Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – هرچه به پایان دولت نزدیک می‌شویم، آقای رئیس دفتر هم تندتر می‌رود و بدون توجه به واقعیات به هر جریان و نهاد جدای از دولت می‌تازد!

دعوا و بگو مگویی که با اصلاح‌طلبان راه‌انداخته هنوز فروکش نکرده که مجلس را هدف می‌گیرد و مدعی می‌شود که این قوه مشغول بدعت‌گذاری است! 

نکته قابل توجه و تامل، اما آنجاست که بلافاصله ثابت می‌کند کسی که پرچم‌دار بدعت‌گذاری است، رئیس جمهور و نهادی که اهل این رویه است؛ دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای واعظی در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر تاکید می‌کند که «اگر مراحل تصویب یک قانون، از نظر رئیس‌جمهور دارای اشکال باشد، قطعا رئیس‌جمهور نمی‌خواهد در آن شریک شود و رئیس مجلس می‌تواند قانون را ابلاغ کند»!

بخش جالب‌تر قضیه آن است که عدم ابلاغ قوانین در دولت احمدی‌نژاد که همیشه از سوی دولت و اصلاح‌طلبان را شاهد آورده که اینجا برایشان نفع دارد، رویه آن دولت را ملاک قرار می‌دهند.

واعظی مدعی است «مجلس فعلی کار‌هایی انجام می‌دهد که بدعت محسوب می‌شود، اما وقتی چیزی تبدیل به قانون شد ما به قانون احترام می‌گذاریم و اجرا می‌کنیم». این ادعا را نیز در حالی طرح می‌کند که معلوم نیست منظورش از بدعت گذاری در مجلس چیست! آیا تمرکز مجلس بر افزایش نظارت که خوشایند آقایان نبوده را می‌گوید یا اصرار بر احقاق حقوق مردم از طریق الزام دولت به اقداماتی مثل پرداخت یارانه و لغو تحریم و ... .

واعظی که انگار یادش نیست رئیس او به حقوق‌دان بودن و مرد قانون بودن افتخار می‌کرد، خیلی راحت می‌گوید که اگر قانونی را نپسندند، ابلاغ نمی‌کنند. آیا این نگاه و رویکرد چیزی غیر از بدعت‌گذاری است؟!

بدیهی است که وقتی نمایندگان مجلس طرحی را مصوب کرده و شورای نگهبان نیز تایید می‌کند یعنی مراحل قانونی آن طی شده و باید ابلاغ شود. درست است که رئیس مجلس می‌تواند در مواردی که رئیس دولت استنکاف می‌کند، جور او را کشیده و قانون را ابلاغ کند کما اینکه در مواردی هم چنین کرده است، اما این در اصل ماجرا که همان مقاومت دولت در برابر اجرای قوانینی که نمی‌پسندد، است تغییری ایجاد نمی‌کند.

جناب واعظی از آن می‌گوید که دولت قوانین را اجرا خواهد کرد و اشاره‌ای به تلاشی که حقوق‌دانان دولت برای نادیده گرفتن روح قانون مصوب در تنظیم آیین‌نامه اجرایی می‌کنند، نمی‌کند. ضمن اینکه به وقت‌کشی‌ها و تلاش‌ها برای شانه خالی کردن از اجرای قانون نمی‌پردازد. در واقع این همه بدعت‌گذاری را ندیده گرفته و ورود مجلس به حوزه‌هایی که مورد علاقه آنان نیست را بدعت می‌نامد!

منبع: فردا

کلیدواژه: واعظی بدعت دولت قوانین بدعت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات

به گزارش خبرنگار مهر، سیدشمس‌الدین حسینی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی تخصصی فعالان اقتصادی که با حضور محمدصادق حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی در سالن جلسات اتاق بازرگانی فارس برگزار شد با مقایسه وضعیت تورم دهه‌های گذشته؛ شرایط اقتصادی را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: نوسانات ارزی سبب بروز مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان شده است.

مجلس گام‌های بزرگی در حمایت از تولید برداشته است

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید با بیان اینکه اصلاح و بازبینی نظام ارزی در دستور کار مجلس قرار دارد گفت: اقدامات مثبت زیادی در مجلس در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صورت گرفته که تصویب قانون تأمین تولید و زیرساخت‌ها آخرین این اقدامات است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اطلاع از این قانون برای تجار و تولیدکنندگان ضروری است گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از مالیات سنگین گلایه‌مند هستند که این مساله نیز باید در تعامل با دولت و از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود.

وزیر اقتصاد دولت دهم دلیل کاهش رشد اقتصادی را در حکمرانی ضعیف در این حوزه دانست و گفت مجلس در حوزه صدور مجوزهای کسب و کار گام‌های بزرگی برداشته و تفویض این امر نیز می‌تواند مطلوب باشد.

مشکلات بخش تولید روز به روز در حال افزایش است

رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز با بیان اینکه اشتغال، بیکاری و بسیاری مسائل به تولید مربوط هستند گفت: متأسفانه این امر اولویت و اهمیتی برای متصدیان امر ندارد و مشکلات و چالش‌های بخش‌های اقتصادی روز به روز در حال افزایش هستند و این مساله زیبنده دولت و مجلس نیست.

محمد صادق حمیدیان گفت: صادرکنندگان ما به جای اینکه درگیر چالش‌های برون‌مرزی چون تحریم‌ها و مشکلات صادرات باشند درگیر بخشنامه‌های دست و پاگیر داخلی نیز شده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند

وی با اشاره به ماده ۶۲ قانون بهبود و ارتقای تولید گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی مصوبات ستاد رفع موانع تولید را اجرا نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در ادامه خواهان جرم‌انگاری برای بانک‌ها و دستگاه‌هایی شد که مصوبات و قوانین حمایت از تولید را رعایت نمی‌کنند و افزود: قانون باید همانگونه که برای بخش خصوصی مجازات‌هایی در نظر گرفته است برای بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها هنگام بروز تخلف یا ترک فعل، جرم انگاری کند.

قوانین جدید مالیاتی سبب تضعیف بخش تولید می‌شوند

حمیدیان ضمن انتقاد از وضع عوارض جدید با وجود مالیات بر ارزش افزوده گفت: بر همه چیز مالیات بسته شده و قانون جدید مالیات عامل تضعیف بخش تولید است و تولیدکنندگان نیز قربانی افزایش بی‌رویه مالیات به بهانه افزایش تورم می‌شوند در حالی که عامل این تورم آنها نیستند.

در این نشست ابراهیم عزیزی و جعفر قادری دو نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در پرسش و پاسخ با فعالان اقتصادی دیدگاه‌هایی را مطرح کردند و پاسخ‌هایی را نیز به فعالان بخش صادرات و واردات و تولیدکنندگان و کارآفرینان حاضر در جلسه دادند و به اقداماتی که در مجلس در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید صورت گرفته اشاره کردند.

کد خبر 6099657

دیگر خبرها

  • سهم ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور کارگران شهرداری پرداخت شود
  • عضو جبهه پایداری: با کودک همسری مخالفم / مستنداتی علیه فرزین دارم!
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شد
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • بخش تولید شرایط ایده‌آلی ندارد/ گلایه فعالان اقتصادی از مالیات
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات