Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود روغن مایع در فروشگاهها یکی از معضلات تهیه مواد خوراکی و اولیه مردم است که گویا مردم به این بی تدبیری ها عادت کرده اند و نبود مواد اولیه و احتکار آن به امری عادی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، در جای جای بازار این روزها حرف روغن مایع است که برای هر خانواری لازم و استفاده و کاربردی زیادی دارد با گذری در سطح شهر همدان با مفازه ها و فروشگاه های زنجیره ای مواجه شدیم که همه نوع کالایی داشتند اما تمام قفسه های روغن آنها کاملا خالی بود و فقط چند دانه روغن سرخ کردنی در برخی از آنها وجود داشت که معمولا این روغنها به علت تاثیرات مخربی که بر سلامت خانواده دارند طرفداران کمی دارد و کمتر کسی از روغن سرخ کردنی استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان معترض در یکی از فروشگاه های زنجیره ای که از معترضین کمبود روغن بود، به خبرنگار ما گفت: روز تعطیل و مهمان دارم از صبح تمام فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر را گشته ام اما هنوز یک قطره هم پیدا نکردم.

وی افزود: صاحبان مغازه ها و فروشگاهها اعلام می کنند که توزیع و در اختیار شهروندان قرار می گرد اما هیچ خبری نیست.

مسئول همین فروشگاه زنجیره ای به خبرنگار ما گفت: متاسفانه توزیع کم و به ناچار فروشگاه هم نمی تواند توزیع خوبی در سطح شهر داشته باشد و تقریبا یک ماه است که همین مشکل را با مشتریان داریم.

وی ادامه داد: سه کارتن در اختیار این فروشگاه قرار داده اند که مجبوریم به هر خانواده یک دانه بیشتر عرضه نکنیم تا به مشکل برنخوریم؛ اما یک سوزن در انبار کاه است و متقاضی زیاد که هر روز تنش در مراکز خرید و فروشگاهها وجود دارد.

یکی از شهروندان همدانی اظهار داشت: هر روز صف یک کالای اساسی در سطح شهر داریم و این روزها صف روغن در بازار را می بینیم که مردم چندین سال است به این بی تدبیری های عادت کرده اند.

بانوی همدانی افزود: در این اوضاع کرونا باید کل شهر را بچرخیم تا بتوانیم در نهایت یک روغن کوچک از فروشگاه یا سوپر مارکتی تهیه کنیم و اکثرا فروشگاه ها روغن خارجی در قفسه ها قرار داده اند که دانه ای 95000 تومان قیمت دارند و در این شرایط بد اقتصادی تهیه آنها بر هر خانواده ای امکان پذیر نیست.

یکی از قصاب های خیابان شهدا همدان گفت: مردم به علت نبود روغن در بازار به روغن های دامی و چربی های گوسفند روی آورده اند که آب می کنند و به جای روغن استفاده می کنند.

به گفته کارشناسان اقتصادی و سازمان صمت روغن به اندازه کافی در بازار توزیع شده است اما شایعه برداشتن ارز دولتی باعث شده که توزیع کننده ها روغنها را احتکار و در اختیار مصرف کننده قرار ندهند تا با قیمت بیشتری بفروشند که این کار نظارت جدی تعزیزات و اصناف را می طلبد.

گویا برداشتن ارز دولتی شایعه ای است که هر چه زودتر دولت باید شفاف سازی کند تا از التهاب جامعه کاسته و امنیت روانی به جامعه تزریق شود.

نبود روغن در استان همدان، توسط کارخانه روغن نهاوند به زودی حل می شود

ظاهر پورمجاهد، معاون استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: نبود روغن در استان همدان به زودی حل می شود و برای فروشگاه های زنجیره ای کوروش حواله هایی صادر شده تا از کارخانه های نهاوند روغن را تهیه و در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی افزود: شایعه افزایش قیمت روغن را در سطح بازار داشتیم که به این بهانه هم مردم مصرف و خریدشان افزایش یافت و از طرفی طبیعی است که کارخانجات و بنکداران کالا را نگه می دارند تا افزایش قیمت اتفاق بیافتد و بعد اقدام به فروش کنند.

معاون استاندار همدان اظهار داشت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صحبت کردیم که سازمان صمت و توزیع بازرسی آن و تعزیرات بررسی کنند و بازدید شود که کسانی که روغن احتکار کردند و توزیع نمی کنند معرفی و مسیر تعزیراتی آنها طی شود.

وی افزود: کارخانجات هم از تهران سهمیه می دهند حتی مکاتبه کردیم تا سهمیه اضافه ای هم برای استان بگیریم و از شنبه بدون شک تامین روغن فروشگاه های بزرگ حل می شود.

به گزارش عصر همدان؛ بیش از هر چیز در تهیه مواد اولیه بررسی در سطح بازار از عدم سومدیریت و لنگ بودن پای تنظیم بازار در سطح شهر خبر می دهد چرا که به گفته سازمان صمت روغن به اندازه کافی در سطح کشور توزیع شده اما مثل همیشه پای دلالان و سوداگران در میان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه ها سطح شهر نبود روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار واحد دامی پروانه چرا برای روستائیان و عشایر استان صادر شده است، گفت: سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت دام عشایر وارد مراتع استان شده بود.

اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد دام عشایر کاهش یابد، اظهار کرد: در بازدیدی که از عشایر استان صورت گرفته، گله آنچنانی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد دام عشایر استان همدان ۴۵۰ هزار رأس است، تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار سامانه عشایری در استان وجود دارد که به ازای هر هکتار برای یک رأس دام پروانه چرا صادر می‌شود.

خزایی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف منابع طبیعی در راستای حفظ مراتع رعایت تقویم کوچ است، ادامه داد: سال گذشته تقویم کوچ با دقت رعایت شد و حتی تعدادی از عشایر دیرتر وارد استان شدند و امسال نیز بارش‌ها کمک کرده و عشایر هنوز به مراتع نرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه وضعیت پوشش مراتع استان بهتر از نرمال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت پوشش گیاهی مراتع بهتر شده و پیش‌بینی‌هایی برای اطفاء حریق و آتش‌بُر صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه برای چرای دام عشایر وجود داشته باشد و به اندازه ظرفیت مراتع تعلیف دام صورت بگیرد، گفت: تعدادی از فرزندان عشایر شغل پدران خود را ادامه می‌دهند و به کار دامپروری اشتغال پیدا می‌کنند، در حالی‌که ظرفیت مراتع افزایشی نداشته است، بنابراین باید مشاغلی غیر از دامپروری نظیر زنبورداری و صنایع‌دستی برای فرزندان عشایر ایجاد شود.

خزایی با بیان اینکه کسانی‌که خارج از چهارچوب عشایر دام خریداری کرده و اقدام به چرای دام‌های خود در مراتع عشایری می‌کنند نیز پیگیری می‌شوند، ادامه داد: کنترل دام عشایر شروع شده است و بعد از استقرار جمعیت دقیق دام مشخص خواهد شد اما تعداد دام عشایر در سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه