بود. اما دولت ترامپ به مدت یک سال از انتشار عمومی این گزارش درباره مجرمیت عربستان سعودی امتناع کرد. من از آوریل هینس می‌خواهم تا این گزارش را از حالت طبقه‌بندی خارج کند. باید عدالت و پاسخگویی وجود داشته باشد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس به ۳۳۰ نفر مخالفت کردند.
 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش­ کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها­ درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند